oivindg skrev: ↑15 aug 2020, 19:13
Kult, men hvorfor så komplisert form på kretskortet?
Er ikke så komplisert dette. Er ganske grei skuring og forme det slik som dette. Men det er vel mest for å få det til å se litt annerledes ut. Samt at det er veldig gøy :)
Jeg trengte også litt ekstra plass, da den forrige versjonen ble endret litt på og jeg trengte mer plass til routingen. Det er også kjekt med hull slik at man kan montere det og eller sette på spacere for å feste det til andre kort etc.
På vei til jobb i dag så opplevde jeg at sykker'n hoppet ut av gir. Tydelig at det kanskje kan være noe galt med girkassa eller noe? Egentlig litt irriterende.
Jeg får se om jeg får den inn i furtebua når jeg kommer hjem å se om jeg finner noen åpenbare feil. Uten at jeg helt vet hvor jeg skal lete.
Bjerknez skrev: ↑15 sep 2020, 10:13
På vei til jobb i dag så opplevde jeg at sykker'n hoppet ut av gir. Tydelig at det kanskje kan være noe galt med girkassa eller noe? Egentlig litt irriterende.
Jeg får se om jeg får den inn i furtebua når jeg kommer hjem å se om jeg finner noen åpenbare feil. Uten at jeg helt vet hvor jeg skal lete.
Skadet/defekt skiftegaffel, kanskje?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Sikkert ikke noe alvorlig dette. Hvis jeg opplever det flere ganger så fikser dem sikkert dette lett på verkstedet. Men man skulel kanskje tru at dette også kan "fikses" hjemme.
Bjerknez skrev: ↑15 sep 2020, 10:13
På vei til jobb i dag så opplevde jeg at sykker'n hoppet ut av gir. Tydelig at det kanskje kan være noe galt med girkassa eller noe? Egentlig litt irriterende.
Jeg får se om jeg får den inn i furtebua når jeg kommer hjem å se om jeg finner noen åpenbare feil. Uten at jeg helt vet hvor jeg skal lete.
Ikke så mye du får sett utenpå. Du har ikke vært litt slapp i foten når du skifta gear, blir det mye av det så slites det og problemet øker. Har du quickshift ...
dypen Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Rune75 skrev: ↑15 sep 2020, 16:21
Her tror jeg rett å slett at girkassa ikke er dimensjonert for den ekstremt kraftige motoren.
Ja, det kan det være. Skal ikke spøke med den elmotoren der. Den har dratt 100kg mann 4 mil pr. Dag i flere dager. Holder ikke med et 9v røykvarslerbatteri da for å si det sånn
Rune75 skrev: ↑15 sep 2020, 16:21
Her tror jeg rett å slett at girkassa ikke er dimensjonert for den ekstremt kraftige motoren.
Ja, det kan det være. Skal ikke spøke med den elmotoren der. Den har dratt 100kg mann 4 mil pr. Dag i flere dager. Holder ikke med et 9v røykvarslerbatteri da for å si det sånn
Hmmm. Jeg tenkte du var motoren - rå muskelkraft rett og slett
Rune75 skrev: ↑15 sep 2020, 16:21
Her tror jeg rett å slett at girkassa ikke er dimensjonert for den ekstremt kraftige motoren.
Ja, det kan det være. Skal ikke spøke med den elmotoren der. Den har dratt 100kg mann 4 mil pr. Dag i flere dager. Holder ikke med et 9v røykvarslerbatteri da for å si det sånn
Hmmm. Jeg tenkte du var motoren - rå muskelkraft rett og slett
Er du gal. Jeg er bare der for å motivere el-motoren