Greit sted å stoppe for lunsj og kaffe..
Ja når jeg først har fått muligheten til å ta disse turene så griper jeg de sjansene. For meg er dette så godt for sjelen! Hver helg har vært fullbooket her også, men nå er jeg alene annenhver helg, og da må jeg ut på Adventure.Esveen skrev:Flotte bilder og flott sykkel! Misunner deg muligheten for lengre turer. Her er helgene stort sett booket, og jeg rekker kun korte dagsturer.
Bynner å få sansen for bokser nå, ser ikke bort fra at neste sykkel blir en r1250gsa.
Har også samme fetish for særegne bilskilt. Når vi fikk I3'en kunne vi velge i en skiltserie hos forhandleren. Vi valgte EL44288.
Morsomt å lese om din begeistring for GSAen :)xyvind skrev: 09 sep 2019, 13:05 Merker at jeg finner en ro når jeg kommer opp på viddene på svingete grusveier. Det er herlig å stå der på sykkelen og speide etter dyr eller motiver for gode bilder, et sted å stoppe og drikke kaffe. Jeg likte meg så godt på Jotunheimvegen og Peer Gyntvegen - deilige steder å dra til. Skal definitivt tilbake igjen og igjen.
xyvind skrev: 10 sep 2019, 22:23 Og motorsykkelkjøring i skauen og på fjellet er sååå utrolig gøy! At jeg ikke fikk ut fingern før...
Kan ikke si noe før alt er i orden, neiAJ skrev: 21 jan 2020, 13:00 Og jeg og sikkert mange andre her inne er naturligvis spent på hva slags olja ly som er på vei inn i garasjen når GS'en nå er på vei ut....
Men der holdes vel kortene tett til brystet enn så lenge, regner jeg med....
Hehe, GS’en er ikke solgt enda. Men den er til salgs ja. Selges til førstemann.Bjerknez skrev:Solgt GS'en alt ja... TOLD YA!!![]()
![]()
Du har jo alltid vert svak for R-sykkel, så da må jeg nesten få lov til å gjette litt. Jeg tipper du har kjøpt deg en 1000 kubikker (eller større). Noe mindre enn dette blir litt dame![]()
Aller høyest på tippelisten min er BMW S1000R. Eller kanskje en eller annen japse kanskje i samme segment?
Jaja... uansett... sommeren (eller våren) nærmer seg nå :)
Haha, Avhengig av hvordan hojen ser ut, så kan det nok hende du heller bør bruke pengene på lakk og pussepapirxyvind skrev: 21 jan 2020, 14:18Hehe, GS’en er ikke solgt enda. Men den er til salgs ja. Selges til førstemann.Bjerknez skrev:Solgt GS'en alt ja... TOLD YA!!![]()
![]()
Du har jo alltid vert svak for R-sykkel, så da må jeg nesten få lov til å gjette litt. Jeg tipper du har kjøpt deg en 1000 kubikker (eller større). Noe mindre enn dette blir litt dame![]()
Aller høyest på tippelisten min er BMW S1000R. Eller kanskje en eller annen japse kanskje i samme segment?
Jeg har alltid vært svak for R-sykler ja, som de kalles, men har ikke hatt råd pga veldig dyr forsikring pluss evt finansiering. Men nå slipper jeg finansiering og har maks bonus på forsikring etc. Nå går det.
Det er 1000 kubikk og den har kåper. Ikke S1000R dog.. er nok litt delte meninger om sykkelvalgetmen det får nå så være.
Jeg stikker innom med et større parti hveteøl når sesongen er i gang, for denne hojen trenger sårt et besøk hos Bjerknez’s MC-SPA
![]()
Nei, jeg legger nok aldri opp mc-hobbyen. Ser ingen grunn for det enda i hvert fallFredrikE24 skrev:Har lurt fært en stund nå, ettersom jeg har sett R1200GSAen på Finn. Lurte lenge på på om du hadde planer om å legge opp.
Særlig fordi du ikke har gitt noen lyd fra deg her.
2020 blir bra det!
Ojj, det var blitt en høy timepris ja.Bjerknez skrev:Haha, Avhengig av hvordan hojen ser ut, så kan det nok hende du heller bør bruke pengene på lakk og pussepapirxyvind skrev: 21 jan 2020, 14:18Hehe, GS’en er ikke solgt enda. Men den er til salgs ja. Selges til førstemann.Bjerknez skrev:Solgt GS'en alt ja... TOLD YA!!![]()
![]()
Jeg har alltid vært svak for R-sykler ja, som de kalles, men har ikke hatt råd pga veldig dyr forsikring pluss evt finansiering. Men nå slipper jeg finansiering og har maks bonus på forsikring etc. Nå går det.
Det er 1000 kubikk og den har kåper. Ikke S1000R dog.. er nok litt delte meninger om sykkelvalgetmen det får nå så være.
Jeg stikker innom med et større parti hveteøl når sesongen er i gang, for denne hojen trenger sårt et besøk hos Bjerknez’s MC-SPA
![]()
![]()
Men det er bare å komme det. Tar 1000 kroner timen. Men du skal få en vennepris og dermed 20% rabatt. Da er kaffen inkludert. Med de mengdene kaffe du drikker, kan det hende du går i pluss også![]()
Neida... det fikser seg nok dette skal du se. Men går ripene gjennom klarlakken må det våtslipes og DET tror jeg ikke at jeg gidder å ta på meg ansvaret for gitt. Vertfall ikke på en hel sykkel
Den er ikke solgt enda, men den er til salgsOlav K skrev:![]()
![]()
Solgt GSAen?? Whaaatt?? Det såg jo ut som du storkoste deg på eventyr med den
Men det viktigste er jo at man kjører sykkel, lykke til uansett hva du klinker til med av annet tohjulsredskap
Ja, jeg var litt rask der, ser den fortsatt er tilsalgs.xyvind skrev: 21 jan 2020, 21:16Den er ikke solgt enda, men den er til salgsOlav K skrev:![]()
![]()
Solgt GSAen?? Whaaatt?? Det såg jo ut som du storkoste deg på eventyr med den
Men det viktigste er jo at man kjører sykkel, lykke til uansett hva du klinker til med av annet tohjulsredskap
Ja jeg storkoste meg med den, virkelig. Helt rå kjøremaskin. Og det var nytt for meg å kjøre over fjellveier/grusveier, noe jeg virkelig likte. Men nå blir det en asfalt-ræser uten noe finansiering, som føles veldig riktig, også skal jeg prøve å skaffe meg en mindre sykkel til gruskjøring på sikt. En two-bike-garage hadde vært noe!
Litt rar i smaken kanskje jaFredrikE24 skrev:Å handle en R1150GS blir nok en stor nedgradering, så skjønner godt at du ser mot asfaltsykkel.
Jeg synes nå R1150GS er den stiligste GSen jeg da. Men nå er jeg litt merkelig i smaken..
Finn-annonsen tok jeg akkurat ned. Men den skal ut igjen om ikke lenge. Folk er vel snart i gang med å handle sykler til våren?Olav K skrev: Ja, jeg var litt rask der, ser den fortsatt er tilsalgs.
"Twobike garage" er helt lovlig det, og hvorfor stoppe der, når man er så heldig å være herre i eget hus![]()
![]()
En billigere grussykkel er lett å forsvare, men har du blitt vant med GSAen og vektfordelingen på den, samt para/telelever og integralbremser, framstår det meste annet som litt "hjelpeløst" synes jeg. Men det er nok en vanesakMed ett år uten, blir man kanskje "nullstillt"
Merker at jeg blir mer sliten av å kjøre XTZ660en min på grusveiene rundt her, enn av den enorme GSAen.
Men, blir veldig spennende å se hva du kjøper.
Ut fra mine egne preferanser håper jeg det er en 2008 eller nyere Yamaha R1. De har jeg alltid likt