Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Denne ser da nesten for fin ut til å bli "slaktet" som emne til nakensykkelbygging...
Er i rimelig god stand ja, noen skraper og små sprekker i kåpene på andre siden. Hobbyskruingen skal få lov til å løfte seg til neste nivåAJ skrev:Denne ser da nesten for fin ut til å bli "slaktet" som emne til nakensykkelbygging...![]()
Uansett, gratulerer så mye med det som ser ut til å være et godt kjøp.
Kriega er bra saker. Jeg har strammet mine ved å omtrent henge i stroppene. Ikke anntydning til at sømmene ryker og dem er helt vanntette. Det vil si, innerforet er vanntett (det hvite) og ikke selve sekken.Snikendeugle skrev: 01 jul 2020, 22:00 Ooog der var plutselig varene fra FC-Moto på plass etter at jeg nesten mistet motet igjen :)
Forrige gang jeg forsøkte å bestille fra dem skjedde det bare aldri noe og jeg fikk plutselig en dag pengene tilbake uten noe beskjed![]()
DSC_0032.JPG
Spent på å prøve ut Kriega baggene. R15 sekken virker helt perfekt størrelse og stroppe-messig![]()
Aller først:haakeik skrev: 02 jul 2020, 22:59 Det er en tilsvarende 2016 modell til salgs for 137k på Finn, men da jeg sjekket VIM nummeret, fant jeg ut at denne egentlig var en 2013 modell med lavere serienummer enn min. Bare førstegangsregistrert i norge i 2016, derav 2016 modell. Jeg sparte 32k på å ikke velge denJeg var nede hos AGM i dag og prøvekjørte en gang til. Denne gangen hadde jeg med meg litt verktøy og fant meg en usjenert plass langs veien. Der skrudde jeg av dekslet på den ene sylinderen og fikk 100% bekreftet at dette var en roller tappet motor og ikke flat tappet.
Da var det ikke vanskelig å dra kortet![]()
Uavhengig av hvilken selger du handler fra på eBay? Det er i såfall helt genialt!cannon skrev: 03 jul 2020, 11:51 Har gjort et par kjøp på ebay nylig. Ebay trekker nå norsk moms og gjør opp med tollvesenet, for meg. Jeg slipper behandlingsgebyret fra den norske speditøren. Superfin løsning (c:
(Wish har etablert samme praksis)
Varierer etter egen erfaring, men alle som gjør det kan du se på bunnen under import charges.oivindg skrev:Uavhengig av hvilken selger du handler fra på eBay? Det er i såfall helt genialt!cannon skrev: 03 jul 2020, 11:51 Har gjort et par kjøp på ebay nylig. Ebay trekker nå norsk moms og gjør opp med tollvesenet, for meg. Jeg slipper behandlingsgebyret fra den norske speditøren. Superfin løsning (c:
Jeg handlet fra 2 tilfeldige selgere. Et mc-huggeri i USA og en tysk mc nettbutikk som også selger via ebay.oivindg skrev: 03 jul 2020, 12:39Uavhengig av hvilken selger du handler fra på eBay? Det er i såfall helt genialt!cannon skrev: 03 jul 2020, 11:51 Har gjort et par kjøp på ebay nylig. Ebay trekker nå norsk moms og gjør opp med tollvesenet, for meg. Jeg slipper behandlingsgebyret fra den norske speditøren. Superfin løsning (c:
Jeg var ikke like heldig, fikk lov å betale norsk moms i Tyskland, og gebyr i Norge, pluss moms på alt sammen.cannon skrev: 03 jul 2020, 11:51 Har gjort et par kjøp på ebay nylig. Ebay trekker nå norsk moms og gjør opp med tollvesenet, for meg. Jeg slipper behandlingsgebyret fra den norske speditøren. Superfin løsning (c:
På ebay? Bare å klage, så ordner de opp.Geiroe skrev: 03 jul 2020, 14:00Jeg var ikke like heldig, fikk lov å betale norsk moms i Tyskland, og gebyr i Norge, pluss moms på alt sammen.cannon skrev: 03 jul 2020, 11:51 Har gjort et par kjøp på ebay nylig. Ebay trekker nå norsk moms og gjør opp med tollvesenet, for meg. Jeg slipper behandlingsgebyret fra den norske speditøren. Superfin løsning (c:
Gratulerer så mye! Flott sykkel uansett tappetsAJ skrev: 03 jul 2020, 12:26Aller først:haakeik skrev: 02 jul 2020, 22:59 Det er en tilsvarende 2016 modell til salgs for 137k på Finn, men da jeg sjekket VIM nummeret, fant jeg ut at denne egentlig var en 2013 modell med lavere serienummer enn min. Bare førstegangsregistrert i norge i 2016, derav 2016 modell. Jeg sparte 32k på å ikke velge denJeg var nede hos AGM i dag og prøvekjørte en gang til. Denne gangen hadde jeg med meg litt verktøy og fant meg en usjenert plass langs veien. Der skrudde jeg av dekslet på den ene sylinderen og fikk 100% bekreftet at dette var en roller tappet motor og ikke flat tappet.
Da var det ikke vanskelig å dra kortet![]()
Gratulerer så mye!
Skikkelig moro at det ble en Stelvio!
Så til -13 modellen: Den har nok ganske sikkert roller tappets den også.
2012 modellen min produsert i mars samme år hadde flat tappets motor og fikk byttet til roller tappets på garantien da jeg solgte den. Og det viste seg faktisk at nettopp min Stelvio var en av de sist produserte med flat tappet iflg. VIM nummeret - i den grad man kan stole på disse dataene fra italienerne....
Kan fort hende der nede, tror jeg, at man plutselig finner noen flat tappets "rester" på noen hyller, som de brukte, selv etter at produksjonen av roller tappets syklene var i gang...
Dersom den limes rundt kanten antar jeg den ikke er noe særlig for folk med åpningshjelm, eller?AJ skrev: 14 jul 2020, 20:35 I tillegg til en CD plate jeg virkelig har sett fram til og som så langt innfrir alle forventninger, fikk jeg også Windjammer 2.2 levert i postkassa i dag.
Prøvde en tidligere versjon av denne for mange år siden, som ikke innfridde. Mest pga. av at den skled av hjelmkanten når man skulle sette på seg hjelmen.
Dette problemet setr nå ut til å være behørig fikset med limkant rundt hele Windjammeren, noe den gamle ikke hadde. Den skulle liksom sitte helt av seg selv....
Sakkle skrev: 15 jul 2020, 00:11
Dersom den limes rundt kanten antar jeg den ikke er noe særlig for folk med åpningshjelm, eller?