Sykkelen er en 1992-modell, så jeg tror ikke jeg trenger å bekymre meg om resistansen. Og jeg trenger kanskje ikke relé siden LED trekker så lite strøm?BlåBil skrev: ↑10 sep 2020, 18:38Hmm, kanskje ikke relé men motstand så ikke systemet klikker pga LED. Kan hende du ikke trenger det heller.Domino skrev: ↑10 sep 2020, 09:27 Ekstra lys er et must! I månedsskiftet september/oktober går jeg i boden og henter de tre ekstralysene som ligger på hylla og setter dem på støtfangeren igjen.
På sykkelen vurderer jeg å montere et par LED DRL jeg har hatt liggende ei stund inni luftinntakene på kåpa for å bedre synligheten. Det er vel bare å koble med relé og hente styrestrøm fra nærlyset?
MC-ulykker
- Domino
- Innlegg: 1089
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
- Sted: Troms
Re: MC-ulykker
-
- Innlegg: 7640
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: MC-ulykker
går unna på morran...
https://www.dt.no/trafikkulykke-i-lier/s/5-57-1471090
https://www.dt.no/trafikkulykke-i-lier/s/5-57-1471090
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7640
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: MC-ulykker
som en oppdatering:
https://www.dt.no/bil-pa-eu-kontroll-kr ... 57-1471408
https://www.dt.no/bil-pa-eu-kontroll-kr ... 57-1471408
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: MC-ulykker
Må bli underkjent på EU-kontrollen...mekkern skrev: ↑11 sep 2020, 13:55 som en oppdatering:
https://www.dt.no/bil-pa-eu-kontroll-kr ... 57-1471408
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Bjerknez
- Innlegg: 23230
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Da viser deg seg at UP torpederingen er henlagt...
Kan ikke si jeg ble overrasket og jeg er glad for at NMCU tar saken videre.
https://nmcu.org/up-torpederingen-henlagt/11280/
Korrupsjon på høyt nivå.
Kan ikke si jeg ble overrasket og jeg er glad for at NMCU tar saken videre.
https://nmcu.org/up-torpederingen-henlagt/11280/
Korrupsjon på høyt nivå.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Sted: Kongsberg
Re: MC-ulykker
Enig i at det er bra at saken blir tatt videre, men å kalle det korrupsjon høres helt feil ut. Har du sett noe som tyder på at de involverte tjenestemennene har tjent penger på dette?Bjerknez skrev:Da viser deg seg at UP torpederingen er henlagt...
Kan ikke si jeg ble overrasket og jeg er glad for at NMCU tar saken videre.
https://nmcu.org/up-torpederingen-henlagt/11280/
Korrupsjon på høyt nivå.
Re: MC-ulykker
Det som fremgår av videoen ser styggt ut men jeg kjenner ikke saken og forløpet til pågripelsen. Skulle tro det var i et annet land ...Bjerknez skrev: ↑15 okt 2020, 15:57 Da viser deg seg at UP torpederingen er henlagt...
Kan ikke si jeg ble overrasket og jeg er glad for at NMCU tar saken videre.
https://nmcu.org/up-torpederingen-henlagt/11280/
Korrupsjon på høyt nivå.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- Bjerknez
- Innlegg: 23230
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Når man tøyer på regelverket og beskytter egen krets for å vinne annsikt er dette korrupsjon i mine øyne. Denne videoen jeg tidligere har sett viser en helt klart torpedering. Tjenestemennene tjener penger på den måten at dem slipper straff.oivindg skrev: ↑15 okt 2020, 19:09Enig i at det er bra at saken blir tatt videre, men å kalle det korrupsjon høres helt feil ut. Har du sett noe som tyder på at de involverte tjenestemennene har tjent penger på dette?Bjerknez skrev:Da viser deg seg at UP torpederingen er henlagt...
Kan ikke si jeg ble overrasket og jeg er glad for at NMCU tar saken videre.
https://nmcu.org/up-torpederingen-henlagt/11280/
Korrupsjon på høyt nivå.
-
- Innlegg: 482
- Registrert: 22 feb 2019, 23:21
- Motorsykkelen din: XMAX 300
Re: MC-ulykker
Korrupsjon er ikke kun at man tjener penger på noe. Kan også være at man beholder jobben for eksempel. Hva har noen gjort her som er korrupt? Spesialenheten for politisaker er ikke en del av politiet. Skulle gjerne sett video fra UP bilen for ny vinkel.
- Bjerknez
- Innlegg: 23230
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Hvis du ser denne videoen som befinner seg på denne siden:FreewheelBurning skrev: ↑16 okt 2020, 00:01 Korrupsjon er ikke kun at man tjener penger på noe. Kan også være at man beholder jobben for eksempel. Hva har noen gjort her som er korrupt? Spesialenheten for politisaker er ikke en del av politiet. Skulle gjerne sett video fra UP bilen for ny vinkel.
https://www.dt.no/her-kolliderer-politi ... 57-1392773
Hva er det som tilsier at MCføreren kjørte inn i politibilen? Selvsagt gjorde han det, men det var fordi UP bilen bråsvinget til høyre. Alt denne personen hadde gjort var å bryte fartsgrensene. Han hadde ikke drept noen. Derimot kunne han blitt drept selv her.
Man meier ikke ned folk forde man er politi, så sant ikke den man er på jakt etter er en direkte fare for samfunnet.
Grunnen til det jeg nevner om "korrupt" er at disse politimennene ble fullstendig frikjent og saken hennlegges. Altså uten noen form for reprimande av noe slag. Man kunne i det minste tatt dem ut av tjeneste, degradert dem, gitt dem bøter etc. Men frikjenne dem? Virkelig?
Dette lukter kammeradri lang vei og på det nivået så kan du banne på at det finnes korrupte mennesker. Enten det eller en spesialenhet som ikke har giddet og satt seg inn i saken.
Hadde jeg slått ned en person fordi han var ufin mot madamen, så kan du ta deg F*** på at jeg uansett ville fått en reprimande og en bot. Ja, det har skjedd, dog for veldig mange år siden.
Jeg har også opplevd og sitte i varetekt for noe jeg ikke hadde gjort. Politiet dro meg inn i bilen, til tross for at det sto mange mennesker rundt og sa at jeg ikke var gjerningspersonen. Men dem hadde bestemt seg. Jeg ble til slutt frikjent, men måtte betale boten på 4.000 kroner for ordensforstyrrelse. Dette var i 1996.
På den tiden var jeg over 18 år, men jeg ble beskyldt for å ha falsk legitimasjon. Dette var hovedgrunnen til pågripelsen. Men hvorfor skal jeg ha dette når jeg faktisk er gammel nok? Dette kunne dem jo sjekket opp med en gang.
Det finnes ålreite politifolk også og dem fleste er nok det, men min erfaring er at det er mennesker det også som kan overreagere. Noe jeg mener dem gjorde i denne videoen.
Vertfall så forventet jeg noe annet enn full frifinnelse og henleggelse av saken.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: MC-ulykker
Noen som har link til videoen, og til informasjon om saken? Hvorfor ville politiet stanse fyren? Og hva er bakgrunn for henleggelsen?
Re: MC-ulykker
Denne ...
https://youtu.be/aQj4NbHFIFs
https://youtu.be/aQj4NbHFIFs
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: MC-ulykker
Helt enig!
Dette er IKKE en rettsstat verdig!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: MC-ulykker
Der er ikke full frifinnelse. Saken er henlagt, og det er derfor ikke gjort noen domsavgjørelse om skyld i saken.
Hva vet dere om grunnlaget for henleggelse, og om mcførerens forseelse/lovbrudd forut for at han ble stanset? Kan dere dele link til informasjon?
(Jeg har en henlagt sak "hengende over meg". Jeg er ikke funnet skyldig, og heller ikke frifunnet. Saken kan få betydning hvis jeg havner opp i en relatert/lignende sak på nytt.)
Hva vet dere om grunnlaget for henleggelse, og om mcførerens forseelse/lovbrudd forut for at han ble stanset? Kan dere dele link til informasjon?
(Jeg har en henlagt sak "hengende over meg". Jeg er ikke funnet skyldig, og heller ikke frifunnet. Saken kan få betydning hvis jeg havner opp i en relatert/lignende sak på nytt.)
Re: MC-ulykker
Jeg har ikke satt med veldig godt inn i denne saken, og det er en stund siden jeg så denne videoen første gang. Da reagerte jeg vel med å bli irritert på politiet, det så jo veldig unødvendig og helt bajas ut. Så har jeg vel tenkt en del på det, og her er det mange hensyn å ta. Mulig de oppfattet kjøring og situasjon slik at det var stor sannsynlighet for at han skulle prøve å stikke av. Vi har sett hvordan det har gått i mange tilfeller. Politiet har liten tid til å vurdere, og her vurderte de slik. Kan hende de faktisk reddet et liv her, hvem vet? Det er nok grunner for at saken ble henlagt. Er muligens en rettstat verdig å legge alle hensyn på bordet også, før man forhåndsdømmer politiet som i mange tilfeller har en veldig vanskelig jobb.