Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av TGR »

ErikW skrev: 23 apr 2020, 12:59 Sjekket Dekkonline, men en kar sa til meg at det ikke er samme dekka som hos dekk forhandler. De er som standard dekk levert på ny MC, altså mindre mønster og ikke forsterket.
Interessant påstand.... Skulle vært artig å få sjekket ut sannhetsgehalten på dette. :-k

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 23 apr 2020, 13:09
ErikW skrev: 23 apr 2020, 12:59 Sjekket Dekkonline, men en kar sa til meg at det ikke er samme dekka som hos dekk forhandler. De er som standard dekk levert på ny MC, altså mindre mønster og ikke forsterket.
Interessant påstand.... Skulle vært artig å få sjekket ut sannhetsgehalten på dette. :-k
Etter å ha handlet minst 6 par dekk derfra vil jeg påstå at dette bare er sprøyt.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av TGR »

Bjerknez skrev: 23 apr 2020, 13:17
TGR skrev: 23 apr 2020, 13:09
ErikW skrev: 23 apr 2020, 12:59 Sjekket Dekkonline, men en kar sa til meg at det ikke er samme dekka som hos dekk forhandler. De er som standard dekk levert på ny MC, altså mindre mønster og ikke forsterket.
Interessant påstand.... Skulle vært artig å få sjekket ut sannhetsgehalten på dette. :-k
Etter å ha handlet minst 6 par dekk derfra vil jeg påstå at dette bare er sprøyt.
Jeg har et sett dekk stående i garasjen, kjøpt derfra. De er merket med riktig Load Index. Men jeg har ingen referanser i fht til feks mønsterdybde. Men jeg syns nok dette høres merkelig ut.....

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Alle dekkene jeg har kjøpt derfra har holdt 10.000 km. Det vil si bortsett fra ett par av Pilot Road 4 som stria ble synlig etter 5-6.000km. Dette syntes jeg var litt rart skal jeg inrømme...

Men totalt har jeg spart så mye på og handle der, at jeg har ingen skrupler med å handle der igjen. Nå kjører jeg såpass lite at dekkene jeg har nå går nok en sesong til :knegg

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ErikW »

Bjerknez skrev: 23 apr 2020, 13:24 Alle dekkene jeg har kjøpt derfra har holdt 10.000 km. Det vil si bortsett fra ett par av Pilot Road 4 som stria ble synlig etter 5-6.000km. Dette syntes jeg var litt rart skal jeg inrømme...

Men totalt har jeg spart så mye på og handle der, at jeg har ingen skrupler med å handle der igjen. Nå kjører jeg såpass lite at dekkene jeg har nå går nok en sesong til :knegg
Jeg og synes dette høres merkelig ut, så enig der, men ble allikevel noget skeptisk. At du får ut bare ca 5000km som du sier, høres jo litt merkelig ut, men men

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

ErikW skrev: 23 apr 2020, 15:19
Bjerknez skrev: 23 apr 2020, 13:24 Alle dekkene jeg har kjøpt derfra har holdt 10.000 km. Det vil si bortsett fra ett par av Pilot Road 4 som stria ble synlig etter 5-6.000km. Dette syntes jeg var litt rart skal jeg inrømme...

Men totalt har jeg spart så mye på og handle der, at jeg har ingen skrupler med å handle der igjen. Nå kjører jeg såpass lite at dekkene jeg har nå går nok en sesong til :knegg
Jeg og synes dette høres merkelig ut, så enig der, men ble allikevel noget skeptisk. At du får ut bare ca 5000km som du sier, høres jo litt merkelig ut, men men
Dette har skjedd kun en gang og feilen kan like gjerne være min. Jeg husker ikke helt om dekktrykket var 100%, kjørestilen min akkurat det året, men ja, med stor sannsynlighet var det en svakhet med disse dekkene, for jeg hadde to identiske par fra samme sted før dette og disse rullet jeg fint 10.000 km. med.

Men når man sparer såpass mye som jeg gjør så har jeg nok uansett gått i pluss med god margin :)

Online
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mekkern »

fikk noen dekk fra tyskerne i år som er laget med riktig utgave og variant-og masse mønster..
husk bare at noen sykler skal ha "spesielle" varianter pga vekt og slikt-men disse er merket spesielt ved bestilling.
Men klart -bestiller man feil dekktype/variant så kan det jo bli kort levetid.
I Norge leveres stort sett kun "standard" utgave-Bestilte "A-speck" på forhjulet som er en forsterket utgave av angel GT.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av TGR »

mekkern skrev: 23 apr 2020, 17:25 husk bare at noen sykler skal ha "spesielle" varianter pga vekt og slikt-men disse er merket spesielt ved bestilling.
Men klart -bestiller man feil dekktype/variant så kan det jo bli kort levetid.
I Norge leveres stort sett kun "standard" utgave-Bestilte "A-speck" på forhjulet som er en forsterket utgave av angel GT.
Er ikke dette ivaretatt av Load Index da? Finnes ytterligere spesifikasjoner, enn dimensjon, Load Index og Hastighetsmerking?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av FredrikE24 »

På Metzeler Z8 interact er det vel tre fire forskjellige variasjoner av dekket. På Roadtec01 er det vanlig og HWM.

Når det gjelder dekk fra delticom(Dekkonline/motorsykkeldekk) nedi Tyskland, så er det akkurat de samme dekka dekkpusheren i byen selger, bare dekka fra Tyskland høyst sannsynlig bare er noen uker gamle.. Hadde jeg solgt dekk i Norge, så hadde jeg også sagt det samme.

Er bare konspirasjoner.

KawaKjetil

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KawaKjetil »

Har noen handlet dekk hos motorsykkeldekk.com og fått levert siste ukene?

Skal til å trykke betal, men kom til å tenke på transport fra utlandet. De kommer med lastebil over grensen, men de er vel åpne for transport fra Tyskland regner jeg med.

Murse
Innlegg: 62
Registrert: 10 jun 2018, 14:56
Motorsykkelen din: Suzuki SV650A 2016

Re: Tips til dekk?

Legg inn av Murse »

Er greit nok å støtte opp om sin lokale mc forhandler, men for min egen del(lommebok) så er det mye billigere, enklere, og ikke minst en følelse av å vite hva jeg har gjort med sykkelen min og er trygg på det(har fått tilbake sykkel fra service, med beskjed om at alt var så bra som det kunne blitt, noe det absolutt ikke var, samt at det var feil olje fylt på sykkel etc.) som gjør at jeg har lyst til å gjøre alt på min sykkel selv(I den grad jeg kan/klarer å finne ut av det) så jeg bytter dekk selv, vanlig vår/høst service gjør jeg selv, bytter kjede og drev osv selv, da det passer min sykepleierlønn mye bedre enn å betale 3500 kroner for dekkskift + dekkprisen selv. investerte i dekkmaskin fra proworks og statisk hjulbalanseringsopplegg nå, og synes det var en veldig grei jobb å gjøre selv, fort gikk det jammen og.

Men den dagen jeg skal ha ventiljustering eller andre ting på motor som jeg selv ikke føler jeg har kontroll på så oppsøker jeg nok kyndig fagmann, med mindre jeg finner ut av hvordan jeg kan gjøre det på en forsvarlig måte selv.

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Tips til dekk?

Legg inn av ErikW »

Murse skrev: 26 apr 2020, 23:16 Er greit nok å støtte opp om sin lokale mc forhandler, men for min egen del(lommebok) så er det mye billigere, enklere, og ikke minst en følelse av å vite hva jeg har gjort med sykkelen min og er trygg på det(har fått tilbake sykkel fra service, med beskjed om at alt var så bra som det kunne blitt, noe det absolutt ikke var, samt at det var feil olje fylt på sykkel etc.) som gjør at jeg har lyst til å gjøre alt på min sykkel selv(I den grad jeg kan/klarer å finne ut av det) så jeg bytter dekk selv, vanlig vår/høst service gjør jeg selv, bytter kjede og drev osv selv, da det passer min sykepleierlønn mye bedre enn å betale 3500 kroner for dekkskift + dekkprisen selv. investerte i dekkmaskin fra proworks og statisk hjulbalanseringsopplegg nå, og synes det var en veldig grei jobb å gjøre selv, fort gikk det jammen og.

Men den dagen jeg skal ha ventiljustering eller andre ting på motor som jeg selv ikke føler jeg har kontroll på så oppsøker jeg nok kyndig fagmann, med mindre jeg finner ut av hvordan jeg kan gjøre det på en forsvarlig måte selv.
Ok gjøre litt selv til tider. På min Kawasaki grussykkel gjør jeg alt selv. På min BMW RT som har kun 29.000 km på seg så skal den ha sine servicer på Speed i all min tid. Det for å sikre trygt innbytte og 0 diskusjoner om oppfølging og salg når den tiden kommer.

Murse
Innlegg: 62
Registrert: 10 jun 2018, 14:56
Motorsykkelen din: Suzuki SV650A 2016

Re: Tips til dekk?

Legg inn av Murse »

ErikW skrev: 26 apr 2020, 23:32
Murse skrev: 26 apr 2020, 23:16 Er greit nok å støtte opp om sin lokale mc forhandler, men for min egen del(lommebok) så er det mye billigere, enklere, og ikke minst en følelse av å vite hva jeg har gjort med sykkelen min og er trygg på det(har fått tilbake sykkel fra service, med beskjed om at alt var så bra som det kunne blitt, noe det absolutt ikke var, samt at det var feil olje fylt på sykkel etc.) som gjør at jeg har lyst til å gjøre alt på min sykkel selv(I den grad jeg kan/klarer å finne ut av det) så jeg bytter dekk selv, vanlig vår/høst service gjør jeg selv, bytter kjede og drev osv selv, da det passer min sykepleierlønn mye bedre enn å betale 3500 kroner for dekkskift + dekkprisen selv. investerte i dekkmaskin fra proworks og statisk hjulbalanseringsopplegg nå, og synes det var en veldig grei jobb å gjøre selv, fort gikk det jammen og.

Men den dagen jeg skal ha ventiljustering eller andre ting på motor som jeg selv ikke føler jeg har kontroll på så oppsøker jeg nok kyndig fagmann, med mindre jeg finner ut av hvordan jeg kan gjøre det på en forsvarlig måte selv.
Ok gjøre litt selv til tider. På min Kawasaki grussykkel gjør jeg alt selv. På min BMW RT som har kun 29.000 km på seg så skal den ha sine servicer på Speed i all min tid. Det for å sikre trygt innbytte og 0 diskusjoner om oppfølging og salg når den tiden kommer.
Det skjønner jeg veldig godt :) Men når jeg leverte min 2016 modell hos merkeforhandler og fikk tilbake noe som var betraktelig dårligere enn det jeg leverte, med svar om at det er sånn sykkelen skal være, så blir jeg bare irritert og får enda mer lyst til å gjøre det selv. Tenker litt som med bilkjøp, en EU kontroll betyr som regel ikke at bilen er OK selv om eu kontrollen var det ;) Hvis jeg skal selge vesle sykkelen min en dag så får kjøper godta at jeg har skrudd selv, og det blir stående i kontrakten tenker jeg :) Dokumenterer jo hva jeg bruker av ting og utstyr og når det gjøres på hvilken kilometer, så kan kjøper selv bestemme om det er noe de synes er ok eller ikke :)

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 139
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Sted: Jæren!

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av MortenL »

KawaKjetil skrev: 26 apr 2020, 18:43 Har noen handlet dekk hos motorsykkeldekk.com og fått levert siste ukene?

Skal til å trykke betal, men kom til å tenke på transport fra utlandet. De kommer med lastebil over grensen, men de er vel åpne for transport fra Tyskland regner jeg med.
Jeg handlet et sett tidlig sist uke, muligens forrige helg, og fikk levert på fredag. :)

Rettelse: Handlet Torsdag 16.04, (fra motorsykkeldekk.com) og fikk de levert Fredag 24.04. Ser ikke ut til å ha vært noe særlig koronaforsinkelse.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Dansekris »

En kompis av meg trenger nye dekk til sin Ducati Monster. Anbefalte han å høre med Snellingen etter at jeg fikk bestilt et sett Mitas-dekk der til en veldig god pris.

Tilbudet han fikk var 6500kr inkl omlegg for et sett Pirelli Angel GT som koster 2846kr inkl frakt hos motorsykkeldekk.com.
:O

Svar