Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Testing er ikke et tema sålenge jeg ikke ringer på sykebil(at jeg må legges inn) her jeg bor har jeg inntrykk av. Jeg kunne gjerne tenkt meg en test, men drar ikke ut slik det er nå.

Snakket med legen på telefon, og det var ganske klare symptomer på å være positiv. Har vært innom det meste som er sagt om hvordan det er.

Dette får man bare ri av seg. Ikke feber lenger nå, er optimistisk.

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av ErikW »

FredrikE24 skrev: 23 mar 2020, 22:39 Har nå hatt dritten en stund(tror jeg), og når man tror man er på bedringens vei, så kommer det noen peaker.

Var i relativt god form på Fredag. Hadde ikke hatt feber på to dager, allmenntilstanden var på vei tilbake og smertene i brystet var i endring.
Lørdag morgen, en skikkelig fibertokt som pågikk til idag. Fikk pustevansker i natt, men klarte å roe meg helt ned og puste pent og rolig. Pusten er kort, men stabil og grei idag.
Får bare håpe det snart slipper taket.
Usj, høres ekkelt og skummelt ut. Riktig god bedring :twothumbs:

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Jompa »

God bedring
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av gsx750_80 »

"...Er du en av dem som sitter og venter på at kurvene over koronasmittede snart skal flate ut og synke nedover igjen?

I så fall har du antagelig en ubehagelig overraskelse i vente.

- Vi tror ikke det er mulig å stoppe epidemien, sier Geir Bukholm, områdedirektør i avdeling for Ledelse og stab for smittevern, miljø og helse ved Folkehelseinstituttet.

I løpet av det neste året skal det totale antallet smittede trolig stige til over to millioner.

- De siste anslagene våre antyder at 40 til 60 prosent av befolkningen kan bli smittet i Norge, sier Bukholm. ..."

https://forskning.no/samfunnsmedisin-vi ... en/1658723

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av gsx750_80 »

FredrikE24 skrev: 23 mar 2020, 22:56 Testing er ikke et tema sålenge jeg ikke ringer på sykebil(at jeg må legges inn) her jeg bor har jeg inntrykk av. Jeg kunne gjerne tenkt meg en test, men drar ikke ut slik det er nå.

Snakket med legen på telefon, og det var ganske klare symptomer på å være positiv. Har vært innom det meste som er sagt om hvordan det er.

Dette får man bare ri av seg. Ikke feber lenger nå, er optimistisk.
God bedring.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 24 mar 2020, 00:09 "...Er du en av dem som sitter og venter på at kurvene over koronasmittede snart skal flate ut og synke nedover igjen?

I så fall har du antagelig en ubehagelig overraskelse i vente.

- Vi tror ikke det er mulig å stoppe epidemien, sier Geir Bukholm, områdedirektør i avdeling for Ledelse og stab for smittevern, miljø og helse ved Folkehelseinstituttet.

I løpet av det neste året skal det totale antallet smittede trolig stige til over to millioner.

- De siste anslagene våre antyder at 40 til 60 prosent av befolkningen kan bli smittet i Norge, sier Bukholm. ..."

https://forskning.no/samfunnsmedisin-vi ... en/1658723
Snakk om kanskje 500 respiratorer her til lands. Vi nærmer oss vel at 10 % er i bruk, per i dag.
https://www.dagbladet.no/nyheter/losnin ... v/72280358

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av simpson »

TGR skrev: 23 mar 2020, 21:10 Siste nytt..... Majoriteten av de syke i Italia nå er i 50 årene. 19 leger og sykepleiere er blant de døde.
Det er all grunn til å stresse hvor farlig dette viruset kan være.
Det er IKKE et vanlig influensavirus.
Jeg skjønner ikke hva du er så pessimistisk over.
Du slenger ut edder og galle om koronasituasjonen, krisemaksimerer og kommer med direkte feil opplysninger om smittede.
Virker som om du opererer som en dommedagsprofet og sier se her, det er dette jeg har sagt hele tiden.
Skjønner ikke hva du vil oppnå, men nå synes jeg det blir for dumt med alle dine påstander.
Alt du sier kan Googles og tilbakevises.
At du selv kanskje er livredd er OK, men ikke prøv å overbevise resten med ditt syn med svada.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av TGR »

simpson skrev: 24 mar 2020, 08:54
TGR skrev: 23 mar 2020, 21:10 Siste nytt..... Majoriteten av de syke i Italia nå er i 50 årene. 19 leger og sykepleiere er blant de døde.
Det er all grunn til å stresse hvor farlig dette viruset kan være.
Det er IKKE et vanlig influensavirus.
Jeg skjønner ikke hva du er så pessimistisk over.
Du slenger ut edder og galle om koronasituasjonen, krisemaksimerer og kommer med direkte feil opplysninger om smittede.
Virker som om du opererer som en dommedagsprofet og sier se her, det er dette jeg har sagt hele tiden.
Skjønner ikke hva du vil oppnå, men nå synes jeg det blir for dumt med alle dine påstander.
Alt du sier kan Googles og tilbakevises.
At du selv kanskje er livredd er OK, men ikke prøv å overbevise resten med ditt syn med svada.
Jeg er ikke livredd. Men jeg er forsiktig, fordi jeg er i risikogruppa. Det jeg formidlet feks nå sist, var direkte sitat fra nyhetene på TV2.

Og hver gang jeg ser ditt blide ansikt her inne, så er det i form av kverulering. Og i forbindelse med corona, så fremstår du som en av de som mener at "dette er da ikke noe å bry seg om".

Det er slike som deg, som ikke tar dugnaden på alvor, som forårsaker at flere enn nødvendig stryker med.

Kort melding..... Heretter gidder jeg ikke forholde meg til deg noe mer.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av simpson »

TGR skrev: 24 mar 2020, 09:06
simpson skrev: 24 mar 2020, 08:54
TGR skrev: 23 mar 2020, 21:10 Siste nytt..... Majoriteten av de syke i Italia nå er i 50 årene. 19 leger og sykepleiere er blant de døde.
Det er all grunn til å stresse hvor farlig dette viruset kan være.
Det er IKKE et vanlig influensavirus.
Jeg skjønner ikke hva du er så pessimistisk over.
Du slenger ut edder og galle om koronasituasjonen, krisemaksimerer og kommer med direkte feil opplysninger om smittede.
Virker som om du opererer som en dommedagsprofet og sier se her, det er dette jeg har sagt hele tiden.
Skjønner ikke hva du vil oppnå, men nå synes jeg det blir for dumt med alle dine påstander.
Alt du sier kan Googles og tilbakevises.
At du selv kanskje er livredd er OK, men ikke prøv å overbevise resten med ditt syn med svada.
Jeg er ikke livredd. Men jeg er forsiktig, fordi jeg er i risikogruppa. Det jeg formidlet feks nå sist, var direkte sitat fra nyhetene på TV2.

Og hver gang jeg ser ditt blide ansikt her inne, så er det i form av kverulering. Og i forbindelse med corona, så fremstår du som en av de som mener at "dette er da ikke noe å bry seg om".

Det er slike som deg, som ikke tar dugnaden på alvor, som forårsaker at flere enn nødvendig stryker med.

Kort melding..... Heretter gidder jeg ikke forholde meg til deg noe mer.
Det er gjensidig.
Jeg har aldri sett noen som sprer mer frykt med helt ville påstander.
Det er nettopp sånne som deg som er grunnen til at fornuften forsvinner og panikken overtar.
At du er redd er OK, men ikke prøv å spre frykt med direkte usannheter og dommedagsprofetier.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av gsx750_80 »

TGR skrev: 24 mar 2020, 09:06
simpson skrev: 24 mar 2020, 08:54
TGR skrev: 23 mar 2020, 21:10 Siste nytt..... Majoriteten av de syke i Italia nå er i 50 årene. 19 leger og sykepleiere er blant de døde.
Det er all grunn til å stresse hvor farlig dette viruset kan være.
Det er IKKE et vanlig influensavirus.
Jeg skjønner ikke hva du er så pessimistisk over.
Du slenger ut edder og galle om koronasituasjonen, krisemaksimerer og kommer med direkte feil opplysninger om smittede.
Virker som om du opererer som en dommedagsprofet og sier se her, det er dette jeg har sagt hele tiden.
Skjønner ikke hva du vil oppnå, men nå synes jeg det blir for dumt med alle dine påstander.
Alt du sier kan Googles og tilbakevises.
At du selv kanskje er livredd er OK, men ikke prøv å overbevise resten med ditt syn med svada.
Jeg er ikke livredd. Men jeg er forsiktig, fordi jeg er i risikogruppa. Det jeg formidlet feks nå sist, var direkte sitat fra nyhetene på TV2.

Og hver gang jeg ser ditt blide ansikt her inne, så er det i form av kverulering. Og i forbindelse med corona, så fremstår du som en av de som mener at "dette er da ikke noe å bry seg om".

Det er slike som deg, som ikke tar dugnaden på alvor, som forårsaker at flere enn nødvendig stryker med.

Kort melding..... Heretter gidder jeg ikke forholde meg til deg noe mer.
TGR skrev: 23 mar 2020, 21:54 Jeg siterte bare hva de sa på TV2. Men det handlet altså om Italia....
:thumleft
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av KåreDump »

Belgia først ut?

Forbud mot MC-kjøring i Belgia nyttekjøring (jobbpendling etc) blir ikke forbudt, tro om vi får se det samme i Norge?
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av AJ »

KåreDump skrev: 24 mar 2020, 11:39 Belgia først ut?

Forbud mot MC-kjøring i Belgia nyttekjøring (jobbpendling etc) blir ikke forbudt, tro om vi får se det samme i Norge?
Ikke overraskende...
Selv om det er grunn til å tro at en MC-fører iført hjelm og hansker og en MC med antatt færre smitteflater enn buss, tog, trikk og biler, er en lavrisikosmittegruppe. Eller... :-k ?
Mange av oss bruker også buff rundt halsen som enkelt kan trekkes ovet munn o nese i møte med andre.
Men en slik buff er kanskje ikke god nok :dontknow ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 24 mar 2020, 11:51
KåreDump skrev: 24 mar 2020, 11:39 Belgia først ut?

Forbud mot MC-kjøring i Belgia nyttekjøring (jobbpendling etc) blir ikke forbudt, tro om vi får se det samme i Norge?
Ikke overraskende...
Selv om det er grunn til å tro at en MC-fører iført hjelm og hansker og en MC med antatt færre smitteflater enn buss, tog, trikk og biler, er en lavrisikosmittegruppe. Eller... :-k ?
Mange av oss bruker også buff rundt halsen som enkelt kan trekkes ovet munn o nese i møte med andre.
Men en slik buff er kanskje ikke god nok :dontknow ?
Hvis dette skjer så er det akkurat det jeg mener med at dem bare finner opp regler underveis uten å ha tenkt så mye gjennom det. Hva i alle dager kan en på MC, med hjelm hansker og kondomdress utsette andre for i form av smitte?

Så lenge det går buss/tog/trikk så må det da sagtens være innafor å kjøre sykkel mener jeg. Men som nevnt så blir jeg ikke overrasket. Nå har ikke jeg lest noe om dette, bare så det er sagt, men la oss nå inderlig håpe at vi ikke får fullstendig husarrest alle mann. For meg går det helt fint. Vi snakket om det i matpausen i sted faktisk. Blir det fullstendig husarest, så skulle sjefen spandere sovepose og seng på meg på jobben :lol

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Er jo ikke fordi en MC-fører er så farlig. Inntil det går galt, og MC-fører trenger akutthjelp. Det belaster helsevesenet unødvendig, MC-fører kan også være smittet.

Er når mange mange MC-førere nå skal ut å måfå-kjøre at det an bli mye mer å håndtere.

Det er strengt, men i utgangspunktet er det å ta seg en kosetur på motorsykkel unødvendig.
Jeg fortsetter å jobbpendle på sykkel, men kommer ikke til å kosekjøre.
Nyttekjøring er ikke forbudt i Belgia.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 24 mar 2020, 12:53 Er jo ikke fordi en MC-fører er så farlig. Inntil det går galt, og MC-fører trenger akutthjelp. Det belaster helsevesenet unødvendig, MC-fører kan også være smittet.

Er når mange mange MC-førere nå skal ut å måfå-kjøre at det an bli mye mer å håndtere.

Det er strengt, men i utgangspunktet er det å ta seg en kosetur på motorsykkel unødvendig.
Jeg fortsetter å jobbpendle på sykkel, men kommer ikke til å kosekjøre.
Nyttekjøring er ikke forbudt i Belgia.
Før man forbyr slikt kan det vel være greit å se litt på statistikker kanskje?

Liksom se hvor faren for ulykker er størst, for så og begynne der?

Svar