BMW R 1200 GS

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av jhn »

Takk skal du ha Gaus for godt svar.Det med turbulensen e altså omtrent det samme,i følge div. v-strom forum e det
nærmest et uoverkommelig problem.Æ har laget en slags spoiler sjøl som virke sånn passe.
Når det gjelder tyngdepunkt så tenkte æ at kanskje det va merkbart lavere på GSen pga boxeren.
Æ e 184 cm lang så æ føle ikke at sykkelen e for høy men skulle gjerne ha styret litt lengere bak.
Har også en arm som ikke kan rettes helt ut så æ må sitte litt for mye foroverlent,det e ikke helt bra for ryggen.
Men du hadde jo mye god info så æ finn vel på ut et eller annet.

Gammelgutt

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Gammelgutt »

gaus skrev:
jhn skrev:Gaus har du no mer å si om GS vs V-strom ? Æ har en DL 1000 å
vil gjerne høre (lese) mer.Turbulens,tyngdepunkt.Æ synes den e litt
topptung men det e mulig det e bare mæ,æ har litt redusert styrke og
balanse grunnet en ryggmargskade så æ har velta en rekke ganger
i gangfart.Æ trur æ har bytta blinklys 3 gang.Men ellers e æ meget
fornøyd med sykkelen.
Du kan også få et ekstra lavt sete, men jeg vet ikke hvor mye lavere dette er. Et lavt sete vil nok være en fordel for deg, da vil du kunne ha mer kontroll når du setter beina i bakken.
Setehøyden ved lavt sete er visstnok 82 cm.

Data på BMWsykler finnes vel her:
http://www.bmwmotorad.no" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW leverer også en ekstra stor touringskjerm til sine sykler.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

gaus skrev:Du kan også få et ekstra lavt sete, men jeg vet ikke hvor mye lavere dette er. Et lavt sete vil nok være en fordel for deg, da vil du kunne ha mer kontroll når du setter beina i bakken. Ellers kan du som jeg tidligere har nevnt kjøpe senkesett for fothvilerne, så det er mange muligheter til å tilpasse sykkelen etter kroppens behov. Dette er ikke så enkelt å få til med en V-Strom.
Til 12GS leverer både Wilbers og Øhlins kortere dempere.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

Kevin Ash skriver om 12GS:
In other respects the bike is unchanged, aside from new colours (metallic grey or black, solid red or white),
which means this is still one of the world’s most useful motorcycles.
Hele rapporten han er her.
Bilde

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:Kevin Ash skriver om 12GS:
In other respects the bike is unchanged, aside from new colours (metallic grey or black, solid red or white),
which means this is still one of the world’s most useful motorcycles.
Hele rapporten han er her.
Bilde

[TaSK]
Vi mangler åpenbart en "sikle"(drool)-smiley her på Forumet... :-k

:knegg

:rop Dexter!!!
Jobb for deg, kanskje?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av gaus »

AJ skrev:
tagesk skrev:Kevin Ash skriver om 12GS:
In other respects the bike is unchanged, aside from new colours (metallic grey or black, solid red or white),
which means this is still one of the world’s most useful motorcycles.
Hele rapporten han er her.
Bilde

[TaSK]
Vi mangler åpenbart en "sikle"(drool)-smiley her på Forumet... :-k

:knegg

:rop Dexter!!!
Jobb for deg, kanskje?
Kan du ikke bare bruke et sånt foto? :bananas

Bilde
Sist redigert av gaus den 20 feb 2010, 07:42, redigert 1 gang totalt.
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Gammelgutt

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Gammelgutt »

gbruaset skrev:mens vi snakker om gs, er det noen her som har prøvd gs 800? den er lekker den også!
Jeg har prøvekjørt den nye f650gs. Det er den jeg drømmer om nå. Jeg likte ikke utseende på den før jeg fikk prøvekjørt, men jeg har forandret mening. 650 passet meg utmerket, sittestilling, setehøyde (med lavt sete), lavt turtall ved normal kjøring og dreiemoment så det holder. :mc7
Sist redigert av Gammelgutt den 20 feb 2010, 11:02, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3341
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Bosted: Berger
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av rogg »

Gammelgutt skrev:
gbruaset skrev:mens vi snakker om gs, er det noen her som har prøvd gs 800? den er lekker den også!
Jeg har prøvekjørt den nye f650gs. Det er den jeg drømmer om nå. Jeg likte ikke utseende på den før jeg fikk prøvekjørt, men jeg har forndret mening. 650 passet meg utmerket, sittestilling, setehøyde (med lavt sete), lavt turtall ved normal kjøring og dreiemoment så det holder. :mc7
Hmmmm...Gamlegutt....BMW..ja, helt klart. Sykkel som passer deg. En som kjører 80 mil for kosens skyl... jo, du må bare handle nå..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Gammelgutt

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg bør vel vente litt med å handle bla. pga. økonomien. Dessuten om et år eller to så finnes vel kanskje den nye 650en på bruktmarkedet.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av AJ »

gaus skrev: Kan du ikke bare bruke et sånt foto? :bananas
Eller kanskje denne:

:banansplit

:knegg


:mk
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Bosted: Drammen
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Bimma »

Jeg har sittet og bladd litt i filene mine i Photobucket, og kom over denne lille snutten fra våren 2007. Dette er film fra den aller første gangen jeg kjørte R1200GS. For anledningen selvfølgelig på asfalt.....hehe :knegg

[img]http://i133.photobucket.com/albums/q51/ ... r24-25.jpg[/img]

I løpet av sommeren ble det flere turer, og jeg tilbakela ca. 3000 km på denne sykkelen i løpet av sommeren 2007. Flere av turene på grus. På gode grusveier ligger den som et "fjell". :prf Men det er så vidt jeg får vippa den opp fra støtta når jeg skal kjøre, og jeg kan IKKE stoppe i bratte nedoverbakker.... :knegg

En nydelig sykkel å kjøre, bare synd den er for høy for meg.... Det hjelper ikke akurat at tyngdepunktet er høyt heller... :sorry
Skulle gjerne hatt en sånn, den hadde passet ypperlig til mine formål...!
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av AJ »

Satt fint på den, du Bimma :thumleft
Men artigere å kjøre ST 800'en, sku' jeg mene... :knegg
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Bosted: Drammen
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Bimma »

AJ skrev:Satt fint på den, du Bimma :thumleft
Men artigere å kjøre ST 800'en, sku' jeg mene... :knegg
ST'n er seff mye lettere, men så lettkjørt at den nesten blir kjedelig... GS'n er morsom å kjøre og man blir fort glad i sykkelens vibrasjoner. Og så kan brekkes helt ned, skjønner du.... :knegg. Så her kan man kjøre fort i svingene..... :yahoo


Men jeg er veldig glad i ST'n min da..... :buddies:.


På bildet er salen på laveste hakket :eh
Bilde

:knegg

Jeg vurderte å kjøpe F800GS, men den er enda høyere, så på den rakk jeg ikke ned i det hele tatt. Fikk ikke prøvekjørt engang. :grt
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Bosted: bærgen

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Onsløv »

AJ skrev:Vi mangler åpenbart en "sikle"(drool)-smiley her på Forumet... :-k

:knegg

:rop Dexter!!!
Jobb for deg, kanskje?
Værsågod
Bilde
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Intruder »

Er litt redd Rer,men har prøvd K1200 GT ,og den var berre lekker :thumleft :notworthy:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

Bimma skrev: På bildet er salen på laveste hakket :eh
Bilde
Kjøper du en 12GS med ESA kan du sette på Wilbers dempere (som støtter ESA).
Jeg synes å huske at de er hele 65 mm kortere.
Det gjør susen det!

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Bosted: Drammen
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Bimma »

tagesk skrev:Kjøper du en 12GS med ESA kan du sette på Wilbers dempere (som støtter ESA).
Jeg synes å huske at de er hele 65 mm kortere.
Det gjør susen det!

[TaSK]
Bra tips :thumleft Da begynner det å hjelpe litt. :D
Sykkelen på bildet har Touratech sal som fører meg litt nærmere bakken, men det mangler fortsatt mye på å nå ned. :(
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av AJ »

Bimma skrev:
tagesk skrev:Kjøper du en 12GS med ESA kan du sette på Wilbers dempere (som støtter ESA).
Jeg synes å huske at de er hele 65 mm kortere.
Det gjør susen det!

[TaSK]
Bra tips :thumleft Da begynner det å hjelpe litt. :D
Sykkelen på bildet har Touratech sal som fører meg litt nærmere bakken, men det mangler fortsatt mye på å nå ned. :(
Tror ikke du skal prøve TDM'en etter at jeg satte på såkalte "Tail-risers'...
Men at den ble mer kvikkstyrt etter at jeg gjorde det, er det liten tvil om \:D/
Men det i seg selv har jo lite med salhøyden å gjøre... :-k
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Bosted: Drammen
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Bimma »

Tror du skal få ha TDM'en i fred for mer meg da ja... :knegg
AJ skrev: Men det i seg selv har jo lite med salhøyden å gjøre... :-k
:lol
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

Bimma skrev: Sykkelen på bildet har Touratech sal som fører meg litt nærmere bakken, men det mangler fortsatt mye på å nå ned. :(
hmmm - når jeg ser nøye på bildet gjetter jeg på at hælen din ikke er mer enn 65 mm bra bakken.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Bosted: Drammen
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Bimma »

På bildet bruker jeg støvler der sålen er bygget opp 2 cm. Disse har jeg ikke lyst til å bruke lenger, de er ikke spesielt gode å gå med. Så i realiteten er det lengre ned til bakken enn på bildet.

Men jeg tror jeg allikevel skulle kunne leve bra med løsningen du foreslår tagesk . :mk
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

Bimma skrev: Men jeg tror jeg allikevel skulle kunne leve bra med løsningen du foreslår tagesk . :mk
Så da mangler du bare en kvart million kroner eller noe slikt for å handle inn.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av gaus »

tagesk skrev: Kjøper du en 12GS med ESA kan du sette på Wilbers dempere (som støtter ESA).
Jeg synes å huske at de er hele 65 mm kortere.
Det gjør susen det! [TaSK]
Høres ut til å være en løsning, men da mister vel sykkelen omtrent 1/3 av fjæringsveien?
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

gaus skrev: Høres ut til å være en løsning, men da mister vel sykkelen omtrent 1/3 av fjæringsveien?
Det vil jeg tro. Så resultatet er trolig en litt stivere sykkel. Jeg skirver "trolig" for det kan godt tenkes
Wilbers bygger demperne og fjærene anderledes slik at de har samme fjæringvei men at sykkelen sitter lavere.
Kjenner ikke detaljene (og eftersom jeg er 202 er problemet liksom litt akdademisk for meg)

Google på Wilbers ESA BMW vil sikkert komme opp med detaljene.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Bosted: Kongsberg
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av gaus »

tagesk skrev:
gaus skrev: Høres ut til å være en løsning, men da mister vel sykkelen omtrent 1/3 av fjæringsveien?
Det vil jeg tro. Så resultatet er trolig en litt stivere sykkel. Jeg skirver "trolig" for det kan godt tenkes
Wilbers bygger demperne og fjærene anderledes slik at de har samme fjæringvei men at sykkelen sitter lavere.
Kjenner ikke detaljene (og eftersom jeg er 202 er problemet liksom litt akdademisk for meg) [TaSK]
Forstår hva du mener, jeg er bare 189, men har setet i høyeste posisjon. :D
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Svar