Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av mekkern »

skal en ha det en har lyst på så....det andre jeg har funnet ser jalla ut eller alt for svært..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

mekkern skrev: 18 mar 2020, 20:44 skal en ha det en har lyst på så....det andre jeg har funnet ser jalla ut eller alt for svært..
Sant nok. Passe stor og ikke minst godt merke, Held, noe jeg har vært fornøyd med når det gjelder kjøreklær i mange år.
Kjøpte også en sånn Held hofteveske nå nylig på NTS Gardermoen.
Kjennes og ser veldig bra ut :) .

Men når det gjelder tailbag får jeg nok greie meg med den jeg allerede har fra SW-Motech og tankveska fra samme produsent.
Men må bare innrømme at Held tailbag'en var fristende, nettopp pga. størrelsen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ELO1973
Innlegg: 63
Registrert: 30 apr 2019, 09:14
Motorsykkelen din: Honda CB650R

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av ELO1973 »

Ny jakke for sesongen #dainese :roll
F37D0226-E36D-4FD6-8870-309F8DF82950.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av VindR »

Ble litt shopping i går:

- Nytt bakdekk. Har hørt dere roser Pirelli Angel GT såpass mye, så det det ble ett slikt et.
- Litt "lettere" sko til kjøring i ålreit vær. Godt å slippe de store støvlene hvis jeg bare skal ut og kjøre en liten tur, på butikken eller treffe folk.
- Full vest/jakke med beskyttelse. Trengte ryggskinne uansett, og fant en vest med full pakke. Fikk hettegenser med fullt kevlar-innlegg av madammen til jul, så denne er fin å ha under. Samtidig så kan denne brukes under den vanlige kjørejakka også, og ermene med albuebeskyttelse kan taes av hvis det blir trangt med de originale beskyttelsene i jakka.
Sko.JPG
Beskyttelse.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Canutus »

ELO1973 skrev: 19 mar 2020, 22:47 Ny jakke for sesongen #dainese :roll

Gratulerer med flott jakke! Har samme selv :prf
Tenker av og til at jeg burde hatt mer farge for bedre synlighet, men liker ikke å gå rundt som et juletre i sommerhalvåret.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

Da ble det lagt inn bestilling på nytt CZ SDZZ 525 kjede til KTM'en, samme som sykkelen ble levert med, produsert i Tsjekkia.
Det som sitter på sykkelen nå har fungert problemfritt i nesten 35K og har enda en del å gå på.
Så da satser jeg på det samme igjen - til en god tilbudspris fra XLMOTO (kr. 1269,-):
KTM kjede.JPG
Valgte å kjøpe nå siden jeg er, begrunnet eller ubegrunnet, bekymret for økte priser på importvarer som dette noen måneder fram i tid i disse koronatider... :redface .

Det kan hende originaldrev og kjede holder ut 2020-sesongen, men planen er å bytte kjede og drev samtidig med dekkbytte i løpet av sensommeren. Så får man se hvor mye kjøring det blir denne sesongen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av mekkern »

Handlet meg firkantet hengeparasoll på 3x4 meter til gårdsplassen. Må ha noe skygge på "jugebenken" etter jeg tok ned de store bjørkene som gav ettermiddagskygge. Skal jo ikke vaske mc i sola heller..... :twothumbs:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ELO1973
Innlegg: 63
Registrert: 30 apr 2019, 09:14
Motorsykkelen din: Honda CB650R

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av ELO1973 »

Canutus skrev: 20 mar 2020, 11:53
ELO1973 skrev: 19 mar 2020, 22:47 Ny jakke for sesongen #dainese :roll

Gratulerer med flott jakke! Har samme selv :prf
Tenker av og til at jeg burde hatt mer farge for bedre synlighet, men liker ikke å gå rundt som et juletre i sommerhalvåret.
Takker. Har funket fint så «langt» i sesongen :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 22 mar 2020, 22:27 Handlet meg firkantet hengeparasoll på 3x4 meter til gårdsplassen. Må ha noe skygge på "jugebenken" etter jeg tok ned de store bjørkene som gav ettermiddagskygge. Skal jo ikke vaske mc i sola heller..... :twothumbs:
Sist jeg kjøpte en slik parasol (for ett par år siden) funket denne utmerket. Helt til vinden tok tak i den og den for av sted over til naboen. Vår hadde en slik steinfot, men det hjalp lite når stanga knakk i det øverste leddet.

Å det ble også slutten vedrørende å bruke slik parasol igjen for min del.

Det neste på kjøpslisten når det gjelder utearealet vårt blir derfor en motorisert parasol med frontkappe og endestykker som den kan festes i verandarekkverket med samt motoriserte sidevegger etc.

Denne kjører også opp seg selv hvis vinden blir for sterk sies det. Men jaggu meg er det en kostbar sak. 45.000 ferdig montert. Denne blir da 5 meter bred og den går 4 meter ut.

Blåser denne i stykker, så blir det påbygg neste! ;)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av mekkern »

Har hatt en 3 meter i noen år nå. Men det er festet i huset ,hvis ikke hadde den vært borte...
Keramikk kaffekopp blåser av bordet når kasta kommer rette veien...vi får se....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Audi Mannen »

Siden vi først er inne på dette med vind og jeg har selv hatt adresse i hedmarken for en del år tilbake så tør jeg påstå at alle som bor på det vi kaller "østlandet" ikke vet hva vind er. Det dere klager over på vindfronten.... he-he..... det heter i beste fall "bris" for oss kystnære tullinger og vi må bruke metall strips på pølsa når vi griller. :knegg

uff...... litt over 1 uke med hjemmekontor og jeg "savner" dritt praten" sammen med gutta i verkstedet allerede. Stygt redd for at Dere her inne kan få det når ikke de kan får det :thumleft .

Når det er sagt så har jeg som nevnt tidligere kjøpt meg en XT600 2kf, og det viser seg at den "maskinisten" trenger litt mer pleie enn først antatt og var derfor i det lykkelig hjørnet da jeg her om dagen fikk tak i en komplett motor med lav km som kan settes inn mens jeg skrur den orginale sønder og sammen og gir den litt sårt etterlengta pleie.
Får motoren på Torsdag denne uken. :twothumbs:
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Nomade »

AJ skrev: 22 mar 2020, 22:12 Da ble det lagt inn bestilling på nytt CZ SDZZ 525 kjede til KTM'en, samme som sykkelen ble levert med, produsert i Tsjekkia.
Det som sitter på sykkelen nå har fungert problemfritt i nesten 35K og har enda en del å gå på.
Så da satser jeg på det samme igjen - til en god tilbudspris fra XLMOTO (kr. 1269,-):

KTM kjede.JPG

Valgte å kjøpe nå siden jeg er, begrunnet eller ubegrunnet, bekymret for økte priser på importvarer som dette noen måneder fram i tid i disse koronatider... :redface .

Det kan hende originaldrev og kjede holder ut 2020-sesongen, men planen er å bytte kjede og drev samtidig med dekkbytte i løpet av sensommeren. Så får man se hvor mye kjøring det blir denne sesongen.
Da passerer sikkert kjedet/drevsettet 40.000km :thumleft , men det er sikkert ikke den automatiske kjedesmøreren sin fortjeneste :lol ( iflg noen skeptikere)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 23 mar 2020, 10:28 Siden vi først er inne på dette med vind og jeg har selv hatt adresse i hedmarken for en del år tilbake så tør jeg påstå at alle som bor på det vi kaller "østlandet" ikke vet hva vind er. Det dere klager over på vindfronten.... he-he..... det heter i beste fall "bris" for oss kystnære tullinger og vi må bruke metall strips på pølsa når vi griller. :knegg

uff...... litt over 1 uke med hjemmekontor og jeg "savner" dritt praten" sammen med gutta i verkstedet allerede. Stygt redd for at Dere her inne kan få det når ikke de kan får det :thumleft .

Når det er sagt så har jeg som nevnt tidligere kjøpt meg en XT600 2kf, og det viser seg at den "maskinisten" trenger litt mer pleie enn først antatt og var derfor i det lykkelig hjørnet da jeg her om dagen fikk tak i en komplett motor med lav km som kan settes inn mens jeg skrur den orginale sønder og sammen og gir den litt sårt etterlengta pleie.
Får motoren på Torsdag denne uken. :twothumbs:
Haha, lo godt nå jeg leste denne :lol :thumleft

Men du har helt rett. Vinden her nede i sør er i værste fall ubehagelig og går sjelden elelr aldri over frisk bris innenlands. Derimot var det ikek vinden jeg klagde på når jeg nevnte denne parsolen i sted men parasolen. SKal man få en slik parsol til å holde seg rolig, så må man jo nesten sette den opp i vakuum.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

Nomade skrev: 23 mar 2020, 10:46
AJ skrev: 22 mar 2020, 22:12 Da ble det lagt inn bestilling på nytt CZ SDZZ 525 kjede til KTM'en, samme som sykkelen ble levert med, produsert i Tsjekkia.
Det som sitter på sykkelen nå har fungert problemfritt i nesten 35K og har enda en del å gå på.
Så da satser jeg på det samme igjen - til en god tilbudspris fra XLMOTO (kr. 1269,-):

KTM kjede.JPG

Valgte å kjøpe nå siden jeg er, begrunnet eller ubegrunnet, bekymret for økte priser på importvarer som dette noen måneder fram i tid i disse koronatider... :redface .

Det kan hende originaldrev og kjede holder ut 2020-sesongen, men planen er å bytte kjede og drev samtidig med dekkbytte i løpet av sensommeren. Så får man se hvor mye kjøring det blir denne sesongen.
Da passerer sikkert kjedet/drevsettet 40.000km :thumleft , men det er sikkert ikke den automatiske kjedesmøreren sin fortjeneste :lol ( iflg noen skeptikere)
De som er skeptiske må gjerne være det, men jeg tror i hvert fall at jevn smøring på bevegelige deler metall mot metall som kjede og drev jo er i stedet for smøring hver kjørte 300-600 km er mer til gavn enn gæernt, for å si det sånn :prf .
Og i beste fall øker det altså også livslengden på kjede og drev - for oss som i manges øyne antakelig er "overtroiske" når det gjelder dette... ;) .

Uansett, kontinuerlig oljesmøring av bevegelige metall mot metall deler under varierende og krevende forhold er i min bok det naturligste i verden.

Skulle f.eks. tatt seg ut hvis kjede og drev inni en motor skulle vært kapslet inn og kun fått oljesmøring annet enn f.eks. hver 500 km. Om noen i fullt alvor skulle mene at slik "tørrgang" med kun behov for sporadisk smøring hver 300-600 km, skulle ha noe for seg i en motor... :roll .
Et utenkelig scenario, selvfølgelig...
Tendensiøst eksempel, jeg vet, men likevel... ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av kjellv »

Jeg ler godt hver gang jeg hører folk som går ut med egne tester og hevder at det går like bra uten smøring i det hele tatt. Jeg har sett mange nok som ikke smører kjedet til å vite hvordan det funker

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Svar