xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av dypen »

Fantastisk registreringsnummer på BMW’n BB8888 :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

dypen skrev:Fantastisk registreringsnummer på BMW’n BB8888 :)
Perfekt for en som er besatt av palindrom og generell orden Bilde

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av WikingTnT »

Var litt keen på kult nummer på Benellin jeg også , men fikk et tips fra en kompis på biltilsynet at det ble veldig iøyenfallende og lett å identifisere, så jeg ba ham finne det vanskeligste :eh , så vidt jeg husker det sjæl :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

WikingTnT skrev:Var litt keen på kult nummer på Benellin jeg også , men fikk et tips fra en kompis på biltilsynet at det ble veldig iøyenfallende og lett å identifisere, så jeg ba ham finne det vanskeligste :eh , så vidt jeg husker det sjæl :lol
Ja, skal man gjøre et brekk, eller kjøre gris i trafikken, så er det sikker smartere å gå for en mindre logisk tallrekke Bilde

For meg var det helt tilfeldig. Jeg kjøpte sykkelen brukt. Prøvde den først med prøveskilter osv osv..

Får kommentarer på skiltet når jeg stopper utenfor butikken, når jeg er på tur, ja, overalt egentlig. Kanskje jeg burde vurdere å omregistrere? Så kan jeg gjøre brekk og kjøre gris Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av AJ »

En annen greie med et slikt reg.nr. er at det muligens kan ha en viss salgsverdi?
Det er jo en del som prøver å selge og har lykkes med å selge mobiltlf.numre til gode priser, som er enten ganske spesielle eller spesielt lette å huske.
Men det er kanskje ikke samme muligheter med kjennetegn på kjøretøy :dontknow ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

Jeg hadde en gang en bil med regnr **77778, og skiltene ble stjålet en gang på Værnes Lufthavn. Vet ikke om det var en som samlet på skilter eller om skiltene skulle brukes i et brekk, men borte var de.

Tror ikke det er sånn i Norge at man kan selge et regnr til noen? Jeg kunne alltids trengt litt penger, så hvis noen er interesserte, og vet hvordan man gjør det, ta kontakt

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av pekle »

Blir nesten litt sånn at om det skiltet hadde grisekjørt forbi meg så hadde jeg tenkt at det var falskt :D

Har en kollega som har kjøpt seg personlig bilskilt "EL" - usikker på om jeg syns det er kult eller teit :)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av WikingTnT »

xyvind skrev: 23 mai 2020, 09:44
WikingTnT skrev:Var litt keen på kult nummer på Benellin jeg også , men fikk et tips fra en kompis på biltilsynet at det ble veldig iøyenfallende og lett å identifisere, så jeg ba ham finne det vanskeligste :eh , så vidt jeg husker det sjæl :lol
Ja, skal man gjøre et brekk, eller kjøre gris i trafikken, så er det sikker smartere å gå for en mindre logisk tallrekke Bilde

For meg var det helt tilfeldig. Jeg kjøpte sykkelen brukt. Prøvde den først med prøveskilter osv osv..

Får kommentarer på skiltet når jeg stopper utenfor butikken, når jeg er på tur, ja, overalt egentlig. Kanskje jeg burde vurdere å omregistrere? Så kan jeg gjøre brekk og kjøre gris Bilde
Jeg gjør masse brekk og ran , så valget var enkelt for meg. :knegg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

Det er noe med personlige skilter.. jeg synes på generell basis at det er fryktelig teit og unødvendig, men så er det noen gode her og der.
En kjøreskolebil i nærområdet mitt har "N00B" på skiltene. Den er ganske funny. Men så er det en Tesla Model S jeg ser noen ganger på Mosseveien, med "DILF" på skiltene, som er totalt krise! Eller en jeg så på Vinterbro med "MESSI" på skiltene.. altså..hjernen slår krøll på seg når jeg ser sånt no :D

Til brekk og ran funker det nok best med et helt tilfeldig skilt ja.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

Holder på utenfor huset og prøvepakker sykkelen til helgens utflukt. Og da kommer det plutselig en kar fra PostNord og leverer et Mitas bakdekk Bilde Dekkonline meldte fra om at det ville bli leveringstid, og jeg spurte om det var for sent å kansellere. Neida, det var greit å kansellere. Så jeg tror kanskje fordekket er kansellert, det som de først sendte og som kom i retur til de. Så har bakdekket blitt sendt allikevel. Jaja, kjekt å ha et dekk i boden til seinere i sesongen.

Bilde


Jeg har jo disse Kriega-bagene, som jeg har brukt en god del. Veldig fornøyd med de. I dag kjøpte jeg bare en svart vanntett 60L pakksekk som jeg har fylt med hengekøye, liggeunderlag, sovepose, primus +++ og den stroppes lett over passasjersalen. 30L Kriega-bag stroppes på bagasjebrettet bak. 10L Kriega med tank-adapter som tankbag.

Jeg hadde en fin rast ved Sævsjøen på Kristi Himmelfartsdag. Det frister å kjøre tilbake dit nå fredag ettermiddag og overnatte til lørdag. Har hele langhelga fri og tenker å være ute mesteparten av tida Bilde er det suksess så blir det en natt til ute.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av Olav K »

Herlig å lese at du finner stor glede ved skogskjøring og camping.
Jeg er opptatt ut denne uka, men om det fortsatt er fint vær neste uke... say no more :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

Ja, det er en herlig hobby, det her Bilde
Finner en ro i skogen som jeg ikke finner noen andre steder. Og det å reise med sykkel på grus og skogsveier med alt man trenger for å overleve noen dager er utrolig gøy. Jeg har ikke så mye erfaring med å campe sånn ute i skogen, men jeg bare klør etter å komme skikkelig i gang. Suger til meg alt av adventure- og bushcraft-relatert innhold på YouTube for tiden.

Jeg har kjøpt fiskekort til helgen, så jeg skal prøve å få noen kast i et par vann i området jeg skal til. Tenker å prøve lykken i de vannene det skal være ørret og abbor. Men jeg baserer ikke turen på at jeg skal overleve på det jeg fanger av fisk Bilde da blir det i så fall en grei slankekur, tenker jeg.

Jeg har farta litt rundt med en gassbrenner, og gass, og lagd mat og kaffe på denne. Men det er litt tricky å balansere dette noen ganger, og det er mye styr med den gassen, og det støyer! Så i går investerte jeg 299 kroner i et stormkjøkken som brenner sprit, rødsprit.
Det måtte testes ute på plattingen, og det var noe annet enn den gassbrenneren! Så mye mer koselig å lage mat og kaffe på den åpne flammen der.
Det ble pølser til ungene og kaffe til far.
Har jeg sagt at jeg gleder meg til helga? BildeBilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av Bjerknez »

Jeg var også litt i Lars Monsen modus for en del år siden og hadde ganske store planer. Jeg kjøpte inn lavvo telt, Primus utstyr, camo bukser og klær, flott turkniv, Primus lampe til teltet etc. Glemte jeg å nevne sovepose og liggeunderlag samt kaffekjele samt bålstativ, samt fjellstøvler med GoreTex etc.?

Slo opp teltet på plenen for å teste utstyret og teltet ble stående urørt i to uker da det liksom aldri ble tid til å ta det i bruk skikkelig. (Dette var før jeg kjøpte motorsykkel). Derimot ble jeg en mester på og demontere samt reparere primuser, for disse plukket jeg fra hverandre og skrudde sammen igjen flere ganger. Måtte jo øve meg til jeg skulle ut på langtur :lol

Men det ble med praten. Madammen jobbet i helgene og når helgen kom så passet det liksom ikke alltid for meg heller. Jeg fant fort ut at jeg overhodet ikke er noe friluftsmenneske i det hele tatt. Ikke engang bittelitt. Alt ser jo så fantastisk ut på TV :lol

Så jeg er den som liker å lese om samt se bilder fra andres teltturer, men er samtidig inneforstått med at dette er noe jeg ikke gidder og utføre i praksis og det kan jeg helt fint leve med.

Det skal sies at jeg og madammen besøkte et vennepar som hadde bobil på Daftø Camping utenfor Strømstad hvor vi leide oss teltplass for en natt for å teste teltet. Jeg har aldri noensinne kjedet meg så mye som jeg gjorde da. Campinglivet oppfattet jeg bare som utrolig rart.

Men EN ting skal sies. Jeg og Cutless var på en telttur i Østfolds skoger (med motorsykkel) og dette var en tur hvor alt klaffet 100%. Jeg som til og med i sovepose under åpen himmel den natten. Kanskje ikke så rart at Monsen tok kontakt med meg etter denne turen og spurte om å få bli med på en selfie :lol
IMG_0974.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

hehe
Artig historie!
Blir aldri lei av den

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av TGR »

Det er fullt mulig å kose seg med telt, matlaging på primus, sovepose og liggeunderlag på campingplasser også .... :twothumbs:
Man ikke nødvendigvis dra ut i ødemarken ... :crazy:

Låst