AJ skrev: 14 jan 2020, 11:19
Sakset fra
biker7 sin tur opp til Harastølen:
biker7 skrev:Etter frokost og pakking satte jeg så kursen mot Luster og Harastølen. Friskt tempo langs Sognefjorden til avkjøringen mot «gærne-huset», men da ble det fort avslag på gassen skal jeg si dere. Dæsken for en dårlig vei opp dit !

Her har det nok ikke vært vedlikehold på mange tiår trur jeg, for det var hull, sprekker, telehiv osv. i asfalten over en lav sko. I utgangspunktet hadde det nok vært fast dekke hele veien opp, men innimellom var det nå biter grusvei. Ja her fikk Tracer-dempingen kjørt seg. Trur nok Dominatorn hadde likt seg bedre her ja.

Men det gikk da på et vis, og plutselig åpenbarte Harastølen seg. For en plass !
Les mer i tråden/innlegget her:
viewtopic.php?p=332031#p332031
Veien opp til monsterspøklelsesbygget er neppe blit bedre siden da, vil jeg tro...

.
Sikkert farbar for de fleste, men kanskje ikke alle?
Hvis dere tar turen opp til Harastølen og det ikke er fikset noe på veien, så går det nok på et vis for de fleste, MEN regn ikke med noe "kneskrap-kjøring" i hårnålene oppover der !
Og skal plassen beskues i "gammel glans", så er det muligens snart siste mulighet, skal man stole på disse planene :
https://www.side3.no/historie/harastole ... er-6834454
Ellers har jeg selv planer om muligens et par netter trolig i Gaupne-området i løpet av løst planlagt sommerferie-tur i år (et par uker på sør/vest-landet). Og hvis dette slår til, så blir det da trolig dagstur oppover til Jostedal og Styggevatnet

Skal visst være flotte veier og knakandes fint oppover der. Og denne veien starter jo nettopp i Gaupne og går nordover. (ca 5,5 mil/ 11mil tur-retur)
Så også et tips dere kanskje kan ta med dere