Luimoto Seat cover og Gold Gel

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
KimpåSunnmøre
Innlegg: 2
Registrert: 07 apr 2019, 14:35
Motorsykkelen din: Honda Rebel 500 (cmx500)

Luimoto Seat cover og Gold Gel

Legg inn av KimpåSunnmøre »

Hei

Er det noen på denne siden som har erfaring med Seat Covers og/eller Gold Gel fra Luimoto? :-k

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Luimoto Seat cover og Gold Gel

Legg inn av Jompa »

Hei. Ser dette er ditt første innlegg, så vekommen til mc-siden.
Jeg har ikke erfaring med noe av det du spør om, men skjønner godt at du vil sitte komfortabelt.
Smør deg med litt tålmodighet så får du nok svar.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Luimoto Seat cover og Gold Gel

Legg inn av kjellv »

Hei, og veldig velkommen hit til forumet :prf
Det gleder meg stort hver gang det dukker opp nye Nordvestlendinger. Vi begynner å bli så mange nå at vi snart kunne arrangert vårt eget forumtreff :crazy:

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Luimoto Seat cover og Gold Gel

Legg inn av kjellv »

Men for å legge inn et svar på innlegget ditt. Mine erfaringer med løse gelputer er litt begrenset, jeg har kun ved ett tilfelle prøvd en sånn. Den kjøpte jeg på ebay før Nordnorgeturen i 2018. Kjentes bra ut i begynnelsen, et par cm i øket salhøyde virket ganske bra for knevinkelen på FJRen som egentlig er litt lav for meg. Men belastningen for baken ble egentlig verre. Jeg trodde puta skulle gi større bredde på salen, men det gjorde den ikke. Bredden føltes egentlig smalere enn uten pute etter hvert som det begynte å bli mange timer i salen. Første etappe ble fra Hjelset til Korgen, rundt 65 mil. Men puta ble med videre gjennom Lofoten og Vesterålen. Ett eller annet sted på Andøya tok jeg den av og prøvde uten. Dermed endte gelputa i en søppeldunk på fergekaia i Gryllefjord på Senja, og jeg har ikke savnet den siden!
Til min forrige sykkel (Yamaha TDM900) bestilte jeg nytt sete med gelinnlegg fra http://www.topsellerie.com/@EN-FR/seats ... ooter.html Det kostet ca 5000 kroner, og var verd hver eneste krone!

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Luimoto Seat cover og Gold Gel

Legg inn av E-strom »

Hei!
Vet at noen her i Trondheim har levert inn setet på vinteren og fått det "stoppet om" med blant annet Gel-innlegg. Har ikke hørt annet enn at de er fornøyde, og prisen har vel vært rundt en tusenlapp eller to...

Jeg kjøpte en pute på Louis i Kiel for noen år siden, og det bruker jeg på DRZ'en når jeg skal på langtur - det hjeper!

Kanskje du skal Google "salmaker" og se hva du finner? :scratch
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Sted: Sandnes

Re: Luimoto Seat cover og Gold Gel

Legg inn av Erlend Kveinen »

Top Sellerie har levert gelsete til min sykkel også. Anbefales!

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Luimoto Seat cover og Gold Gel

Legg inn av dypen »

Så flotte ut disse da, drøye totusen pluss frakt og norsk moms :twothumbs:

http://www.topsellerie.com/en-no/ktm-12 ... _1108.html
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

KimpåSunnmøre
Innlegg: 2
Registrert: 07 apr 2019, 14:35
Motorsykkelen din: Honda Rebel 500 (cmx500)

Re: Luimoto Seat cover og Gold Gel

Legg inn av KimpåSunnmøre »

Takk for den fine velkomsten :D

Etter å ha lest meg opp litt og sett noen guider, så gikk jeg til innkjøp av disse produktene. Jeg har planer om å felle inn gold gel i det eksisterende setet, trekke over medfølgende duk og stifte fast det nye trekket. Jeg har troa på at det blir både mer komfortabelt og pent :prf

Jeg bestilte fra Canada på Torsdag og DHL er allerede godt på vei mot Norge. Forventet ankomst 13.01 :O

Jeg kjøpte min første motorsykkel i Mai 2019 og fikk lappen i August, så alt dette er litt nytt for meg. Valget falt på en Honda Rebel 500 som jeg nå gjør noen forandringer på.

Svar