MCsidens tour-treff 2021. Avsluttet

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 02 sep 2020, 21:22 Vi har jo nesten et år på oss til idemyldring. Denne tråden skal vi holde liv i hele vinter, vår og sommer mens vi diskuterer gode forslag. Audi Mannen var innom hos oss på jobb i dag, og vi pratet litt om temaet. Han har jo noen gode poeng. Touren kan godt starte i Trøndelag/Namsos en bestemt dato. Så får det bli opp til hver enkelt å ta seg dit enten aleine, i lag med flere og med så mange overnattinger man selv ønsker underveis og hvor mange fridagen man kan klare å sette av til dette. Blir denne formen for forumtreff en suksess kan vi ta for oss et annet distrikt/landsdel på samme måte året etter. Jeg tror dette blir veldig bra :prf
Når jeg leser det du skriver her, så forstår jeg tanken bedre og har større tro på en suksess. jeg missforsto opplegget litt i starten tror jeg. Litt vanskelig og forklare, men ja, det høres bra ut :)

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av Audi Mannen »

rolf-arne skrev: 02 sep 2020, 13:15 Flott start på ide' myldringa... :thumleft
Men vil komme med et innspill som var i bunnen på Gaupne, at det er langt nord... for mange blir det mer enn 50 mil til Trondheim. Så med dette grunnlaget så foreslo jeg kjøring mellom natt 1 og 2 , hvor natt 1 ble i Trøndelag, noen mente at dette måtte være natta torsdag/fredag, så treffet kunne starte i Nordland. Og da kom jo tanken om tillegg både før og etter hovedtreff.

Mine tanker går mot at vi legger først opp et treff helga som "alle" kan være med på, eller ha rekkevidde til.. for de som skal hjem på søndag så vil Nesna være langt nord for de som skal sørover. ( Torghatten er i luftlinje ca midt mellom Nordkapp og Lindesnes)

Så kan man integrere Touren inn i Treffet, personlig så tenker jeg tour i uka før treff og uka etter. Da blir det likt de 2 foregående år, for meg. For meg vil det være helt naturlig å fortsette fra Nesna på søndag nord til Bodø ferge ut til Reine, bruke man/tirs i lofoten og fortsette oppover mot Vesterålen og Andenes..ferga derfra nord og kjøre øyene opp til Tromsø(omlag fredag) så hjem 13 timer...

Som start kan jeg tenke å møte i Trondheims området, ja kan være mye lengre sør også...

Avventer deres tanker
Der kom du med et innspill som jeg tenkte jeg skulle skrive i går, men som ikke er tenkt helt gjennom fra min side enda, ei heller fra min bedre halvdel. Jeg tenkte også på ferge ut til Moskenes og få opplevd lofoten. Tenkte først tur/retur på en dag, men det klaffer sikkert ikke med ferge begge veier og det blir en usannsynlig lang dag. En stødig kar kalt Rha her inne nevnte på treffet nylig at når man først er der oppe og har tatt transporten så kan man like gjerne gjøre det skikkelig. Jo mere jeg tenker på jo mere rett må jeg gi han. Det gir mening.
Jeg ser at mine til dels luftige planer tvinger fram en hel uke... minimum og at det for min del kan bli tidenes mulighet til å ha hyggelig selskap på stort sett hele touren. I tillegg kommer minste frøkna mest trolig til å flytte til Trondheim til neste høst for å studere videre og må ha litt rom for å hjelpe til der hmmm..., kanskje jeg kan få overtalt fruen til å "hjelpe henne med å "bo seg inn" en uke mens jeg drar på tur :-k . Eldste dattera reiste i høst, junior blir gardist for vår kjære kong Harald på nyåret. Store endringer som skjer på kort tid som må planlegges litt men som kan gi litt frihet til å pleie sjela som man kaller det.

Som kjellv sier.... vi har nesten et helt år før avreise, men skal vi klare å få samlet sammen en god gjeng til et tour treff så må det bestemmes ganske tidlig hvis folk som ønsker å være skal ha en mulighet til å skrive seg på ferielister, avspassering etc. i god tid. Ferieplanlegging starter som regel i romjula hos oss når vi er samlet og har masse fritid sammen.
Ducati Multistrada V4S - 2021

aircooled
Innlegg: 25
Registrert: 21 jun 2017, 12:50
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av aircooled »

Hei.
Lenge siden jeg har vært innom her, men denne ideen likte jeg, og skal prøve å få med meg

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av Olav K »

:thumleft Har absolutt sansen for nytenkningen og konseptet :thumleft

Her er det nesten ubegrenset med muligheter, kombinert med stor fleksibilitet for den enkelte.

Som de ville sagt i "The Julekalender"
"Good thinking, Günther"

:prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av rolf-arne »

Audi Mannen skrev: 03 sep 2020, 12:31 En stødig kar her inne nevnte på treffet nylig at når man først er der oppe og har tatt transporten så kan man like gjerne gjøre det skikkelig

Som kjellv sier.... vi har nesten et helt år før avreise, men skal vi klare å få samlet sammen en god gjeng til et tour treff så må det bestemmes ganske tidlig hvis folk som ønsker å være skal ha en mulighet til å skrive seg på ferielister, avspassering etc. i god tid. Ferieplanlegging starter som regel i romjula hos oss når vi er samlet og har masse fritid sammen.
:twothumbs: ja vi må ta ting i rett rekkefølge.. om jeg forstod diskusjonen rett i Gaupne så satte vi helga den 20-22 august 2021 som "Treffhelg" kan vi starte der. Så får vi gjort det som Audimannen poengterer...gi folk et startpunkt for planlegging.. så tenker jeg at folk må komme med innspill på om man vil bruke tid før eller etter ... :-k

For egen del så vil jeg sette av 18- 30 august til tour/treff og vet da allerede at jeg sansynligvis vil møte touren i trøndelag / nordMøre... og ta touren med ferge til Lofoten og hjemover.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av AJ »

MCsiden.no treffet 2021 er fortsatt et snaut år unna og allerede bestemt skal ha hovedsamling et sted på Helgelandskysten / Kystriksveien.

Men i 2022 bør vi seriøst tenke på å legge treffet til Groven Camping i Åmot, Telemark.
ErikW og jeg overnattet i telt her nå i september og jeg er ganske sikker på at han også kan underskrive på at dette er en veldig velegnet plass for et MCsiden.no treff.
God plass og gode faciliteter i tillegg til at campingplassinnehaveren svært gjerne ønsket MC-folk velkommen :) .

Men nest siste helga i august 2022 passet ikke siden denne helga raskt er fullbooket tidlig vært år pga. av et fast årlig arrangement.
Helga etter derimot var det ingen problemer.

Så hva med en treffhelg etter samme modell som vi ser for oss neste år på Groven Camping i Åmot, Telemark i 2022?

https://grovencamping.no/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av Tore L »

Telemark er jo et eldorado for mc kjøring, og Groven camping så også bra ut - så hvis vår herre vil at jeg skal henge med til 2022, er jeg med.
Er vel egetlig med uansett hvor treffet er :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av kjellv »

Dette kaller vi langtidsplanlegging :lol
Men Telemark fortjener et forumtreff, det er det ikke det minste tvil om :thumleft

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av ErikW »

Skriver under på det jeg AJ. Flott plass og masse herlige veier å ta av. 👍😀

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av AJ »

ErikW skrev: 15 sep 2020, 21:50 Skriver under på det jeg AJ. Flott plass og masse herlige veier å ta av. 👍😀
:twothumbs:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av Plastrakett_71 »

Jeg fikk dessverre ikke somlet meg til å bli med på forumtreffet i år. Men som det blir sagt her, så er det god tid til planlegging.

Etter hvert som rute/steder blir spikret, så kunne det kanskje vært en ide å ha noen samlingspunkter på strategiske steder for de som måtte ønske å kjøre sammen til «startpunktet».

En annen ting som er greit å ha i tankene er at det helt sikkert er en del ferske og uerfarne syklister med - for ikke å snakke om de som øvelseskjører. Tenker da det er viktig at man tar hensyn til disse og at det ikke ender opp med noe tilsvarende et 24-timers løp på Le Mans.
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av rolf-arne »

AJ skrev: 15 sep 2020, 20:56 Så hva med en treffhelg etter samme modell som vi ser for oss neste år på Groven Camping i Åmot, Telemark i 2022?
https://grovencamping.no/
:twothumbs: :twothumbs: :twothumbs:

Og som eks, Telemarking , så har jeg allerede lagt inn følgende Tour til Telemark fra Nordkapp - 18 - 24 august , Treff Groven 25-27 , og Tour Nord 28 aug - 4 september , på Magerøya.

Spikra og nagla
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 15 sep 2020, 21:22 Dette kaller vi langtidsplanlegging :lol
Men Telemark fortjener et forumtreff, det er det ikke det minste tvil om :thumleft
Ja var det ikke dette vi snakka om - at dette bygges opp til å bli en tradisjon - som vi kan overlevere videre om noen år ??

Og Telemark har masse fine turer fra fjel til sjø og ikke minst avspredelser.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av Audi Mannen »

AJ skrev: 15 sep 2020, 20:56 MCsiden.no treffet 2021 er fortsatt et snaut år unna og allerede bestemt skal ha hovedsamling et sted på Helgelandskysten / Kystriksveien.

Men i 2022 bør vi seriøst tenke på å legge treffet til Groven Camping i Åmot, Telemark.
ErikW og jeg overnattet i telt her nå i september og jeg er ganske sikker på at han også kan underskrive på at dette er en veldig velegnet plass for et MCsiden.no treff.
God plass og gode faciliteter i tillegg til at campingplassinnehaveren svært gjerne ønsket MC-folk velkommen :) .

Men nest siste helga i august 2022 passet ikke siden denne helga raskt er fullbooket tidlig vært år pga. av et fast årlig arrangement.
Helga etter derimot var det ingen problemer.

Så hva med en treffhelg etter samme modell som vi ser for oss neste år på Groven Camping i Åmot, Telemark i 2022?

https://grovencamping.no/
Supert forslag. Den er jeg med på. Har utallige timer med lesing og video kikking fra veier i Telemarks området og den biten av Norge. Vakkert. Da får jeg kanskje med meg Vøringsfossen og den nye gangbrua der den ene eller andre veien. Har en laaang "bucket liste" som jeg vil innom i årene som kommer og Mc Siden treffene er sterkt medvirkende.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden-treffet 2021 - prøve noe nytt?

Legg inn av AJ »

Litt å tenke på...
Ingen bråhast, men greit å se gjennom alternativene og komme med erfaringer fra noen av disse plassene, for de som har det:

https://www.kystriksveien.no/overnatting/camping/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar