Honda XL700VA Transalp logg ... SOLGT
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
simpson LeoVince har veldig fin slip-on med demonterbar db-killer pluss at du får kjøpt link pipe cat elminator som gir bedre bakkeklaring, lavere vekt, bedre lyd og bedre effekt kanskje med riktig oppsett på luft bensin ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 70
- Registrert: 30 des 2019, 21:59
- Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
- Bosted: Sandnes
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Riktig lufttrykk uten passasjer og ingen/moderat bagasje er 2.00 bar både foran og bak. Hva sier dekktrykksmåleren?
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Sjekket dekktrykket og det var på streken 2 ...
Har fått lastet ned brukermanual og reparasjon manual som PDF Nytt registreringsnummer og skiltholderplate er bestilt. LeoVince slip-on sammen med cat eliminator er bestilt. Har også bestilt en liten snerten alu bagasjebærer fra Sw-Motech.
Ser på Dual Sport dekk som er litt mer grus relatert men dimensjonen foran 100/90-19 er det ikke alle dekkprodusenter som har i enduro variant. Bakdekket i 130/80-17 er litt lettere. Kan sikkert velge en dimensjon som er så nær 100/90-19 som mulig men er usikker på det ... Det er en del dekk å velge i hvis du ikke tar hensyn til dimensjonen. Har litt lyst på TKC80 ...
«50/50» Dual Sport tire guide:
https://www.advpulse.com/adv-products/5 ... ing-guide/
Noen her som har peiling på hva som er forskjellen på disse to dekkene, og i tilfelle hva velger du (skal ikke kjøre på snø) ?
Heidenau K60 100/90-19 TL 57T M/C vs Heidenau K60 100/90-19 TL 57T M+S merking, M/C, Gummiblanding SILICA SIO2
Fant en nettside som har senter støtte og sidevæske rack men stusset litt, vet ikke om jeg tar sjansen
er det en russisk side ...
https://ironclad.world/product/pannier- ... lp-xl-700/
Har fått klarlagt at det ikke er noen recall (aksjon) på min XL700VA, det var en på toppboksen men den er demontert.
Ellers så titter jeg på hva som kan gjøres og hva som kan kjøpes til Transalp :)
Har fått lastet ned brukermanual og reparasjon manual som PDF Nytt registreringsnummer og skiltholderplate er bestilt. LeoVince slip-on sammen med cat eliminator er bestilt. Har også bestilt en liten snerten alu bagasjebærer fra Sw-Motech.
Ser på Dual Sport dekk som er litt mer grus relatert men dimensjonen foran 100/90-19 er det ikke alle dekkprodusenter som har i enduro variant. Bakdekket i 130/80-17 er litt lettere. Kan sikkert velge en dimensjon som er så nær 100/90-19 som mulig men er usikker på det ... Det er en del dekk å velge i hvis du ikke tar hensyn til dimensjonen. Har litt lyst på TKC80 ...
«50/50» Dual Sport tire guide:
https://www.advpulse.com/adv-products/5 ... ing-guide/
Noen her som har peiling på hva som er forskjellen på disse to dekkene, og i tilfelle hva velger du (skal ikke kjøre på snø) ?
Heidenau K60 100/90-19 TL 57T M/C vs Heidenau K60 100/90-19 TL 57T M+S merking, M/C, Gummiblanding SILICA SIO2
Fant en nettside som har senter støtte og sidevæske rack men stusset litt, vet ikke om jeg tar sjansen

https://ironclad.world/product/pannier- ... lp-xl-700/
Har fått klarlagt at det ikke er noen recall (aksjon) på min XL700VA, det var en på toppboksen men den er demontert.
Ellers så titter jeg på hva som kan gjøres og hva som kan kjøpes til Transalp :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Mitt tips : Mitas E 07dypen skrev: 07 okt 2020, 21:32
Ser på Dual Sport dekk som er litt mer grus relatert men dimensjonen foran 100/90-19 er det ikke alle dekkprodusenter som har i enduro variant. Bakdekket i 130/80-17 er litt lettere. Kan sikkert velge en dimensjon som er så nær 100/90-19 som mulig men er usikker på det ... Det er en del dekk å velge i hvis du ikke tar hensyn til dimensjonen. Har litt lyst på TKC80 ...


Sjekket på dekkonline nå, og disse fåes i rett dimensjon til Transalpen din. Dette er et såkalt 50/50-dekk.
Jeg er storfornøyd med disse, og har nå bestilt nok et sett til min F800GS. Jeg kjører en god del grus (og noe lett "terreng")
i tillegg til en del asfalt, og jeg synes disse funker overraskende bra til det meste

På min GS med min kjørestil, så får jeg ca 1000mil på framdekket (90/90-21) og 700-800mil på bakdekk
(jeg bruker 140/80-17, originalt 150/70) Synes at slik varighet er veldig bra på et såpass grovt dekk.
Og grunnet de "avlange knastene" funker dette dekket også bra på asfalten.

Nytt E07 bakdekk på GS`n tidligere i sommer
(Bakdekket har faktisk 11mm høye "knaster" !) :

Sist redigert av biker7 den 07 okt 2020, 23:05, redigert 2 ganger totalt.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39867
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Mitas er knallgode dekk
!
Har ingen erfaring med E 07, men er på mitt tredje sett Mitas Terra Force-R, et 90/10 dekk laget spesielt for store adventuresykler.
Funker som bare det på 1290'en hvor jeg så langt har fått 14000 km (!) ut av hvert sett.
Ingen andre dekkmerker jeg har kjørt på har greid å matche dette.

Har ingen erfaring med E 07, men er på mitt tredje sett Mitas Terra Force-R, et 90/10 dekk laget spesielt for store adventuresykler.
Funker som bare det på 1290'en hvor jeg så langt har fått 14000 km (!) ut av hvert sett.
Ingen andre dekkmerker jeg har kjørt på har greid å matche dette.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Flott, takker for god info
tar med meg dette ved valg av dekk. Ved valg av Mitas E-07 skal det ikke være Mitas E-07+ og info fra en annen var at jeg heller ikke skulle velge Dakar type. Så veldig fine ut de dekka der da og at det funker bra på asfalt med god levetid er heller ikke minus :) Har nye Metzeler Tourance på sykkel’n nå som visstnok er 85% asfalt og 15% grus men når jeg først tenker grus vil jeg ha 50/50 dekk :)
I går fikk jeg henta nytt regnummer på Trafikkstasjonen samt bestilt mere deler, senter støtte er jeg veldig glad i og er bestilt samt softbag rack fra Givi.
Fikk meg en tur med 1290’n rundt Øyern i dag etter jobben med en svingom ned mot Slitu, flott vær men ned mot 11 grader flere plasser
Venter da på følgende:
Givi softbag rack
Senter støtte
Bagasjebærer mini
Slip-on
Link pipe
Skiltholder
:
God helg ... :)

I går fikk jeg henta nytt regnummer på Trafikkstasjonen samt bestilt mere deler, senter støtte er jeg veldig glad i og er bestilt samt softbag rack fra Givi.
Fikk meg en tur med 1290’n rundt Øyern i dag etter jobben med en svingom ned mot Slitu, flott vær men ned mot 11 grader flere plasser

Venter da på følgende:
Givi softbag rack
Senter støtte
Bagasjebærer mini
Slip-on
Link pipe
Skiltholder
:
God helg ... :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Liten service på kjededrift i regnværet, vask av drev og kjede med smøring og justering ... er ikke fornøyd med kjedelyd når bakhjulet roteres ... høres ut som det er stramt og tørt men er ikke det.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39867
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Den gode kjedelyden må være på plass.dypen skrev: 10 okt 2020, 16:11 Liten service på kjededrift i regnværet, vask av drev og kjede med smøring og justering ... er ikke fornøyd med kjedelyd når bakhjulet roteres ... høres ut som det er stramt og tørt men er ikke det.
65820E76-7526-49A2-89B2-629881EBC134.jpeg
Har selv veldig fokus på dette og merker faktisk stor forskjell (på kjedelyden...) når det er for stramt eller slakt og ikke minst når bakhjulet står "skeivt" i svingarmen. Skal veldig lite til, er min erfaring. Men etter at jeg skaffet meg en CAT laser så ble akkurat denne justeringen veldig mye enklere:
https://www.profi-products.de/en/profi- ... -laser?c=6
Men det er selvfølgelig også viktig at kjedet er godt smurt. Selv foretrekker jeg olje og har som mange vet montert Tutoro automatisk kjedesmører, som nå har funket problemfritt i mer enn 100K på to KTM'er.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Takk for gode råd, får jeg ikke frem godlyden i kjede bytter jeg det :) Lasern er fin den 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Da har jeg bestilt dekk, har ikke tenkt på levetid på disse :) Og det ble Continental TKC 80 foran og bak. Legger ved to bilder for litt liv i tråden ..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
En liten PDF folder på fire sider med Honda utstyr til XL700 ...
XL700V TRANSALP HONDA GENUINE ACCESSORIES – PAGE 1 - 4
http://bikes.honda.ee/files/books/XL700VA.pdf
XL700V TRANSALP HONDA GENUINE ACCESSORIES – PAGE 1 - 4
http://bikes.honda.ee/files/books/XL700VA.pdf
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Disse setene fra topsellerie.com så veldig fine ut ... Hvilken type kofferter og toppboks har du på Transalpen ?Erlend Kveinen skrev: 04 okt 2020, 13:47 Svar til Dypen: Transalpen runder hvert øyeblikk 125 000 km. Har montert fullt koffertsett men toppboksen brukes desidert mest. Sidekoffertene kommer helst på ved lengre turer. For øvrig har jeg ikke gjort andre modifikasjoner enn å få på varmehåndtak og skifte ut setet til en langt bedre komfortsadel fra franske Top Sellerie. Dessverre er jeg ingen mekaniker og servicene utføres av det lokale verkstedet. De siste seks årene har dekkvalget vært Metzeler Tourance, gode allrounddekk som varer lenge.
Transalp har vel egentlig bare to markerte ulemper: serviceintervallene på korte 6000 km og en bensintank på 17 liter. Fem liter til hadde overhodet ikke skadet. 60 hester er ikke mye men fullt tilstrekkelig til min kjørestil og du slipper å betale avgiftskroner for gamper som bare står på stallen. Håndbeskytterne er nevnt over: de er store men fantastisk gode å ha sen høst og tidlig vår! En viktig bidragsyter til forlengelse av sesongen som for mitt vedkommende strekker seg til ti måneder i året.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39867
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Ved første øyekast ser dette kjedet ganske slitt ut...

Lang avstand mellom leddene, slik det ser ut på bildet, er ofte en klar indikasjon på slitt kjede som bør byttes.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Det høres sånn ut også når jeg snurrer hjulet, men hvis du ser på kjedeindikatoren så er den fortsatt grønn ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39867
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Kjenner ikke til slike fargekodede kjedeindikatorer, så der skal jeg ikke har noen sterke meninger...dypen skrev: 13 okt 2020, 18:11 Det høres sånn ut også når jeg snurrer hjulet, men hvis du ser på kjedeindikatoren så er den fortsatt grønn ...

Men kjenner du noen langsgående bevegelser mellom leddene? I så fall tyder slik "slark" på utslitt kjede.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Det skal jeg sjekke...
I starten tenkte jeg å bytte kjede da det så tørt og møkkete ut men siden det bare har gått drøye 9k tenkte jeg det måtte gå mye lengre så tok da en runde vask smøre stramme. Du får vel to drev og kjede for 1500 - 2000 kr.
Begge før meg har vært ivrige på grus ...
I starten tenkte jeg å bytte kjede da det så tørt og møkkete ut men siden det bare har gått drøye 9k tenkte jeg det måtte gå mye lengre så tok da en runde vask smøre stramme. Du får vel to drev og kjede for 1500 - 2000 kr.
Begge før meg har vært ivrige på grus ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 70
- Registrert: 30 des 2019, 21:59
- Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
- Bosted: Sandnes
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Setene fra Top Sellerie er ikke bare fine men også svært komfortable. Dagsetapper på 50 mil eller mer er ikke noe problem med et slikt montert. Toppboksen er Hondas egen, avbildet i brosjyren du lenker til over, mens koffertene er av typen Givi E41. Til sammen gir dette svært god lastekapasitet.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Det er romslig 41 L x 2 og toppboks på 45 L ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 70
- Registrert: 30 des 2019, 21:59
- Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
- Bosted: Sandnes
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Har aldri hatt behov for mer enn det, nei!
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Forsøkte å bestille eksos fra Norsk forhandler, kontaktet tre forhandlere uten å komme i mål. En forhandler kunne bestille men det ville ta tre til fire måneder. Da ble valget Italiensk forhandler for å få LeoVince som selger også via eBay hvor frakt og MVA betales med en gang, ingen handling avgift og delene er allerede i hus ...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 70
- Registrert: 30 des 2019, 21:59
- Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
- Bosted: Sandnes
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Morsomt. Henter du ut et par ekstra hester med dette anlegget?
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Det gir vel litt effekt og moment men det som teller mest er bakkeklaring, vekt og grom lyd



dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Flott logg dette
Artig å følge med hvordan du tilpasser sykkelen til dine preferanser. Transalp var en av mine drømmesykler da jeg på 90-tallet begynte å kjøre motorsykkel. Min første mc var en Honda xl600 med kickstart, en mc jeg var godt fornøyd med da, men husker godt aha-opplevelsen jeg fikk da jeg prøvekjørte en Transalp 600. Det var en langt mer komfortabel mc og v-twin motoren opplevedes som et formidabelt kraftverk
Det ble ingen Transalp på 90-tallet, da behovet for bil kom med barn og familieliv, men nå ser jeg ikke bort i fra at jeg kan komme til å slå til på en godt brukt Transalp
Blir ikke mindre inspirert av å følge bloggen din Dypen 




-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Takk for det, hyggelig hvis andre synes det er ok.
I utgangspunktet var det en med 1200GS fra Østerdalen som var inspirasjonskilden til logg'n. For sikkert 12 - 13 år siden hadde han en hjemmeside hvor han logget alle turer, servicer, reparasjoner, ettermontert utstyr, vinterlagring ja rett og slett hele livet til sin mc som også ble brukt som referanse ved salg av doningen.
TET tråden her inne var også avgjørende for kjøpet da jeg ble lei av å lete etter 950 SE. Nå blir ikke denne logg'n helt lik men noe tilsvarende. Har helt klart planer for hva og hvordan min Transalp skal være og bli.
Etter kjøpet har jeg oppdaget at det er veldig mange som har et forhold til Transalp eller vet godt hva det er for noe. Min tanke er at her kan jeg gjøre nesten hva jeg vil så sant det kan settes tilbake til originalen uten større inngrep. Venter på en del deler fremover :)
I utgangspunktet var det en med 1200GS fra Østerdalen som var inspirasjonskilden til logg'n. For sikkert 12 - 13 år siden hadde han en hjemmeside hvor han logget alle turer, servicer, reparasjoner, ettermontert utstyr, vinterlagring ja rett og slett hele livet til sin mc som også ble brukt som referanse ved salg av doningen.
TET tråden her inne var også avgjørende for kjøpet da jeg ble lei av å lete etter 950 SE. Nå blir ikke denne logg'n helt lik men noe tilsvarende. Har helt klart planer for hva og hvordan min Transalp skal være og bli.
Etter kjøpet har jeg oppdaget at det er veldig mange som har et forhold til Transalp eller vet godt hva det er for noe. Min tanke er at her kan jeg gjøre nesten hva jeg vil så sant det kan settes tilbake til originalen uten større inngrep. Venter på en del deler fremover :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7153
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Litt skruing i dag uten noen problemer og selvfølgelig en test tur med db-killer på fire fem mil med en svingom innom Fetsund kirke for bilde ... Bildene sier det meste, godt fornøyd med utseende og lyd :)
LeoVince slip-on med link pipe veier 4,35 kg og original eksos veier 10,85 kg
Perforert skive (plate) som fulgte med LeoVince Slip-On kit som ikke ble montert, egen tråd:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=14675
LeoVince slip-on med link pipe veier 4,35 kg og original eksos veier 10,85 kg
Perforert skive (plate) som fulgte med LeoVince Slip-On kit som ikke ble montert, egen tråd:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=14675
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 01 nov 2020, 20:44, redigert 2 ganger totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European