Oppkjøring Skien 03.08.20 - BESTÅTT

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Oppkjøring Skien 03.08.20 - BESTÅTT

Legg inn av AdeyMC »

Hei godtfolk :twothumbs:

Har oppkjøring i Skien på tung til mandag, og i den anledning lurer jeg på om noen har noen tips til hva sensor er opptatt av/noe jeg burde være obs på.

Værmelding ser ikke så gal ut nå, men var meldt regn når jeg sjekka tidligere. Nå ser det ut som det kan bli opphold :thumleft

Har lyst å kjøre litt i helga, men har ingen å øvelseskjøre med nå, så om noen i området har lyst og mulighet hyl ut så kan vi ta en kjøretur. Jeg betaler bensin og en matbit seff. Har intercom og 2 gule vester med L.

Føler meg nokså trygg på at det vil gå bra på mandag, men man vet jo aldri så hadde vært gull å kjørt litt i helga.

Kjører Kawa z650 og er 30 år gammel guttevalp :knegg

På forhånd takk for svar 🤠
Sist redigert av AdeyMC den 03 aug 2020, 12:27, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20

Legg inn av Snikendeugle »

De er opptatt av alt du har lært av kjørelærer! :)
Det viktigste er nok å bare være avslappet. Nerver er ingen tjent med og det går fort ut over prestasjonene.

Lykke til!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20

Legg inn av AdeyMC »

Snikendeugle skrev: 30 jul 2020, 13:02 De er opptatt av alt du har lært av kjørelærer! :)
Det viktigste er nok å bare være avslappet. Nerver er ingen tjent med og det går fort ut over prestasjonene.

Lykke til!
Takk for det. Skal ha siste time med lærer imorra så vi går nok igjennom litt ekstra ang oppkjøring da. Er egentlig mere spent enn nervøs. Roer meg nok når jeg kommer på sykkelen til mandag 😊 håper været blir brukbart nok. Har ikke kjørt mye i regn ennå

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20

Legg inn av Bjerknez »

Dem fleste ser på helheten. En usikker og nervøs fører synes veldig godt. Hold hodet kaldt.

Selv så var jeg nok litt "bråkjekk" da jeg blandt annet bestemte meg for å gi gass for å rekke foran en lastebil som kom fra høyre. Ikke noe dramatikk overhodet, men jeg tenkte at sensor ville si noe på dette i etterkant. Spesielt siden han selv måtte stoppe for denne lastebilen.

Men han ba meg vente lenger bort og når vi var på stasjonen så nevnte han ikke denne episoden i hele tatt. Men jeg tok den opp selv for å forklare at dette var en planlagt handling som jeg i ettertid tenkte at han ikke likte. "Det ville han ha gjort også sa han" så den brydde han seg ikke noe om. :)

Men enkelte sensorer har jeg hlrt kan være skikkelige drittsekker. Jeg ville nok holdt en nøytral, men respektfull fremtoning.

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20

Legg inn av Plastrakett_71 »

Forholdsvis fersk (tok A-lappen i fjor). Som nevnt over; forsøk å slappe av. Du har vel en oppvarmingsrunde i forkant av oppkjøringen vil jeg tro? Det burde være nok til å bli litt varm i trøya. Ellers så ser de på helheten, så om du f.eks kveler motoren i en av øvelsene eller er nedi med en fot, så skal ikke det ha noen avgjørende betydning for utfallet.
Uansett ønsker jeg deg lykke til med oppkjøringen, så sees vi kanskje på en vei i løpet av sommeren!
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20

Legg inn av AdeyMC »

Bjerknez skrev: 30 jul 2020, 17:37 Dem fleste ser på helheten. En usikker og nervøs fører synes veldig godt. Hold hodet kaldt.

Selv så var jeg nok litt "bråkjekk" da jeg blandt annet bestemte meg for å gi gass for å rekke foran en lastebil som kom fra høyre. Ikke noe dramatikk overhodet, men jeg tenkte at sensor ville si noe på dette i etterkant. Spesielt siden han selv måtte stoppe for denne lastebilen.

Men han ba meg vente lenger bort og når vi var på stasjonen så nevnte han ikke denne episoden i hele tatt. Men jeg tok den opp selv for å forklare at dette var en planlagt handling som jeg i ettertid tenkte at han ikke likte. "Det ville han ha gjort også sa han" så den brydde han seg ikke noe om. :)

Men enkelte sensorer har jeg hlrt kan være skikkelige drittsekker. Jeg ville nok holdt en nøytral, men respektfull fremtoning.
Takk for tips :) Ja skal prøve å holde meg rolig. Det værste er vell overnervøse og ubeslutsomme sjofører som nøler osv. Så for prøve å ikke tenke på at sensor er bak! Gleder meg så sykt, var nøyaktig 1 mnd ventetid på oppkjøring så nå er jeg superklar får å få lappen ! :D

Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20

Legg inn av AdeyMC »

Plastrakett_71 skrev: 30 jul 2020, 18:12 Forholdsvis fersk (tok A-lappen i fjor). Som nevnt over; forsøk å slappe av. Du har vel en oppvarmingsrunde i forkant av oppkjøringen vil jeg tro? Det burde være nok til å bli litt varm i trøya. Ellers så ser de på helheten, så om du f.eks kveler motoren i en av øvelsene eller er nedi med en fot, så skal ikke det ha noen avgjørende betydning for utfallet.
Uansett ønsker jeg deg lykke til med oppkjøringen, så sees vi kanskje på en vei i løpet av sommeren!
Takk så mye! Ja har en liten runde før oppkjøringa så det er ihvertfall bra. Jeg føler jeg har kontroll på kjøregården. Krypkjøring osv går bra 90% av gangene(uten noe bein ned eller noe) så må bare klare det på oppkjøringa også. Går kjøregården bra er mye gjort for min del da kommer jeg til å være selvsikker og rolig når vi kjører ut i trafikken. Stuker jeg det til i kjøregården kommer jeg til å bli nervøs før den avgjørende trafikkjøringa ser jeg for meg :P

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20

Legg inn av Plastrakett_71 »

Dersom du «kødder det til» i kjøregården, så slipper du ikke ut på veien. Been there, done that!
Kommer du deg igjennom kjøregården og får lov til å kjøre på veg med sensoren som haleheng, så tror jeg det skal veldig mye til for å stryke.
Uansett; lykke til, og gi oss beskjed her når du har bestått på mandag!
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20

Legg inn av AdeyMC »

Ok :D Spurte lærern min om det også i dag, hva som skal til for å ikke slippe ut, han sa det var et par år siden sist noen av hans ikke hadde sluppet ut etter kjøregården og han var sikker på at jeg kom til å slippe ut. Så alt ligger i om jeg klarer å holde holde kaldt.

Tusen takk! Ja da kommer det bilde :D

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20

Legg inn av Bjerknez »

Er du usikker og "vinglete" så taler ikke det til din fordel. Sensor ser dette veldig lett. Faktisk kan hvilken som helst erfaren motorsyklist se lang vei når noen er usikre i trafikken. Vis at du behersker sykkeln. Mitt inntrykk er at sensorer ikke liker passive førere. Type ligge under fartsgrensen for å helgardere seg for ikke gjøre feil etc.

Kjør som vanlig. Ligg gjerne 5km/t over fartsgrensen. Det viser at du har litt kontrol og på en måte ønsker og presse grensene litt, uten at dette gir noen bøter etc.

Lykke til :)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20

Legg inn av kgjersda »

Bjerknez skrev: 31 jul 2020, 19:29 ...
Kjør som vanlig. Ligg gjerne 5km/t over fartsgrensen. Det viser at du har litt kontrol og på en måte ønsker og presse grensene litt, uten at dette gir noen bøter etc.
...
Hold fartsgrensen...
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20

Legg inn av AdeyMC »

Bjerknez skrev: 31 jul 2020, 19:29 Er du usikker og "vinglete" så taler ikke det til din fordel. Sensor ser dette veldig lett. Faktisk kan hvilken som helst erfaren motorsyklist se lang vei når noen er usikre i trafikken. Vis at du behersker sykkeln. Mitt inntrykk er at sensorer ikke liker passive førere. Type ligge under fartsgrensen for å helgardere seg for ikke gjøre feil etc.

Kjør som vanlig. Ligg gjerne 5km/t over fartsgrensen. Det viser at du har litt kontrol og på en måte ønsker og presse grensene litt, uten at dette gir noen bøter etc.

Lykke til :)
Ja nettopp, jeg spurte kjørelærer om det også faktisk, om jeg kjører i 53-55 i 50 sonen osv, og han sa det er ikke det som er viktig, sensor ser ikke ditt spidometer heller, så han kan ikke si du kjørte 53. Det viktikste er å kjøre sakte der du må kjøre sakte som gjennom gårstun osv.. Vi kjørte igjennom gårstun med fartsgrense 50 og jeg kjørte 40 fordi det var litt uoversiktlig, og kjørelærer spurte etterpå hva jeg tenkte om fart igjennom der, og da sa jeg at jeg sakka farten litt for det føltes ikke riktig å kjøre i 50 der, og da sa han bra, men han ville gått ned til 30, og om jeg hadde kjørt 50 igjennom med sensor kunne jeg strøket, selvom fartsgrense er 50. Det er ikke super uoversiktlig, men nok til at man ikke tar sjangser i sånn område.

Bedre å kjøre 5 over litt enn å konstant ligge i 70-75 i 80 sona

Og tusen takk for lykkeønskninger! Om jeg består kommer det bilder :D

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 31 jul 2020, 19:34
Bjerknez skrev: 31 jul 2020, 19:29 ...
Kjør som vanlig. Ligg gjerne 5km/t over fartsgrensen. Det viser at du har litt kontrol og på en måte ønsker og presse grensene litt, uten at dette gir noen bøter etc.
...
Hold fartsgrensen...
Jeg gjorde vertfall ikke det og jeg fikk skryt forsi jeg var "frempå" og han sa at jeg virket selvsikker. Men det var kun noen kilometer i timen over. På motorvei la jeg meg i 110-115 i 100 sonen. Det sa han var helt innafor. Det sa også trafikklærer til meg, så langt det var gode forhold.

Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20 - BESTÅTT

Legg inn av AdeyMC »

Da er det en glad ung mann som kan fortelle at oppkjøring er bestått👊😁 sensor sa det var en meget godt gjennomført kjøregård og kjøring i trafikk. Alt gikk veldig bra. Så da sees vi på veien 🥳

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Oppkjøring Skien 03.08.20 - BESTÅTT

Legg inn av Snikendeugle »

Gratulerer!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar