Aldri så galt at det ikke er godt for noe .
Honda XL700VA Transalp logg ... SOLGT
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Det er jo bare vinn vinn niko Gratis senterstøtte, alltid der når du trenger den (vinterlagring evt reparasjoner) og en god dialog med naboene
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Tiden vil vise avkastningen på gode investeringer AJ Så fort jeg har tid må senterstøtte monteres for å se om det er en god konstruksjon ...
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Senterstøtte montert, alt passet helt fint, smørte bolt'n satte på plass med skive og låsesplint, fjærene var veldig stramme men en solid stjernetrekker hvor sporet i trekkeren holdt trekkeren i kroken på senterstøtta til fjærene sklidde på plass. Forsøkte først med flat trekker uten hell, deretter eksoskrok verktøy hvor jeg brukte foten for å strekke fjæra på plass uten hell.
Da var det bare å teste senterstøtta, sykkel'n spratt opp nesten av seg selv og stod der ... men det er nesten bare så vidt den står der og en liten dytt med en finger bak på sykkel'n så sklir den av. Dette kan jeg ikke bruke hverken til parkering eller hjulskift, totalt feilkonstruert og du må ned med sidestøtta før du får sykkel opp på senterstøtta noe jeg kunne levd med hvis sykkel'n sto stødig på senterstøtta.
Denne anbefales ikke av meg selv om selger har "100% Positive feedback"
https://www.ebay.com/itm/Central-stand- ... 2749.l2649
Da var det bare å teste senterstøtta, sykkel'n spratt opp nesten av seg selv og stod der ... men det er nesten bare så vidt den står der og en liten dytt med en finger bak på sykkel'n så sklir den av. Dette kan jeg ikke bruke hverken til parkering eller hjulskift, totalt feilkonstruert og du må ned med sidestøtta før du får sykkel opp på senterstøtta noe jeg kunne levd med hvis sykkel'n sto stødig på senterstøtta.
Denne anbefales ikke av meg selv om selger har "100% Positive feedback"
https://www.ebay.com/itm/Central-stand- ... 2749.l2649
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Når det gjelder midtstøtte så stoler jeg ikke på noe annet enn original OEM støtter.dypen skrev: ↑25 okt 2020, 13:51
Da var det bare å teste senterstøtta, sykkel'n spratt opp nesten av seg selv og stod der ... men det er nesten bare så vidt den står der og en liten dytt med en finger bak på sykkel'n så sklir den av. Dette kan jeg ikke bruke hverken til parkering eller hjulskift, totalt feilkonstruert og du må ned med sidestøtta før du får sykkel opp på senterstøtta noe jeg kunne levd med hvis sykkel'n sto stødig på senterstøtta.
Denne anbefales ikke av meg selv om selger har "100% Positive feedback"
https://www.ebay.com/itm/Central-stand- ... 2749.l2649
Da bør man være sikret at sykkelen vippes enkelt opp på støtta og at den står stødig samtidig som at den også skal være lett å vippe sykkelen av støtta uten særlig anstrengelse.
Men altså med noe mer motstand enn en lett fingerberøring...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
I utgangspunktet kunne jeg levd med niko sitt problem, tung å få opp på senterstøtta men ikke dette. Veldig dumt jeg ikke rådførte meg her inne før jeg bestilte ...
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
- Innlegg: 70
- Registrert: 30 des 2019, 21:59
- Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
- Sted: Sandnes
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Rart det der. Senterstøtta på min Trans kom ferdig montert fra butikk og har fungert upåklagelig i over ti år. Kan det være fjæra som er problemet?
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Det lurte jeg også på, siden den var så stram. Som tidligere nevnt så kjøpte jeg ukrainsk midtstøtte til 850ien. Den funka upåklagelig. Dobbel fjæring på den, men ikke veldig stram.Erlend Kveinen skrev: ↑25 okt 2020, 16:07 Rart det der. Senterstøtta på min Trans kom ferdig montert fra butikk og har fungert upåklagelig i over ti år. Kan det være fjæra som er problemet?
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Tror ikke feilen på senterstøtte har noe med fjæra å gjøre men utforming (vinkel og stoppeklosser) av støtte og hvordan vekta av sykkel blir når den står på senterstøtte og skal opp ...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
På bildet i ebay annonsen ser det nesten ut som sykkelen hviler rett under bolten den er montert i på sykkelen. Da vil det kreves lite kraft å dytte sykkelen av støtta.
Denne teksten kan tyde på at de har trekt støtten lengre opp ved å lage mer "bøy" i støtten slik at den får hvilepunkt mer rett under festepunkt på sykkelen.
The more hige 15mm ground clearance than with an ORIGINAL central stand.
Fra annonsen:
Returns: 14 day Buyer pays for return shipping
Armen å tråkke støtten ned på er jo også helt feilplassert.
Selger må forholde seg til det som annonseres og står i annonsen, det passer ebay på. Bare å ta kontakt med selger for retur.
Denne teksten kan tyde på at de har trekt støtten lengre opp ved å lage mer "bøy" i støtten slik at den får hvilepunkt mer rett under festepunkt på sykkelen.
The more hige 15mm ground clearance than with an ORIGINAL central stand.
Fra annonsen:
Returns: 14 day Buyer pays for return shipping
Armen å tråkke støtten ned på er jo også helt feilplassert.
Selger må forholde seg til det som annonseres og står i annonsen, det passer ebay på. Bare å ta kontakt med selger for retur.
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Så ikke denne før jeg postet i sted. Sykkelen hviler nærmere "vippepunkt" (på bakken) med den bøyen da støtten kommer for langt bak iforhold til opphengspunkt på sykkel. Støtte må lengre frem når den står og hviler på støtte.
Jeg hadde kontaktet selger og returnert støtte. Ebay er strenge der.
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Hvis stoppeklossene hadde vært kortere og vinkel på støtta mindre da ville støtta kommet på riktig høyde i posisjon ved kjøring og vinkel på støtta i oppreist posisjon vært mer riktig ref KawaKjetil foran opplagringsbolt ...
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Fikk ett veldig veldig godt tips fra en dyktig kar som jeg har sjekket ut nå ...
Det viser seg at det er to sveise perler som lager problemer, skal slipe vekk disse så vil den bli bra og å funke. Se bilderhvis senterstøtta er i orden når den ikke er i bruk med god klaring og er lett å få opp på ville jeg bare slipt litt av støtta der den butter / stopper i foroverbevegelsen slik at den svinger litt lengere frem og blir mer stødig / sikkert bare 2-3 mm om å gjøre.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Blir mye frem og tilbake, demonterte senterstøtta, slipte vekk de to sveiseklysene og grunna + lakk. Montert senterstøtta igjen for test, nå står den stødig på støtta
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Honda XL700VA Transalp logg ...
Djevelen ligger i detaljene, som det heter :-). Bra du slapp enda mer klage og retur :-)