Honda XL700VA Transalp logg ... SOLGT
-
- Innlegg: 70
- Registrert: 30 des 2019, 21:59
- Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
- Bosted: Sandnes
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Så det er slik en lambdasonde ser ut. Flott sykkel og den ser ikke slitt ut heller.
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Blir ikke slitt etter 9500 km :)
Vedr olje valg, en av disse ...
MOTUL 5100 4T 10W-40 (DELSYNTETISK) evt MOTUL 5100 4T 10W-30 (DELSYNTETISK)
Castrol Power1 4T 10W-30 evt Motorex 10W-30 4T MA
Til min ti år gamle Honda XL700VA Transalp er det i brukermanualen anbefalt 10W - 30 olje og i varmere strøk 10W - 40 olje og merket som anbefales er selvfølgelig Honda sin «4-STROKE MOTORCYCLE OIL« Kan selvfølgelig kjøpe olje fra Honda verksted / butikk men uten å være avhengig av noe spesielt olje merke. Noen oljemerker er jo mere spissa mot mc markedet vs andre. Det som er helt klart er at jeg velger 10W - 30 MA olje, men merke og betegnelse som er bra for clutch og gear er jeg usikker på ???
Klipp fra XL700VA Transalp bruker manual:
Castrol POWER1 4T 10W-30 Klipp fra Castrol nettsider:
Motul 5100 4T 10W-30 4 liter for kr 456,- eurodel.no
MOTUL 5100 4T 10W-30 delsyntetisk olje 4L pris 456,- eurodel.no
https://www.motul.com/no/no/products/5100-4t-10w30--2
https://www.eurodel.no/motorolje-motul- ... qQQAvD_BwE
Castrol Power1 4T 10W-30 4L kr 449,- thansen.no
https://www.castrol.com/no_no/norway/ho ... -4t-10w-30
https://www.thansen.no/scooter-mc/olje- ... lsrc=aw.ds
Vedr olje valg, en av disse ...
MOTUL 5100 4T 10W-40 (DELSYNTETISK) evt MOTUL 5100 4T 10W-30 (DELSYNTETISK)
Castrol Power1 4T 10W-30 evt Motorex 10W-30 4T MA
Til min ti år gamle Honda XL700VA Transalp er det i brukermanualen anbefalt 10W - 30 olje og i varmere strøk 10W - 40 olje og merket som anbefales er selvfølgelig Honda sin «4-STROKE MOTORCYCLE OIL« Kan selvfølgelig kjøpe olje fra Honda verksted / butikk men uten å være avhengig av noe spesielt olje merke. Noen oljemerker er jo mere spissa mot mc markedet vs andre. Det som er helt klart er at jeg velger 10W - 30 MA olje, men merke og betegnelse som er bra for clutch og gear er jeg usikker på ???
Klipp fra XL700VA Transalp bruker manual:
SG or higher except oils labeled as energy conserving on the circular API service label SAE 10W - 30 MA
OLJE:Your motorcycle does not need oil additives. Use the recommended oil. Do not use oils with graphite or molybdenum additives . They may adversely affect clutch operation. Do not use API SH or higher oils displaying a circular API "energy conserving" service label on the container. They may affect lubrication and clutch performance. Do not use non-detergent, vegetable, or castor based racing oils
Castrol POWER1 4T 10W-30 Klipp fra Castrol nettsider:
thansen.no selger denne på 4 liter for kr 449,-Castrol POWER1 4T 10W-30 er en avansert, førsteklasses, halvsyntetisk motorolje som er utviklet for den nyeste generasjonen firetaktsmotorsykkelmotorer. Den er spesialutformet for motorsyklister som elsker gleden ved å kjøre. Opptil 30 % av kraften går tapt på grunn av friksjon – uten at du vet det Castrol POWER1 4T med Power Release Technology øker motorsykkelens ytelse ved å optimalisere friksjonen, slik at du kan akselerereraskere. Anvendelsesområde Castrol POWER1 4T er utformet for å gi motorsykkelmotorer optimal ytelse.Den egner seg for firetakts motorsykler av alle merker, både med forgasser og drivstoffinnsprøytning, hvor det anbefales en olje med spesifikasjon API SN (eller lavere) og JASO MA eller MA2. Tester har vist at oljen gir overlegen akselerasjon straks man vrir på gassen Power Release-teknologi optimaliserer friksjonen i clutchen og reduserer interne motortap som skyldes friksjon Oppfyller kravene til motorer med katalysator
Motul 5100 4T 10W-30 4 liter for kr 456,- eurodel.no
MOTUL 5100 4T 10W-30 delsyntetisk olje 4L pris 456,- eurodel.no
https://www.motul.com/no/no/products/5100-4t-10w30--2
https://www.eurodel.no/motorolje-motul- ... qQQAvD_BwE
Castrol Power1 4T 10W-30 4L kr 449,- thansen.no
https://www.castrol.com/no_no/norway/ho ... -4t-10w-30
https://www.thansen.no/scooter-mc/olje- ... lsrc=aw.ds
Sist redigert av dypen den 23 okt 2020, 21:06, redigert 6 ganger totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Fra motorolje til kjølevæske, kjølevæske merke og type velges ...
Motorex M3.0 Frostvæske OAT teknologi (uten silikat)
Klipp fra brukermanual oversatt med Google :)
Motorex M3.0 Frostvæske OAT teknologi (uten silikat)
Klipp fra brukermanual oversatt med Google :)
Anbefaling av kjølevæske
Eieren må vedlikeholde kjølevæsken riktig for å forhindre frysing, overoppheting og korrosjon. Bruk bare etylenglykol frostvæske som inneholder korrosjonsbeskyttelseshemmere som er spesielt anbefalt for bruk i aluminiummotorer. (SE ETIKETT MED ANTIFREEZE CONTAINER).
Bruk bare lav mineral drikkevann eller destillert vann som en del av frostvæskeoppløsningen. Vann med høyt mineralinnhold eller salt kan være skadelig for aluminiumsmotor. Bruk av kjølevæske med silikathemmere kan føre til for tidlig slitasje på vannpumpetetninger eller blokkering av radiatorpassasjer. Bruk av vann fra springen kan forårsake motorskader.
Fabrikken tilbyr en 50/50 løsning av frostvæske og destillert vann i denne motorsykkelen. Denne kjølevæskeløsningen anbefales for de fleste driftstemperaturer og gir god korrosjonsbeskyttelse. En høyere konsentrasjon av frostvæske reduserer kjølesystemets ytelse og anbefales kun når ytterligere beskyttelse mot frysing er nødvendig. En konsentrasjon på mindre enn 40/60 (40% frostvæske) gir ikke riktig korrosjonsbeskyttelse. Kontroller kjølesystemet ofte under frysetemperaturer og tilsett høyere konsentrasjoner av frostvæske (opptil maksimalt 60% frostvæske).
Sist redigert av dypen den 20 okt 2020, 18:34, redigert 2 ganger totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Da er det vel bare en væske igjen på XL700 og det er Bremsevæske DOT 4 som anbefales i brukermanualen ...
MOTOREX DOT 4
Klipp fra brukermanual:
MOTOREX DOT 4
Klipp fra brukermanual:
Castrol React Performance DOT 4BRAKEFLUID
The recommended brake fluid is Honda DOT 4 brake fluid from a sealed container, or an equivalent.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Litt reklame for Transalp med bekledning ...
https://www.aliexpress.com/item/4000577 ... hweb201603_
https://www.aliexpress.com/item/4000577 ... hweb201603_
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Skliplate eller motorbeskyttelse i aluminium vil jeg ha og HEPCO & BECKER sin var den som var lettest å bestille. Illustrasjonsbilde ...
Melding fra produsent av Beskyttelsesplate Hepco & Becker:
Melding fra produsent av Beskyttelsesplate Hepco & Becker:
Thank you for your order. This Protection Plate can not be fitted in combination with a Hepco & Becker Engine Guard. I have now updated the listing. Please let us know if this will be a problem. Sorry for any inconvenience caused.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Service deler i hus fra MC Oslo AS og Exide Technologi AS
- Batteri
- Tennplugger
- Luftfilter
- Kjede & drev
- Oljefilter
- Bremsevæske
- Kjølevæske
- Motorolje
- Batteri
- Tennplugger
- Luftfilter
- Kjede & drev
- Oljefilter
- Bremsevæske
- Kjølevæske
- Motorolje
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Ny levering i dag, senterstøtte fra Ukraina. Plasser pengene dine fornuftig, motorsykkel deler 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39867
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Vil anta avkastningen ikke er enorm på den slags investeringer...dypen skrev: 23 okt 2020, 17:03 Ny levering i dag, senterstøtte fra Ukraina. Plasser pengene dine fornuftig, motorsykkel deler![]()



Men det tar man igjen i brukervennligheten

Midtstøtta ser fin ut, den.
Spent på å se hvordan den tar seg ut på sykkelen og hvor lett sykkelen blir å få opp på støtta.
Har vært borti tilfeller hvor uoriginal midtstøtte ser bra ut, men som ikke funker helt som forventet...
Bl.a. på sykkelen til en aktiv bruker her på forumet... som får fortelle om dette selv, om han ønsker.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Joda
. Vil nødig virke utakknemlig siden jeg fikk støtta gratis av L-NA her på forumet. Den sitter veldig fint på sykkelen, er nesten usynlig - men altså svært vanskelig å bruke for meg aleine
. Med litt hjelp går det silkefint. Antagelig er det jeg trør på for kort, og jeg får ikke nok moment. Ikke veier jeg allverden heller. Dypen sin ser mer riktig ut, den ligner på den jeg kjøpte fra Ukraina til 850ien.
Fordelen er at jeg stadig kommer i kontakt med nye naboer. Den første som kommer forbi får spørsmål om å ta i litt dersom jeg trenger å få sykkelen opp på midtstøtta. Og så får vi en liten prat og kan si hei neste gang vi møtes.


Fordelen er at jeg stadig kommer i kontakt med nye naboer. Den første som kommer forbi får spørsmål om å ta i litt dersom jeg trenger å få sykkelen opp på midtstøtta. Og så får vi en liten prat og kan si hei neste gang vi møtes.

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39867
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Aldri så galt at det ikke er godt for noeniko skrev: 23 okt 2020, 17:49 Fordelen er at jeg stadig kommer i kontakt med nye naboer. Den første som kommer forbi får spørsmål om å ta i litt dersom jeg trenger å få sykkelen opp på midtstøtta. Og så får vi en liten prat og kan si hei neste gang vi møtes.![]()


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Det er jo bare vinn vinn niko Gratis senterstøtte, alltid der når du trenger den (vinterlagring evt reparasjoner) og en god dialog med naboene 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Tiden vil vise avkastningen på gode investeringer AJ
Så fort jeg har tid må senterstøtte monteres for å se om det er en god konstruksjon ...

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Senterstøtte montert, alt passet helt fint, smørte bolt'n satte på plass med skive og låsesplint, fjærene var veldig stramme men en solid stjernetrekker hvor sporet i trekkeren holdt trekkeren i kroken på senterstøtta til fjærene sklidde på plass. Forsøkte først med flat trekker uten hell, deretter eksoskrok verktøy hvor jeg brukte foten for å strekke fjæra på plass uten hell.
Da var det bare å teste senterstøtta, sykkel'n spratt opp nesten av seg selv og stod der ... men det er nesten bare så vidt den står der og en liten dytt med en finger bak på sykkel'n så sklir den av. Dette kan jeg ikke bruke hverken til parkering eller hjulskift, totalt feilkonstruert og du må ned med sidestøtta før du får sykkel opp på senterstøtta noe jeg kunne levd med hvis sykkel'n sto stødig på senterstøtta.
Denne anbefales ikke av meg selv om selger har "100% Positive feedback"
https://www.ebay.com/itm/Central-stand- ... 2749.l2649
Da var det bare å teste senterstøtta, sykkel'n spratt opp nesten av seg selv og stod der ... men det er nesten bare så vidt den står der og en liten dytt med en finger bak på sykkel'n så sklir den av. Dette kan jeg ikke bruke hverken til parkering eller hjulskift, totalt feilkonstruert og du må ned med sidestøtta før du får sykkel opp på senterstøtta noe jeg kunne levd med hvis sykkel'n sto stødig på senterstøtta.
Denne anbefales ikke av meg selv om selger har "100% Positive feedback"
https://www.ebay.com/itm/Central-stand- ... 2749.l2649
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39867
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Når det gjelder midtstøtte så stoler jeg ikke på noe annet enn original OEM støtter.dypen skrev: 25 okt 2020, 13:51
Da var det bare å teste senterstøtta, sykkel'n spratt opp nesten av seg selv og stod der ... men det er nesten bare så vidt den står der og en liten dytt med en finger bak på sykkel'n så sklir den av. Dette kan jeg ikke bruke hverken til parkering eller hjulskift, totalt feilkonstruert og du må ned med sidestøtta før du får sykkel opp på senterstøtta noe jeg kunne levd med hvis sykkel'n sto stødig på senterstøtta.
Denne anbefales ikke av meg selv om selger har "100% Positive feedback"
https://www.ebay.com/itm/Central-stand- ... 2749.l2649
Da bør man være sikret at sykkelen vippes enkelt opp på støtta og at den står stødig samtidig som at den også skal være lett å vippe sykkelen av støtta uten særlig anstrengelse.
Men altså med noe mer motstand enn en lett fingerberøring...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
I utgangspunktet kunne jeg levd med niko sitt problem, tung å få opp på senterstøtta men ikke dette. Veldig dumt jeg ikke rådførte meg her inne før jeg bestilte ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
-
- Innlegg: 70
- Registrert: 30 des 2019, 21:59
- Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
- Bosted: Sandnes
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Rart det der. Senterstøtta på min Trans kom ferdig montert fra butikk og har fungert upåklagelig i over ti år. Kan det være fjæra som er problemet?
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Det lurte jeg også på, siden den var så stram. Som tidligere nevnt så kjøpte jeg ukrainsk midtstøtte til 850ien. Den funka upåklagelig. Dobbel fjæring på den, men ikke veldig stram.Erlend Kveinen skrev: 25 okt 2020, 16:07 Rart det der. Senterstøtta på min Trans kom ferdig montert fra butikk og har fungert upåklagelig i over ti år. Kan det være fjæra som er problemet?
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Tror ikke feilen på senterstøtte har noe med fjæra å gjøre men utforming (vinkel og stoppeklosser) av støtte og hvordan vekta av sykkel blir når den står på senterstøtte og skal opp ...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
På bildet i ebay annonsen ser det nesten ut som sykkelen hviler rett under bolten den er montert i på sykkelen. Da vil det kreves lite kraft å dytte sykkelen av støtta.

Denne teksten kan tyde på at de har trekt støtten lengre opp ved å lage mer "bøy" i støtten slik at den får hvilepunkt mer rett under festepunkt på sykkelen.
The more hige 15mm ground clearance than with an ORIGINAL central stand.
Fra annonsen:
Returns: 14 day Buyer pays for return shipping
Armen å tråkke støtten ned på er jo også helt feilplassert.
Selger må forholde seg til det som annonseres og står i annonsen, det passer ebay på. Bare å ta kontakt med selger for retur.

Denne teksten kan tyde på at de har trekt støtten lengre opp ved å lage mer "bøy" i støtten slik at den får hvilepunkt mer rett under festepunkt på sykkelen.
The more hige 15mm ground clearance than with an ORIGINAL central stand.
Fra annonsen:
Returns: 14 day Buyer pays for return shipping
Armen å tråkke støtten ned på er jo også helt feilplassert.
Selger må forholde seg til det som annonseres og står i annonsen, det passer ebay på. Bare å ta kontakt med selger for retur.
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Så ikke denne før jeg postet i sted. Sykkelen hviler nærmere "vippepunkt" (på bakken) med den bøyen da støtten kommer for langt bak iforhold til opphengspunkt på sykkel. Støtte må lengre frem når den står og hviler på støtte.dypen skrev: 25 okt 2020, 17:01 Tror ikke feilen på senterstøtte har noe med fjæra å gjøre men utforming (vinkel og stoppeklosser) av støtte og hvordan vekta av sykkel blir når den står på senterstøtte og skal opp ...
B990D0A7-C662-4D0E-B5E9-15C165A70828.jpeg
Jeg hadde kontaktet selger og returnert støtte. Ebay er strenge der.
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Hvis stoppeklossene hadde vært kortere og vinkel på støtta mindre da ville støtta kommet på riktig høyde i posisjon ved kjøring og vinkel på støtta i oppreist posisjon vært mer riktig ref KawaKjetil foran opplagringsbolt ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Fikk ett veldig veldig godt tips fra en dyktig kar som jeg har sjekket ut nå ...
Det viser seg at det er to sveise perler som lager problemer, skal slipe vekk disse så vil den bli bra og å funke. Se bilderhvis senterstøtta er i orden når den ikke er i bruk med god klaring og er lett å få opp på ville jeg bare slipt litt av støtta der den butter / stopper i foroverbevegelsen slik at den svinger litt lengere frem og blir mer stødig / sikkert bare 2-3 mm om å gjøre.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Blir mye frem og tilbake, demonterte senterstøtta, slipte vekk de to sveiseklysene og grunna + lakk. Montert senterstøtta igjen for test, nå står den stødig på støtta 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Djevelen ligger i detaljene, som det heter :-). Bra du slapp enda mer klage og retur :-)