2021 Ducati MS V4

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

2021 Ducati MS V4

Legg inn av WikingTnT »

" Siste " nytt om nye Duc MS V4 superenduro - 1200 ccm med ca 175-180 hk :yeyeye

https://www.revzilla.com/common-tread/2 ... spy-photos

It looks like Ducati might have a bike that is as refined and as comfortable as the BMW R 1250 GS but with a sporty and performance-oriented V4 to please their current core “S” audience. If they can offer better performance off-road than a BMW while not going quite as aggressive as a KTM, this could be one of the best Multistradas yet. A bold claim for a bike that is already a cult favorite for so many Ducati owners.

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av barske »

:D Blir det handel?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av AJ »

Spennende å se hva KTM gjør som mottrekk til denne V4 maskinen.
KTM har jo ingen tradisjon med multisylindrede motorer, men god og solid erfaring med V-twin og er i ferd med å gjøre gode erfaringer med tosylindrede rekkemotorer.

KTMs store V--twin på 1301 kubikk er faktisk den nest største av denne typen MC motorer utviklet i Europa, etter Moto Guzzis største V--twin på 1380 kubikk, som brukes i deres 1400 modeller.

Så... øyner vi en 1400 kubikks twin fra KTM i kjølvannet av nye Multistrada V4?
Skal spennense å følge med på denne utviklingen... :crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av Fsva »

Tøff sak :twisted

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av kaiu »

AJ skrev: 25 sep 2020, 10:10
Så... øyner vi en 1400 kubikks twin fra KTM i kjølvannet av nye Multistrada V4?
Ja, for jeg må si jeg savner litt mer trøkk fra dagens lille motor :lol

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av FredrikE24 »

Ser da ut som de har kopiert eikefelgene til BMW.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av AJ »

kaiu skrev: 25 sep 2020, 15:27
AJ skrev: 25 sep 2020, 10:10
Så... øyner vi en 1400 kubikks twin fra KTM i kjølvannet av nye Multistrada V4?
Ja, for jeg må si jeg savner litt mer trøkk fra dagens lille motor :lol
Ja, der ser du :crazy: :knegg .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av Audi Mannen »

Flott sykkel, uten tvil. Men skal vi gjette på pris?
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av pekle »

Den ble ikke så stor som mange tenkte: https://www.ducati.com/ww/en/bikes/mult ... ranturismo - så Katoomen er fortsatt volum- og momentkongen :)

1158ccm
170hk@10.500rpm
125Nm@8750rpm

Ventiljusteringsintervaller på 60.000km og oljeskift på 15.000km, eller 2år (15k er forsåvidt samme som nå, men nå er det hvert år om man kjører mindre)

De bruker også sylinderkutt (de to bakre) på lave turtall - kanskje det også brukes i enduro-mode?

Selve sykkelen presenteres 4. november.

Om man får med det nye smørefrie kjedet som BMW er først ute med, så blir det behagelig vedlikehold på denne.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av dypen »

Veldig begeistret for 1200 og 1260 fra Ducati og begeistringen har bare blitt større for hver tur jeg har fått mulighet til å kjøre en. Usikker på den nye men det kan gå seg til ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av AJ »

Utvilsomt en spennende og interessant sykkel :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av pekle »

Norske priser: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=197548897

For min egen del ville jeg nok hatt V4 S Sport på grunn av lakkeringen (syns ikke det hvite dekselet i nedkant av tanken på standard var så fint), samt toppboks, så da blir det i praksis 350k. Tror det får holde med den jeg har :D

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av dypen »

Den nye V4 ser veldig bra ut i tekst og bilder, en del utstyr som tilvalg og must for meg er «Complete titanium exhaust system» :crazy: får håpe Ducati kommer opp med tilvalg på alu koffertsett og ikke bare plast kofferter. Tenker du kommer best ut ved å velge «full spec» sykkel. En kompis er i ferd med å innhente priser :P
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av dypen »

@Audi Mannen hva er din erfaring med Ducati Multistrada V4S nå når du har hatt sykkel’n en tid og sikkert rulla på noen kilometer etterhvert … Noen reklamasjoner eller behov for å reparere endre på noe … Service erfaring etc
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: 2021 Ducati MS V4

Legg inn av Audi Mannen »

Vel, jeg kan jo si det slik da at jeg har ikke hatt noen negative erfaringer så langt. Nå er jo jeg fremdeles en under middels erfaren og dreven mc mann og alt av følelser er jo høyst individuelt.
Det var en liten sak som var utbedret på reklamasjon, et eller annet med dobbel støtta om jeg ikke husker feil. Rimelig ubetydelig for min del som ikke hadde brukt den lenge nok, men for de som var de første og oppdaget årsaken var det nok noe irritabelt. Dette tok de sammen med service og helt uten kostnader og bryderi for min del. Utover det har det vært et par oppdateringer på software. Den første var av den mer funksjonelle arten hvor de endret måten knapper og meny virket på varme håndtakene. Dette var noe som jeg tror de endre etter tilbakemeldinger fra kunder. Tilkobling til telefon i 20 min når man tar en "kvikk stopp" uten å måtte koble sammen igjen i app, elektronisk senking av bakdemper ved bykjøring for de som er litt korte i beina var jo kjekt, bare et trykk på en knapp så senker den og trykk igjen for heving. Den hevet seg automatisk igjen når man kom over 70 km/t så litt fiffig det der.

Den siste software oppdateringa fikk jeg på servicen i vår og der var det merkbar endring på quick shift og jeg tør påstå også på motor responsen og karakteristikken. Om det gjelder oss som har full anlegg fra Acra vet jeg ikke da de ikke forteller så mye. For all del så gikk det til det bedre selv om det var bra. Det ble enda mere smooth og mere "snert" i den + at jeg synes det er litt mere popps and bangs samt en og annen blåflamma som stikker ut ved aktiv kjøring som det så fint heter. Merket forskjell på tur til og fra service så godt at jeg måtte sende mail til teknikkeren å spørre hva de hadde gjort. Joda, software oppdatering.
Kostnader på service er ikke av den dyre sorten og jeg har egentlig en god magefølelse og synes de gjør en god jobb med meg som kunde på Eberg Motor i bartebyen. Har hørt en del klager, men jeg er altså en av de som kun har positiv opplevelse derfra.
Kjørekomfort er nydelig og jeg nyter hver eneste tur.
Endringer er SW kofferter 45L og GIVI 50L toppboks i tillegg til Tutoro kjedesmører som AJ er overbevist om at jeg må finne en bedre løsning på hvor slangen går og er mindre synlig :-k .
I vinter skal jeg montere GIVI motorvern bøyler og jeg leter etter noen forhvilere som er litt bredere som gjør det bedre å stå over lengre perioder. Når jeg kjører så kjører jeg helst opp en tank før jeg stopper og da er det 30 mil, kjekt å stå litt også.

Alt i alt en sykkel jeg er godt fornøyd med. Ville jeg kjøpt den igjen nå som jeg vet hvordan den er?.... ja, uten tvil. Og jeg kjøpte den usett og uprøvd. Bonus er at det ikke vrimler av de og man kjenner litt på det at det er en ducati og det er litt skikkelig lyd og ikke minst friskt med power.

Langt innlegg, men det var Dere som ba om det :lol
Ducati Multistrada V4S - 2021

Svar