Tenkte at dette var noe vås, men måtte Google det, og så at det var mye info rundt det. Er det noen her inne som har dette under sykkelen?

What!?n00b skrev: 30 okt 2020, 20:29 Hei, fikk en bjelle av kona i dag som hun hadde hørt skulle beskytte meg mot onde gremlins.![]()
Tenkte at dette var noe vås, men måtte Google det, og så at det var mye info rundt det. Er det noen her inne som har dette under sykkelen?![]()
Interessant artikkel.Connie skrev: 30 okt 2020, 21:06 Jeg har også en Guardian Bell" hengende under sykkelen minfikk den av en god venn. I følge legenden så må det være en gave. Den virker ikke dersom du kjøper den selv https://motorcycleminds.org/2018/06/22/guardian-bells/
Hm... vil den virke om man får den etter å ha uttrykt klart ønske om å få en? Som f.eks. julegave...dypen skrev: 30 okt 2020, 21:34 Da er det bare å ønske seg bjelle til jul så den er klar til sesongstart.
Tanken var jo å henge den på sykkel'n :)
Ville vel ikke fått en slik uten å ønske
Strengt tatt uttrykker du vel litt «overtro» selv, med denne kommentaren
Stor forskjell på og bruke guds ord i en ironisk sammenheng og å henge en velsignet bjelle under sykkelen. Jeg tror også det finnes ting mellom himmel lg gjord som ikke kan forklares alltid, men jeg går ikke å snakker med spøkelser av den grunn.
Herregud slapp avBjerknez skrev: 31 okt 2020, 10:43 Er det virkelig slik at mange her inne tror at overtro er det som redder dem i mange situasjoner og ikke egne valg og prestasjoner? Så når en bil kræsjer inn i bilen bak deg istedenfor deg, så kan man takke denne bjellen?
Stemmer dette, så vet vi vertfall nå hvorfor Titanic kjørte på et isfjell og sank. Rett og slett uflaks, siden flasken ikke knuste mot baugen under den serimonielle dåpen. Det blir rett og slett for dumt![]()
Ordet uflaks i dette tillfellet kan byttes ut med lite kunnskap mener jeg.
Falsk trygghet er vertfall noe JEG ikke ønsker. Det kan fort få en opp i uønskede situasjoner.
Ja ... :)niko skrev: 31 okt 2020, 13:09 Jeg likte det. En slags " hell og lykke på veien" fra gode venner. Fin gest.
Veldig enig med disse to høyst oppegående karene
Må si jeg er ganske avslappetJuicebox skrev: 31 okt 2020, 13:20Herregud slapp avBjerknez skrev: 31 okt 2020, 10:43 Er det virkelig slik at mange her inne tror at overtro er det som redder dem i mange situasjoner og ikke egne valg og prestasjoner? Så når en bil kræsjer inn i bilen bak deg istedenfor deg, så kan man takke denne bjellen?
Stemmer dette, så vet vi vertfall nå hvorfor Titanic kjørte på et isfjell og sank. Rett og slett uflaks, siden flasken ikke knuste mot baugen under den serimonielle dåpen. Det blir rett og slett for dumt![]()
Falsk trygghet er vertfall noe JEG ikke ønsker. Det kan fort få en opp i uønskede situasjoner.
Da kan du i fred og ro lese deg opp legenden riktig denne gangen før du uttaler deg. Dette er bare for gøy og er ikke noe vits å komme med den herlige logiske tenkningen din og bremse ned hele festen.Bjerknez skrev: 31 okt 2020, 14:02Må si jeg er ganske avslappetJuicebox skrev: 31 okt 2020, 13:20Herregud slapp avBjerknez skrev: 31 okt 2020, 10:43 Er det virkelig slik at mange her inne tror at overtro er det som redder dem i mange situasjoner og ikke egne valg og prestasjoner? Så når en bil kræsjer inn i bilen bak deg istedenfor deg, så kan man takke denne bjellen?
Falsk trygghet er vertfall noe JEG ikke ønsker. Det kan fort få en opp i uønskede situasjoner.![]()
Innafor detkjellv skrev: 31 okt 2020, 14:55 Litt overtro er helt innafor.
Selv er jeg ganske sikker på at en liten konjakk hver lørdagskveld holder meg frisk helt til neste lørdag.
Så langt har det stort sett fungert
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Det er ikke bare for gøy. Folk kjøper den fordi den skal ha en slags lykkebringende effekt. Man hadde vel ikke hengt en vanlig treskrue under sykkelen fordi det var "gøy"?Juicebox skrev: 31 okt 2020, 15:15Da kan du i fred og ro lese deg opp legenden riktig denne gangen før du uttaler deg. Dette er bare for gøy og er ikke noe vits å komme med den herlige logiske tenkningen din og bremse ned hele festen.Bjerknez skrev: 31 okt 2020, 14:02Må si jeg er ganske avslappetJuicebox skrev: 31 okt 2020, 13:20Herregud slapp avBjerknez skrev: 31 okt 2020, 10:43 Er det virkelig slik at mange her inne tror at overtro er det som redder dem i mange situasjoner og ikke egne valg og prestasjoner? Så når en bil kræsjer inn i bilen bak deg istedenfor deg, så kan man takke denne bjellen?
Falsk trygghet er vertfall noe JEG ikke ønsker. Det kan fort få en opp i uønskede situasjoner.![]()