Delene kom etter ti dager fra Bikes i Trondheim.
Jeg velger å tro at uvær og stengte veier har det meste av skylda for at det tok såpass lang tid.
Besrilte like godt olje til gearkassa og primæroverføring/clutch med det samme.
Å tappe ut kald gearolje med ei trakt du må sitte å holde er mildt sagt en tålmodighetsprøve.
Det tok over ett kvarter å få ut 0,7 liter olje.
Den nye oljen gikk det fortere med, den hadde stått oppå fyrkjelen over natta.
20200201_133627_resized.jpg
Etter å ha bytta olje, til sammen 5,2 liter med motoroljen som ble bytta for ei stund siden, var det å fortsette med eksosanlegget.
Rørene gikk greit på plass, både vinkler og pasninger mellom rørene er nøyaktige og fine så man slipper å bryte på dem.
Men da eksosflensene skulle strammes med momentnøkkel måtte jeg bare gi opp.
Den øverste/ytterste mutteren på hver av flensene gikk greit, de to siste var det umulig å komme til med momentnøkkelen.
Så det ble til å bruke fastnøkkel og stramme på gefuelen.
Her er eksosanrørene på plass, mangler enda varmeskjoldene.
20200201_133320_resized.jpg
Grenrøret som er sveist.
Sveisen ble forferdelig ujevn i overflata, hvorfor vet jeg ikke, men i hvertfall tett.
Og røret som går over til venstre side ble veldig stødig og kompakt etter sveisinga og med ny støttebrakett på plass.
Å bruke rustfri skrue viste seg å ikke være særlig smart da jeg mista den ned og skruen selvsagt ble liggende under startmotoren.
Jeg oppdaga hvor lite smart jeg hadde vært da jeg skulle fiske den frem med magnetstav.
Måtte bare finne en strengbit og pirke skruen frem til jeg rakk den med nebbtanga. Brukte vel minst en havtime på det.
20200201_133427_resized.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.