MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

I dag har jeg byttet plastslange på Tutoro kjedesmøreren.
Og dermed ble gjennomstrømningen av olje et par hakk bedre. Hvorfor skjønner jeg ikke helt... :-k .
En årsak kan være at jeg hadde koblet til en noe stivere slange med litt mindre innvendig omkrets til framre og bakre del av originalslangen.
Mens den mest sannsynlige årsaken er nok at jeg lagt til rette bedre løkker (loops) på den nye slangen med tanke på fjæringsveien.
Og når jeg først var i gang med slangebyttingen var et av poengene å få til et enda mer skjult anlegg :crazy: .

Tutorosmøreren har nå tilbakelagt mer enn 91K km. og funker helt fint fortsatt. Enkel og genial mekanikk :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av rolf-arne »

Ååååå så masse - neida men nå gjenstård det et par timer i morra tidlig så blir det tur , Jompa kommer utover i morra - da må jo alt fungere og ikke minst være kjørbart ;)

Hva har man fått gjort - sykkelen har fått LED hovedlys , og doble RIGID RADIANCE POD LED, eller 2 på hver side så bra ut i garasjen - men i morra må dem testes i tunell. Kveld det har vi jo ikke -- især når den svartens sola ikke gjemmer seg bak skyan... :lol

Varmeholkan fungerer , strømtjyven er borte - (hvem det var nei se det , blir bare spekulasjon :-k ) , USB pluggan er over på egen bryter kanskje det var dem.

Ja og så hurtig feste for DIGI kofferten ... ikke helt fornøyd med montasjen enda -

Ja det som skulle være noen få dager (3kanskje) ble til uker - men den kroppen og ei mor på sykehus og at det er en del ainna som har hatt prioritet , men nå jæklar - i morra i 10 tiden fyres det opp... :crazy:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kjellv »

rolf-arne skrev: 12 jul 2020, 00:07 Ååååå så masse - neida men nå gjenstård det et par timer i morra tidlig så blir det tur , Jompa kommer utover i morra - da må jo alt fungere og ikke minst være kjørbart ;)

Hva har man fått gjort - sykkelen har fått LED hovedlys , og doble RIGID RADIANCE POD LED, eller 2 på hver side så bra ut i garasjen - men i morra må dem testes i tunell. Kveld det har vi jo ikke -- især når den svartens sola ikke gjemmer seg bak skyan... :lol

Varmeholkan fungerer , strømtjyven er borte - (hvem det var nei se det , blir bare spekulasjon :-k ) , USB pluggan er over på egen bryter kanskje det var dem.

Ja og så hurtig feste for DIGI kofferten ... ikke helt fornøyd med montasjen enda -

Ja det som skulle være noen få dager (3kanskje) ble til uker - men den kroppen og ei mor på sykehus og at det er en del ainna som har hatt prioritet , men nå jæklar - i morra i 10 tiden fyres det opp... :crazy:
Godt du endelig er klar. Et par måneder senere enn i fjor, og med omtrent en måned igjen til forumtreff :prf

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 12 jul 2020, 00:13 Godt du endelig er klar. Et par måneder senere enn i fjor, og med omtrent en måned igjen til forumtreff :prf
Ja det meste gikk jo i vasken i år , hell i hell for meg - da fikk jeg brukt tid på hus og andre ting - nå blir det tur til Tromsø på tirdag - øst Finnmark neste helg - og så ca 4 august kjører jeg sørover og regner med å være hjemme igjen en mnd senere. Klar til godvær... :twothumbs:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av rolf-arne »

Som planen var fra i går, på hau i garasjen kl 9 og dyknel ferfig til 1115, og Jompa landa kl 1245.
.. ting ordner seg når man får litt press på seg. :lol
Og belønninga var jo fenomenal, 29 mil i strålende vær..sykkelen går som bare det, :twothumbs:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
xses
Innlegg: 309
Registrert: 18 jul 2014, 14:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSXF 750 `98
Sted: Råholt

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av xses »

Idag, som i går... har jeg vært i garasjen og sett på MC'en...og konkludert med... Ingen tur i dag heller. Må få rydda unna litt matrialer til alt mulig andre prosjekter så jeg får den ut.. Uansett svidd av litt penger på utstyr, kom over en Rukka R.O.R jakke til halv pris. (har buksa fra før av) ...så da måtte man slå tell! Så da erre bare å vente på postpakke.
1998 Suzuki GSX 750F
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km :O
11.08.2020 68635km :scratch
27.08.2021 73365km :twothumbs:

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av haakeik »

Etter å ha blåst en eksos pakning på vei til Molde, måtte jeg innom Biltema og kjøpe litt rekvisita: reperasjonspasta, aluminiumstape og store slangeklemmer. Ingen mc forhandler hadde noe pakning på lager. Jeg måtte gjøre noe, for sykkelen hørtes ut som en HD med rake rør :crazy:
Resultatet ble ikke så aller værst og lyden ble normal. Siden jeg skal være i Fosnavåg til søndag, kjørte jeg innom RS Motor & Marine i Fiskarstrand og bestilte en ny pakning. Den kommer om 2 dager, så da blir sykkelen frisk igjen :D Ironisk nok har jeg to pakninger hjemme, men kom ikke på å ta en med.
IMG_20200712_205921.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av rolf-arne »

Idag - nja siden æ e treg - det blir gårsdagen og noen daga før vi prate om .

I går så fikk Pan nytt fordekk og i dag så står bakhjulet for tur , da er sykkelen skodd for August og "Sør-Norge tur" .
Givi toppboksen har endelig fått et feste jeg er fornøyd med, måtte igjennom uttak av fastskjærte bolter og annet tull. Men ferdig.

Da er det bare et oljeskift igjen - kanskje det også blir tatt i dag.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av rolf-arne »

rolf-arne skrev: 22 jul 2020, 09:57 Da er det bare et oljeskift igjen - kanskje det også blir tatt i dag.
Ja igår , det ble den dagen - men no er bakhjul av og i morgentidlig omlegging og litt senere på med nytt dekk og ny olje , står å renner seg tom nå .

Bestillte nye klosser til forhjulet - skifter før langtur... :twothumbs:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av bm »

Byttet spedo gear i dag. Etter en lengre tur sluttet speedometeret å virke i det telleren rundet 137000 km !!
Bestilte nytt gear fra CMSNL om kvelden den 19.07, ble levert på døren i dag ca 1600. :)
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kaiu »

Montert flytende fester for sideveskene til KTM'en. Har hatt wobbling i litt høye hastigheter med sidevesker montert noen ganger som da dette KTM kit'et skal løse.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

kaiu skrev: 27 jul 2020, 16:31 Montert flytende fester for sideveskene til KTM'en. Har hatt wobbling i litt høye hastigheter med sidevesker montert noen ganger som da dette KTM kit'et skal løse.
Ettermonterte samme settet på min forrige KTM, samme som din, "The great white whale" ;) , og dette hjalp utvilsomt. Ingen wobbling med "brødboks"sideveskene på Italiaturen i 2016 med hastigheter opp mot 180 km/t. Dog litt smånervøs av og til ved ujevnheter i vegbanen.
Opplevdes fortsatt som stødig og trygg.
Men likevel ikke like lokomotovstabil som Moto Guzzi Stelvio'en jeg hadde før jeg ble "hekta" på KTM... :roll .
Den sykkelen var utrolig stabil med full oppakning og passasjer i opp til over 200 km/t (på speedometeret)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av rolf-arne »

Ja da er vi kommet litt ut i september, og jeg har fått flyttet litt deler fra delesykkelen...børsta meg ned til bart stål på svingarm og tank, mønja og lakkert...jobbe med å få av eksospotta, må mekke til et innerskjold, så æ ikke oppleve å bli så varm i baken en gang til.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kaiu »

Montert KTM 790 vindskjerm på 390'en så det blir litt roligere i hastighet. Oljeskift på 1290 for noen dager siden.

JanH
Innlegg: 31
Registrert: 26 mai 2018, 20:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT 2019

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av JanH »

Har nylig laget og montert GPS feste.
Det ser ikke ut til å finnes noen fester til siste generasjon Tracer 900/GT for montering over displayet.
MVIMG_20200910_162458.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar