Turtalls problem, sykkel dør.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
stianvell
Innlegg: 32
Registrert: 17 feb 2010, 18:10
Motorsykkelen din: Honda Nsr 125 1999

Turtalls problem, sykkel dør.

Legg inn av stianvell »

Hei! har fått et problem med sykkelen min, det er at når sykkelen kommer til rundt 9000rpm, så dør sykkelen helt , motoren stopper, å jeg må starte på nytt for å få gang på den igjen, har prøvd å bytte plugg, men dette hjalp ikke.. noen som vet hva som kan være galt? gjelder en honda nsr 125 1999 mod ](*,)
- Honda nsr 125 [uplombert]

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Turtalls problem, sykkel dør.

Legg inn av FJZZR »

Siden den starter igjen helt greit tror jeg dette kommer av at den ikke får levert nok bensin ved høye belastninger, eller skjer det samme når du ruser den i fri også??

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Turtalls problem, sykkel dør.

Legg inn av Relax »

jeg hadde en Yamaha Dragstar som hadde turtallssperre. Dvs den kuttet når jeg nådde x000 antall RPM, men startet igjen selv når turtallet dermed falt..

Har du turtallssperre?

Sikkert andre her som kan gi deg godt svar :)
"Do the right thing"

Brukeravatar
stianvell
Innlegg: 32
Registrert: 17 feb 2010, 18:10
Motorsykkelen din: Honda Nsr 125 1999

Re: Turtalls problem, sykkel dør.

Legg inn av stianvell »

er nok ikke for lite bensin, men kan jo prøve uten bensin filteret da, og dysa var ikke tett den heller..

eneste turtallsperre som er på sykkelen er den som er orginalt i cdien. når sykkelen stopper , er det akurat som om man trykker på OFF...

Kan dette ha noe med at sykkelen er tjuvkobla?(Er min sykkel det er snakk om, men noen ledninger hadde løsna fra tenningslåsen) Den funka som vanlig vertfalll en uke etter den ble kobla, å for 2-3 uker siden satt jeg på et annet svingjhjulsdeksel med div strømgreiier inni som kansje har noe å si`?
- Honda nsr 125 [uplombert]

Svar