Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

ErikW skrev: 13 jan 2020, 20:11
kjellv skrev: 13 jan 2020, 19:42
ErikW skrev: 13 jan 2020, 18:20
kjellv skrev: 13 jan 2020, 17:24
ErikW skrev: 13 jan 2020, 17:20 Ser TGR fra Telemark tenker å ta turen. Flere fra distriktet rundt oss?
Tenk for en fantastisk tur du har fra Telemark: Nordover til Geilo, så til Hol og over Aurlandsfjellet til Aurlandsvangen. Derifra opp igjen forbi Stegastein og videre over fjellet til Lærdal :thumleft
Blir nesten misunnelig jeg :prf
Rute er notert :thumleft Satt og så litt på Google maps i dag ja!
Vært veldig morsomt dette. Aldri kjørt MC tur som dette før. Kun bare rundt omkring, men nå er voksen nok til å være litt fri :D
Skal jeg friste deg ennå mer? Jeg kjørte der i august :thumleft https://mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=8314&start=1050
Hehe, lest hele blogge'n din og også om denne turen. Fantastisk lesing det der! Vært nede i verkstedet og satt på boksene på RT'n alt. :D ( ble ihvertfall litt polering i kveld.)
Satt opp fri fra Fredag allerede, så vil nok i så fall kjøre tidlig om jeg skal ta denne ruten opp. Kanskje ta den hjem også, men sikkert flere alternativer for returen.
Det er mange morsomme alternative ruter. Men det som er litt kjekt med motorsykkel er at om du snur og kjører samme vei tilbake, så vil du ha en helt ny opplevelse av turen. Fram og tilbake er ikke det samme, det er to turer :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 13 jan 2020, 20:17 Men det som er litt kjekt med motorsykkel er at om du snur og kjører samme vei tilbake, så vil du ha en helt ny opplevelse av turen. Fram og tilbake er ikke det samme, det er to turer :thumleft
Som regel også to ganske forskjellige turer, tør jeg påstå :D !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 13 jan 2020, 17:24
ErikW skrev: 13 jan 2020, 17:20 Ser TGR fra Telemark tenker å ta turen. Flere fra distriktet rundt oss?
Tenk for en fantastisk tur du har fra Telemark: Nordover til Geilo, så til Hol og over Aurlandsfjellet til Aurlandsvangen. Derifra opp igjen forbi Stegastein og videre over fjellet til Lærdal :thumleft
Blir nesten misunnelig jeg :prf
Jeg er ikke missunnelig i det hele tatt :moi: ( bare litt , no med en ekstra meter med sne , siden i går) - tok turen etter treffet i august

Her med noen få bilder fra rundturen
soloppdalsnibba.JPG
Middags utsikt.JPG
Geiranger.JPG
DSC_7099.JPG

og kommer til å ta turen før treffet i år også , men det er jo så masse veia som er så flotte , og som skulle vært kjørt mange ganger.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av AJ »

AJ skrev: 12 jan 2020, 13:36 Harastølen er absolutt et interessesant reisemål :crazy:
Spennende!
Sakset fra biker7 sin tur opp til Harastølen:
biker7 skrev:Etter frokost og pakking satte jeg så kursen mot Luster og Harastølen. Friskt tempo langs Sognefjorden til avkjøringen mot «gærne-huset», men da ble det fort avslag på gassen skal jeg si dere. Dæsken for en dårlig vei opp dit ! :O Her har det nok ikke vært vedlikehold på mange tiår trur jeg, for det var hull, sprekker, telehiv osv. i asfalten over en lav sko. I utgangspunktet hadde det nok vært fast dekke hele veien opp, men innimellom var det nå biter grusvei. Ja her fikk Tracer-dempingen kjørt seg. Trur nok Dominatorn hadde likt seg bedre her ja. ;-) Men det gikk da på et vis, og plutselig åpenbarte Harastølen seg. For en plass !
Les mer i tråden/innlegget her:
viewtopic.php?p=332031#p332031

Veien opp til monsterspøklelsesbygget er neppe blit bedre siden da, vil jeg tro... :-k .
Sikkert farbar for de fleste, men kanskje ikke alle?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av Audi Mannen »

Nå som dato og plass mer eller midre er bestemt skal man se på valget til de fleste kan vi vel begynne planleging av rute nedover kjellv? Vi har vel kanskje noen trøndere og sunnmøringer også som skal på tur. Fint om vi hadde fått til en rute som fanger opp flest mulig.

Kjøre ned på 1 dag eller kjøre torsdag ettermiddag og campe underveis med en litt lengre rute? :mc1
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av Flattop »

Skulle gjerne kjørt i lag med dere, men det ser ikke ut til at jeg får fri hele fredagen. Kanskje jeg klarer å snike meg av noe før vanlig arbeidsslutt, men det er også noe vanskelig å spå nå.

Men inkluder meg gjerne i deres planer så skal jeg se hva jeg får til etterhvert..
Bilde

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av Audi Mannen »

Flattop skrev: 14 jan 2020, 11:34 Skulle gjerne kjørt i lag med dere, men det ser ikke ut til at jeg får fri hele fredagen. Kanskje jeg klarer å snike meg av noe før vanlig arbeidsslutt, men det er også noe vanskelig å spå nå.

Men inkluder meg gjerne i deres planer så skal jeg se hva jeg får til etterhvert..
:thumleft
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av barske »

Audi Mannen skrev: 14 jan 2020, 11:30 Nå som dato og plass mer eller midre er bestemt skal man se på valget til de fleste kan vi vel begynne planleging av rute nedover kjellv? Vi har vel kanskje noen trøndere og sunnmøringer også som skal på tur. Fint om vi hadde fått til en rute som fanger opp flest mulig.

Kjøre ned på 1 dag eller kjøre torsdag ettermiddag og campe underveis med en litt lengre rute? :mc1
Forhåpentligvis blir det noen italienere og noen til med fra bartebyen :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

barske skrev: 14 jan 2020, 18:50
Audi Mannen skrev: 14 jan 2020, 11:30 Nå som dato og plass mer eller midre er bestemt skal man se på valget til de fleste kan vi vel begynne planleging av rute nedover kjellv? Vi har vel kanskje noen trøndere og sunnmøringer også som skal på tur. Fint om vi hadde fått til en rute som fanger opp flest mulig.

Kjøre ned på 1 dag eller kjøre torsdag ettermiddag og campe underveis med en litt lengre rute? :mc1
Forhåpentligvis blir det noen italienere og noen til med fra bartebyen :thumleft
Jeg regner med vi detaljeplanlegger dette når treffet nærmer seg. Det finnes jo så veldig mange morsomme veier dit, uansett hvilken retning man kommer fra. Å bruke et døgn på turen hver vei er heller ingen problem.
Det eneste jeg er helt sikker på er at jeg IKKE kjører strekningen Skei i Jølster-Sogndal. De eneste som har glede av den strekningen sitter i baksetet på en buss og sover tror jeg. Det er nesten bare lange tuneller mellom Skei og Sogndal.. Så kommer jeg via Skei så blir det en runde om Førde og Gaularfjellet :thumleft
Men Sognefjellet er vakkert, i alle fall i godt vær. Trollstigen-Valldal-Stryn er også vakkert. Stigedalen frister også, noen år siden sist for meg nå. Trønderne kan det absolutt friste å kjøre sammen med, og det samme kan vi si om Sunnmøringene. Det ligger visst an til at det blir flere enn Flattop derifra i år :roll

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

Audi Mannen skrev: 14 jan 2020, 11:30 Nå som dato og plass mer eller midre er bestemt skal man se på valget til de fleste kan vi vel begynne planleging av rute nedover kjellv? Vi har vel kanskje noen trøndere og sunnmøringer også som skal på tur. Fint om vi hadde fått til en rute som fanger opp flest mulig.

Kjøre ned på 1 dag eller kjøre torsdag ettermiddag og campe underveis med en litt lengre rute? :mc1
Heisan - har avreise den 16 august fra Åndalsnes ( kanskje litt seint på dagen , hyggelig lag på kvelden) men tenker meg ut mot Bud og opp til Kristiansund og så ned igjen til treffplassen i Gaupne , og bruke litt tid - masse tid.... :twothumbs: så hold meg informert så treffes vi ?

PS. kan være at det frister med en tur til Trondheim også - Barnebarn og fiskerimessa frister ..
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av niko »

Dette ligger an til å bli tidenes treff! Skulle bare hatt litt snø mens jeg venter. Får låne litt av Rolf-Arne.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av rolf-arne »

niko skrev: 15 jan 2020, 07:23 Dette ligger an til å bli tidenes treff! Skulle bare hatt litt snø mens jeg venter. Får låne litt av Rolf-Arne.
KOM å hent ,,, vær så snill!!!!!!!
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av ErikW »

kjellv skrev: 13 jan 2020, 17:24
ErikW skrev: 13 jan 2020, 17:20 Ser TGR fra Telemark tenker å ta turen. Flere fra distriktet rundt oss?
Tenk for en fantastisk tur du har fra Telemark: Nordover til Geilo, så til Hol og over Aurlandsfjellet til Aurlandsvangen. Derifra opp igjen forbi Stegastein og videre over fjellet til Lærdal :thumleft
Blir nesten misunnelig jeg :prf
Hei igjen
Er det alternativer i vei valg Stegastein punktet til Lærdalsøyri, eller må jeg i retur og kjøre Lærdalstunellen. Regner med Kjellv kjenner til dette eller andre.
https://www.google.com/maps/dir/Sandvik ... 089131!3e0

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av Bjerknez »

Så absolutt. Du kan kjøre Bjørgavegen over fjellet :)

https://www.google.com/maps/place/Bj%C3 ... d7.3413644

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff i 2020!

Legg inn av kjellv »

ErikW skrev:
kjellv skrev: 13 jan 2020, 17:24
ErikW skrev: 13 jan 2020, 17:20 Ser TGR fra Telemark tenker å ta turen. Flere fra distriktet rundt oss?
Tenk for en fantastisk tur du har fra Telemark: Nordover til Geilo, så til Hol og over Aurlandsfjellet til Aurlandsvangen. Derifra opp igjen forbi Stegastein og videre over fjellet til Lærdal :thumleft
Blir nesten misunnelig jeg :prf
Hei igjen
Er det alternativer i vei valg Stegastein punktet til Lærdalsøyri, eller må jeg i retur og kjøre Lærdalstunellen. Regner med Kjellv kjenner til dette eller andre.
https://www.google.com/maps/dir/Sandvik ... 089131!3e0
Du får antakelig ikke opp rute over fjellet til Lærdal nå, det er en funksjon i google maps som ikke lar deg velge den når den er vinterstengt. Men velg for all del denne ruta, og ikke tunellen. Tunellen kan være ok bare hvis det er dårlig vær eller du har dårlig tid.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Svar