Honda XL700VA Transalp logg ... SOLGT

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

simpson LeoVince har veldig fin slip-on med demonterbar db-killer pluss at du får kjøpt link pipe cat elminator som gir bedre bakkeklaring, lavere vekt, bedre lyd og bedre effekt kanskje med riktig oppsett på luft bensin ...
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Bosted: Sandnes

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Erlend Kveinen »

Riktig lufttrykk uten passasjer og ingen/moderat bagasje er 2.00 bar både foran og bak. Hva sier dekktrykksmåleren?

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Sjekket dekktrykket og det var på streken 2 ...

Har fått lastet ned brukermanual og reparasjon manual som PDF Nytt registreringsnummer og skiltholderplate er bestilt. LeoVince slip-on sammen med cat eliminator er bestilt. Har også bestilt en liten snerten alu bagasjebærer fra Sw-Motech.

Ser på Dual Sport dekk som er litt mer grus relatert men dimensjonen foran 100/90-19 er det ikke alle dekkprodusenter som har i enduro variant. Bakdekket i 130/80-17 er litt lettere. Kan sikkert velge en dimensjon som er så nær 100/90-19 som mulig men er usikker på det ... Det er en del dekk å velge i hvis du ikke tar hensyn til dimensjonen. Har litt lyst på TKC80 ...

«50/50» Dual Sport tire guide:
https://www.advpulse.com/adv-products/5 ... ing-guide/

Noen her som har peiling på hva som er forskjellen på disse to dekkene, og i tilfelle hva velger du (skal ikke kjøre på snø) ?

Heidenau K60 100/90-19 TL 57T M/C vs Heidenau K60 100/90-19 TL 57T M+S merking, M/C, Gummiblanding SILICA SIO2

Fant en nettside som har senter støtte og sidevæske rack men stusset litt, vet ikke om jeg tar sjansen :-k er det en russisk side ...
https://ironclad.world/product/pannier- ... lp-xl-700/

Har fått klarlagt at det ikke er noen recall (aksjon) på min XL700VA, det var en på toppboksen men den er demontert.

Ellers så titter jeg på hva som kan gjøres og hva som kan kjøpes til Transalp :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av biker7 »

dypen skrev: 07 okt 2020, 21:32

Ser på Dual Sport dekk som er litt mer grus relatert men dimensjonen foran 100/90-19 er det ikke alle dekkprodusenter som har i enduro variant. Bakdekket i 130/80-17 er litt lettere. Kan sikkert velge en dimensjon som er så nær 100/90-19 som mulig men er usikker på det ... Det er en del dekk å velge i hvis du ikke tar hensyn til dimensjonen. Har litt lyst på TKC80 ...
Mitt tips : Mitas E 07 :thumleft :thumleft (vanlig "gammel" type, ikke +-versjon)

Sjekket på dekkonline nå, og disse fåes i rett dimensjon til Transalpen din. Dette er et såkalt 50/50-dekk.
Jeg er storfornøyd med disse, og har nå bestilt nok et sett til min F800GS. Jeg kjører en god del grus (og noe lett "terreng")
i tillegg til en del asfalt, og jeg synes disse funker overraskende bra til det meste :D
På min GS med min kjørestil, så får jeg ca 1000mil på framdekket (90/90-21) og 700-800mil på bakdekk
(jeg bruker 140/80-17, originalt 150/70) Synes at slik varighet er veldig bra på et såpass grovt dekk.
Og grunnet de "avlange knastene" funker dette dekket også bra på asfalten. :thumleft


Nytt E07 bakdekk på GS`n tidligere i sommer
(Bakdekket har faktisk 11mm høye "knaster" !) :

Bilde20200706_154315 by biker7, on Flickr
Sist redigert av biker7 den 07 okt 2020, 23:05, redigert 2 ganger totalt.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av AJ »

Mitas er knallgode dekk :thumleft !
Har ingen erfaring med E 07, men er på mitt tredje sett Mitas Terra Force-R, et 90/10 dekk laget spesielt for store adventuresykler.
Funker som bare det på 1290'en hvor jeg så langt har fått 14000 km (!) ut av hvert sett.
Ingen andre dekkmerker jeg har kjørt på har greid å matche dette.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Flott, takker for god info :thumleft tar med meg dette ved valg av dekk. Ved valg av Mitas E-07 skal det ikke være Mitas E-07+ og info fra en annen var at jeg heller ikke skulle velge Dakar type. Så veldig fine ut de dekka der da og at det funker bra på asfalt med god levetid er heller ikke minus :) Har nye Metzeler Tourance på sykkel’n nå som visstnok er 85% asfalt og 15% grus men når jeg først tenker grus vil jeg ha 50/50 dekk :)

I går fikk jeg henta nytt regnummer på Trafikkstasjonen samt bestilt mere deler, senter støtte er jeg veldig glad i og er bestilt samt softbag rack fra Givi.

Fikk meg en tur med 1290’n rundt Øyern i dag etter jobben med en svingom ned mot Slitu, flott vær men ned mot 11 grader flere plasser :mc1

Venter da på følgende:

Givi softbag rack
Senter støtte
Bagasjebærer mini
Slip-on
Link pipe
Skiltholder

:
God helg ... :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Liten service på kjededrift i regnværet, vask av drev og kjede med smøring og justering ... er ikke fornøyd med kjedelyd når bakhjulet roteres ... høres ut som det er stramt og tørt men er ikke det.
65820E76-7526-49A2-89B2-629881EBC134.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 10 okt 2020, 16:11 Liten service på kjededrift i regnværet, vask av drev og kjede med smøring og justering ... er ikke fornøyd med kjedelyd når bakhjulet roteres ... høres ut som det er stramt og tørt men er ikke det.
65820E76-7526-49A2-89B2-629881EBC134.jpeg
Den gode kjedelyden må være på plass.
Har selv veldig fokus på dette og merker faktisk stor forskjell (på kjedelyden...) når det er for stramt eller slakt og ikke minst når bakhjulet står "skeivt" i svingarmen. Skal veldig lite til, er min erfaring. Men etter at jeg skaffet meg en CAT laser så ble akkurat denne justeringen veldig mye enklere:

https://www.profi-products.de/en/profi- ... -laser?c=6

Men det er selvfølgelig også viktig at kjedet er godt smurt. Selv foretrekker jeg olje og har som mange vet montert Tutoro automatisk kjedesmører, som nå har funket problemfritt i mer enn 100K på to KTM'er.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Takk for gode råd, får jeg ikke frem godlyden i kjede bytter jeg det :) Lasern er fin den :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Da har jeg bestilt dekk, har ikke tenkt på levetid på disse :) Og det ble Continental TKC 80 foran og bak. Legger ved to bilder for litt liv i tråden ..
E95F552F-E0C6-46C7-85E9-CAD90F5C922D.jpeg
4280B01D-23EC-4974-97FD-BA6259C2996C.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

En liten PDF folder på fire sider med Honda utstyr til XL700 ...

XL700V TRANSALP HONDA GENUINE ACCESSORIES – PAGE 1 - 4

http://bikes.honda.ee/files/books/XL700VA.pdf
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Erlend Kveinen skrev: 04 okt 2020, 13:47 Svar til Dypen: Transalpen runder hvert øyeblikk 125 000 km. Har montert fullt koffertsett men toppboksen brukes desidert mest. Sidekoffertene kommer helst på ved lengre turer. For øvrig har jeg ikke gjort andre modifikasjoner enn å få på varmehåndtak og skifte ut setet til en langt bedre komfortsadel fra franske Top Sellerie. Dessverre er jeg ingen mekaniker og servicene utføres av det lokale verkstedet. De siste seks årene har dekkvalget vært Metzeler Tourance, gode allrounddekk som varer lenge.

Transalp har vel egentlig bare to markerte ulemper: serviceintervallene på korte 6000 km og en bensintank på 17 liter. Fem liter til hadde overhodet ikke skadet. 60 hester er ikke mye men fullt tilstrekkelig til min kjørestil og du slipper å betale avgiftskroner for gamper som bare står på stallen. Håndbeskytterne er nevnt over: de er store men fantastisk gode å ha sen høst og tidlig vår! En viktig bidragsyter til forlengelse av sesongen som for mitt vedkommende strekker seg til ti måneder i året.
Disse setene fra topsellerie.com så veldig fine ut ... Hvilken type kofferter og toppboks har du på Transalpen ?
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 12 okt 2020, 22:03
Bilde
Ved første øyekast ser dette kjedet ganske slitt ut... :-k .
Lang avstand mellom leddene, slik det ser ut på bildet, er ofte en klar indikasjon på slitt kjede som bør byttes.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Det høres sånn ut også når jeg snurrer hjulet, men hvis du ser på kjedeindikatoren så er den fortsatt grønn ...
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 13 okt 2020, 18:11 Det høres sånn ut også når jeg snurrer hjulet, men hvis du ser på kjedeindikatoren så er den fortsatt grønn ...
Kjenner ikke til slike fargekodede kjedeindikatorer, så der skal jeg ikke har noen sterke meninger... :-k .

Men kjenner du noen langsgående bevegelser mellom leddene? I så fall tyder slik "slark" på utslitt kjede.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Det skal jeg sjekke...

I starten tenkte jeg å bytte kjede da det så tørt og møkkete ut men siden det bare har gått drøye 9k tenkte jeg det måtte gå mye lengre så tok da en runde vask smøre stramme. Du får vel to drev og kjede for 1500 - 2000 kr.

Begge før meg har vært ivrige på grus ...
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Bosted: Sandnes

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Erlend Kveinen »

Setene fra Top Sellerie er ikke bare fine men også svært komfortable. Dagsetapper på 50 mil eller mer er ikke noe problem med et slikt montert. Toppboksen er Hondas egen, avbildet i brosjyren du lenker til over, mens koffertene er av typen Givi E41. Til sammen gir dette svært god lastekapasitet.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Det er romslig 41 L x 2 og toppboks på 45 L ...
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Bosted: Sandnes

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Erlend Kveinen »

Har aldri hatt behov for mer enn det, nei!

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Forsøkte å bestille eksos fra Norsk forhandler, kontaktet tre forhandlere uten å komme i mål. En forhandler kunne bestille men det ville ta tre til fire måneder. Da ble valget Italiensk forhandler for å få LeoVince som selger også via eBay hvor frakt og MVA betales med en gang, ingen handling avgift og delene er allerede i hus ... :crazy:
FE7E1B59-DFC6-475A-A11C-2C85537EF405.jpeg
7D75D80E-2284-42CC-ACAE-205D86E7C2A8.jpeg
3F669B4E-FA54-4072-9571-3B66FA10B7BC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Bosted: Sandnes

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Erlend Kveinen »

Morsomt. Henter du ut et par ekstra hester med dette anlegget?

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Det gir vel litt effekt og moment men det som teller mest er bakkeklaring, vekt og grom lyd :crazy: :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 637
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Bosted: Pasvik

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Ketil »

Flott logg dette :thumleft Artig å følge med hvordan du tilpasser sykkelen til dine preferanser. Transalp var en av mine drømmesykler da jeg på 90-tallet begynte å kjøre motorsykkel. Min første mc var en Honda xl600 med kickstart, en mc jeg var godt fornøyd med da, men husker godt aha-opplevelsen jeg fikk da jeg prøvekjørte en Transalp 600. Det var en langt mer komfortabel mc og v-twin motoren opplevedes som et formidabelt kraftverk :D Det ble ingen Transalp på 90-tallet, da behovet for bil kom med barn og familieliv, men nå ser jeg ikke bort i fra at jeg kan komme til å slå til på en godt brukt Transalp :D Blir ikke mindre inspirert av å følge bloggen din Dypen :thumleft

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Takk for det, hyggelig hvis andre synes det er ok.

I utgangspunktet var det en med 1200GS fra Østerdalen som var inspirasjonskilden til logg'n. For sikkert 12 - 13 år siden hadde han en hjemmeside hvor han logget alle turer, servicer, reparasjoner, ettermontert utstyr, vinterlagring ja rett og slett hele livet til sin mc som også ble brukt som referanse ved salg av doningen.

TET tråden her inne var også avgjørende for kjøpet da jeg ble lei av å lete etter 950 SE. Nå blir ikke denne logg'n helt lik men noe tilsvarende. Har helt klart planer for hva og hvordan min Transalp skal være og bli.

Etter kjøpet har jeg oppdaget at det er veldig mange som har et forhold til Transalp eller vet godt hva det er for noe. Min tanke er at her kan jeg gjøre nesten hva jeg vil så sant det kan settes tilbake til originalen uten større inngrep. Venter på en del deler fremover :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7153
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Litt skruing i dag uten noen problemer og selvfølgelig en test tur med db-killer på fire fem mil med en svingom innom Fetsund kirke for bilde ... Bildene sier det meste, godt fornøyd med utseende og lyd :)

LeoVince slip-on med link pipe veier 4,35 kg og original eksos veier 10,85 kg

Perforert skive (plate) som fulgte med LeoVince Slip-On kit som ikke ble montert, egen tråd:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=14675
IMG_8630.jpg
IMG_8632.jpg
IMG_8635.jpg
IMG_8633.jpg
IMG_8636.jpg
IMG_8637.jpg
IMG_8638.jpg
IMG_8640.jpg
IMG_8641.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 01 nov 2020, 20:44, redigert 2 ganger totalt.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Svar