Denne må definitivt prøves

Veldig braDansekris skrev: 31 jul 2020, 22:23 Det har de, og de er vel de eneste som tilbyr drop in-prøving her i byen.
Hvis du mener dem bremsene er gode så har jeg enten superduper bremser på min, eller så er du ikke godt vant.Dansekris skrev: 31 jul 2020, 22:03 Jeg har prøvekjørt og falt helt pladask!
Bayerkverna ryker enten i høst eller neste år, for denne skal jeg ha. Sprekere enn min, lett, veldig lettstyrt, flott girkasse, god ergonomi og som alle gruskjørere sier; fantastisk offroad.
Hadde ikke trodd jeg skulle få en så grom sykkel for den prisen, og det er attpåtil ny fra butikken.
EDIT: Bremsene er gode, og kan bli ende kvassere med litt mer aggressive klosser.
Sykkelen er billig ja, men samtidig er hele salgsargumentet at denne er enn fullblods offroader. Noe som da i følge kjellv betyr at all fancy elektronikk er borte og LCD displayet er av simpleste sort etc.Dansekris skrev: 31 jul 2020, 23:47 Dette er jo ditt eneste ankepunkt hver gang det snakkes om en sykkel, at den på en eller annen måte ikke er like bra som din.
Bremsene er helt streite, vanlige brembobremser man finner på sykler som selges nå om dagen. Jeg har kjørt mye rart, og det er klart at det biter bedre på premiumsykler, men det er ikke ensbetydende med at disse bremsene er dårlige. For det er de ikke. Jeg har kjørt denne sykkelen, og syns de beit godt. Jeg har sett omtrent alle reviews av denne modellen, og kan ikke huske å ha sett noen nevne dårlige bremser.
Når det er sagt, så er det flere som har disse Yamahasyklene som bytter klosser for å få et hardere bitt. Men som en ting å trekke frem på en sykkel til 138k, niks.
Etter å ha lest litt så kan man ike sammenligne denne med en GS overhodet. Skulle Ullevållseter ha seg en offroader til skogsbruk, så hadde han nok valgt T7 uten å blunke fremfor en GS.ErikW skrev: 01 aug 2020, 02:17 Mulig jeg er hårsår, men å sammeligne en Tenere700 mot en GS![]()
Har ikke prøvekjørt den, kun sittet på den og for meg sa det nok. Akkurat som Toyota mot BMW
Bremsene på F800 er noe av det dårligste jeg har prøvd, så det skal ikke mye til for å bli fornøyd med noe som er bedre.Bjerknez skrev: 31 jul 2020, 22:52Hvis du mener dem bremsene er gode så har jeg enten superduper bremser på min, eller så er du ikke godt vant.Dansekris skrev: 31 jul 2020, 22:03 Jeg har prøvekjørt og falt helt pladask!
Bayerkverna ryker enten i høst eller neste år, for denne skal jeg ha. Sprekere enn min, lett, veldig lettstyrt, flott girkasse, god ergonomi og som alle gruskjørere sier; fantastisk offroad.
Hadde ikke trodd jeg skulle få en så grom sykkel for den prisen, og det er attpåtil ny fra butikken.
EDIT: Bremsene er gode, og kan bli ende kvassere med litt mer aggressive klosser.
Det er faktisk det første jeg beit meg merke i. Faktisk en av de dårligere bremsene jeg har prøvd.
Men det betyr ikke at det ikke er en nettopp grunn til dette, som kjellv også fortalte meg.
Å nei... jeg sier ikke at sykkelen bør være dårlig av den grunn. Kan godt være at «dårlige» bremser er mer foretrukket på ujevt underlag etc for å få bedre feeling etc.
Jeg har aldri sagt at LCD displayet er av simpleste sort. Det er dine ord!Bjerknez skrev:Sykkelen er billig ja, men samtidig er hele salgsargumentet at denne er enn fullblods offroader. Noe som da i følge kjellv betyr at all fancy elektronikk er borte og LCD displayet er av simpleste sort etc.Dansekris skrev: 31 jul 2020, 23:47 Dette er jo ditt eneste ankepunkt hver gang det snakkes om en sykkel, at den på en eller annen måte ikke er like bra som din.
Bremsene er helt streite, vanlige brembobremser man finner på sykler som selges nå om dagen. Jeg har kjørt mye rart, og det er klart at det biter bedre på premiumsykler, men det er ikke ensbetydende med at disse bremsene er dårlige. For det er de ikke. Jeg har kjørt denne sykkelen, og syns de beit godt. Jeg har sett omtrent alle reviews av denne modellen, og kan ikke huske å ha sett noen nevne dårlige bremser.
Når det er sagt, så er det flere som har disse Yamahasyklene som bytter klosser for å få et hardere bitt. Men som en ting å trekke frem på en sykkel til 138k, niks.
Det jeg ikke viste var at slike bremser er foretrukket av proffe offroadere. Vertfall i følge denne videoen. Da kan det altså se ut til at dette er gjort med vilje og ikke en "flopp" for å spare inn noen kroner. For meg er dette viktig å vite når jeg kjøper en sykkel.
Det blir som jeg også skrev sikkert tullerusk å sammenligne denne med min, helt klart. Men jeg har også kjørt mange andre sykler og dette var en av de dårligste bremsene jeg har testet. Men altså... det skal være slik i følge kjellv og testere og siden jeg ikke er noen proff offroadkjører så stoler jeg på at det er sant.
Jeg tror dette kommer til å bli en skikkelig hit fra Yamaha, hvis det stemmer at denne er bygget fra bunnen av med nettopp offroad i tankene.