Når det gjelder K100'en har jeg grublet litt på planen framover. Første tanke var å plukke den ned og lakkere opp motordeksler, bytte clutch, simmering etc, lakkere gearboks, kardang osv. Rett å slett restaurere den.
Men etter å ha brukt den en stund har jeg snudd litt. Det er egentlig litt godt å ha en sykkel i bruksstand til pendling som har litt patina. Med tanke på den latterlige lave prisen (17.000kr nå inkl. Service og ny bensinpumpe + batteri). Kan det gå litt sport i å holde sykkelen best mulig stand til laveste mulig pris.
Det skal selvfølgelig ikke gå uttover teknisk stand og alt skal være i orden. Fikk forøvrig første pakke fra Tills.de i dag. Alt som avtalt etter en drøy uke, så det fungerer bra
Men.... tidligere denne uken våknet jeg før jobb og bladde opp finn.no som man desverre gjør alt for ofte. Øverst på BMW søket lå det en meget pen 1991 BMW K1 som rett å slett så alt for bra ut. 27.000km med original tankveske og originale stoff reisevesker (sjeldent). To timer senere var depositum satt inn og kontrakt skrevet.
Så nå gjennstår kun turen sørover til Skien for å hente vidunderet. Gleder meg veldig til å se å kjøre denne. Har på mange måter vært en drømmesykkel i mange år. Særere blir det ikke