BMW K100RS, K1 og R75/5
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Jeg er litt spent på dette med sleider på denne. På den jeg hadde, kunne ikke jeg se at det var byttet i noe historikk, men fungerer like godt enda på 140 000km som den har gått nå.
På K1200en min har jeg bytta to ganger. Begge ganger var det i og for seg godt slitt.
Lagerskåla som sitter fast i den ene pinnen, får du ikke den av? Det skal skli rett av. Ikke sitte fast i det heletatt..
På K1200en min har jeg bytta to ganger. Begge ganger var det i og for seg godt slitt.
Lagerskåla som sitter fast i den ene pinnen, får du ikke den av? Det skal skli rett av. Ikke sitte fast i det heletatt..
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Bakdemper har jeg ingen referanse på. Ser Tills fører bakdemper fra YSS, uten at jeg vet om det er bra. Prisen ser ok ut.
Litt usikker på om jeg skal åpne registeret eller ikke i år. Siden alle lokk er tette og alt ser, høres og fungerer bra er det ikke helt nødvendig. Passerer 60.000km neste sesong så ingen hast.
Joda, lagerskåla sitter løst, bare satt den på så jeg vet hvor den er.
Litt usikker på om jeg skal åpne registeret eller ikke i år. Siden alle lokk er tette og alt ser, høres og fungerer bra er det ikke helt nødvendig. Passerer 60.000km neste sesong så ingen hast.
Joda, lagerskåla sitter løst, bare satt den på så jeg vet hvor den er.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Jeg må si at jeg heller ville gått for Wilbers. Uten å selv kan si noe om hvorfor, men fikk et veldig godt inntrykk av hele opplegget deres da jeg fikk en Wilbers tilsendt fra Tills.
Tuter på med litt bilder av K1/K100RS16V
Tuter på med litt bilder av K1/K100RS16V
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
K1 har ny Wilbers demper og den kjører fint. Tror ikke jeg prioriterer demper da den er såpass lett å bytte senere, bynner å bli endel punkter på listen, så må passe på kostnadene.
Fikk demontert svingarm og gearboks i går. Lagrene i svingarma var dårlige, men resten ser utrolig bra ut, ingen lekkasjer og masse rester av fett her og der. Tydelig at noen har vært inni her tidligere, clutchen er merket opp og en skrue på gearboksen var ikke stramma til.
Da er det store spørsmålet om jeg skal ta av clutchen eller ikke, da alt er tørt og fint bak der. If it aint broke, dont fix it.
Nå som alt er av, skal jeg lakkere opp gearboks, svingarm og kardang. Har ikke tenkt å plukke det ned, så sandblåsing og pulverlakk utgår. Noen som har forslag på en bra lakk som tåler litt? Tenkte å avfette skikkelig og maskere opp og lakke med sprayboks.
Fikk demontert svingarm og gearboks i går. Lagrene i svingarma var dårlige, men resten ser utrolig bra ut, ingen lekkasjer og masse rester av fett her og der. Tydelig at noen har vært inni her tidligere, clutchen er merket opp og en skrue på gearboksen var ikke stramma til.
Da er det store spørsmålet om jeg skal ta av clutchen eller ikke, da alt er tørt og fint bak der. If it aint broke, dont fix it.
Nå som alt er av, skal jeg lakkere opp gearboks, svingarm og kardang. Har ikke tenkt å plukke det ned, så sandblåsing og pulverlakk utgår. Noen som har forslag på en bra lakk som tåler litt? Tenkte å avfette skikkelig og maskere opp og lakke med sprayboks.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Demontering går sin gang. Demontert innsuget og vasket ned alt. 3 av 4 gummibelger var sprukket. De 3 åndingene så egentlig veldig bra ut, men bytter alt uansett. Demonterte kjøleslanger som skal byttes. Rengjorde innsug og luftfilterboks.
Kardang, svingarm og gearboks ble avfettet og spylt. Har skrubbet de ned med sitrusrens og bremserens. Skal gå over med rød pussepad før enda en runde med bremserens før jeg pensler på to komponent maling med skumpensel.
Sjekket børstene til dynamoen og rengjorde starteren. Børstene var 8mm, så lot de være. Burde kanskje bytte apeballene til dynamoen?
Bestillte masse deler fra Tills med mye snacks. Lager, gummibelger, o-ringer, innsugsgummi, Staburags fett, komplett sett stålomspunnede bremseslanger, komplett sett kjøleslanger, noe verktøy, ånding og masse skruer og klemmer.
Blir digg å få det i hus.
Kardang, svingarm og gearboks ble avfettet og spylt. Har skrubbet de ned med sitrusrens og bremserens. Skal gå over med rød pussepad før enda en runde med bremserens før jeg pensler på to komponent maling med skumpensel.
Sjekket børstene til dynamoen og rengjorde starteren. Børstene var 8mm, så lot de være. Burde kanskje bytte apeballene til dynamoen?
Bestillte masse deler fra Tills med mye snacks. Lager, gummibelger, o-ringer, innsugsgummi, Staburags fett, komplett sett stålomspunnede bremseslanger, komplett sett kjøleslanger, noe verktøy, ånding og masse skruer og klemmer.
Blir digg å få det i hus.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Bare å glede seg til det kommer nye deler :)
Børstene har veldig lik lengde og da mest sannsynlig rett fjærtrykk men en børstehoder med regulator er vel ikke veldig dyr. Vet ikke hva du mener med apeballene til dynamo?
Grundig jobb da når du først er igang, tilogmed rens og lakk av drivlinje
Børstene har veldig lik lengde og da mest sannsynlig rett fjærtrykk men en børstehoder med regulator er vel ikke veldig dyr. Vet ikke hva du mener med apeballene til dynamo?
Grundig jobb da når du først er igang, tilogmed rens og lakk av drivlinje

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Sjekket børstene på min dynamo etter drøyt 100k og konkluderte vel med at den ville holde 100 til. Sleperinger var også helt strøkent.
Vet ikke hvor lett det er å komme til starteren i ettertid, men disse bruker å spise børster. Absolutt verdt en titt. Tills har selvsagt repkit.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Oppklarende :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Masse pakker ankommet!
Deler fra Tills kom på en uke, alt stemte i pakken - fantastisk. Fikk også delene som ble pulverlakkert tilbake fra teknolakk.
Kom også klistermerker som manglet på den ene siden på K1. Selger sendte med doble sett som en gest, både grå og metallic.
Til slutt kom det en sjelden Polistil 1:15 modell av K1 som ble skaffet av en hjelpsom samler på finn.no jeg har brukt tidligere.
Deler fra Tills kom på en uke, alt stemte i pakken - fantastisk. Fikk også delene som ble pulverlakkert tilbake fra teknolakk.
Kom også klistermerker som manglet på den ene siden på K1. Selger sendte med doble sett som en gest, både grå og metallic.
Til slutt kom det en sjelden Polistil 1:15 modell av K1 som ble skaffet av en hjelpsom samler på finn.no jeg har brukt tidligere.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Må innrømme at det er flott å sette sammen pulverlakkerte og rengjorte deler. Midtstøtta ble montert sammen i går og er klar for å settes på sykkelen.
Monterte også sammen spjeldrekka med ny gummi, nye bensinslanger, nye slangeklemmer og ny trykkregulator. Ble også montert på sykkelen og koblet på gass/choke wire. Viktig at ingen av slangeklemmene tar borti spjeldrekka og hindrer fri bevegelse.
Handlet også 3l lastebillakk i RAL 9005 (samme som pulverlakken) som jeg skal legge på gear/svingarm/kardang med en fordriver. Pusser ned med rød pussepad med silikonfjerner i pussepaden og vasker over på nytt med silikonfjerneren for så å legge på maling. Blir spennende å se resultatet.
Monterte også sammen spjeldrekka med ny gummi, nye bensinslanger, nye slangeklemmer og ny trykkregulator. Ble også montert på sykkelen og koblet på gass/choke wire. Viktig at ingen av slangeklemmene tar borti spjeldrekka og hindrer fri bevegelse.
Handlet også 3l lastebillakk i RAL 9005 (samme som pulverlakken) som jeg skal legge på gear/svingarm/kardang med en fordriver. Pusser ned med rød pussepad med silikonfjerner i pussepaden og vasker over på nytt med silikonfjerneren for så å legge på maling. Blir spennende å se resultatet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Lastebillakken ble ingen suksess, det ble for mye penselstrøk pga. For mange kriker og kroker. Fikk pusset ned på nytt og vasket med silikonfjerner. Kjøpte Würth sin 9005 matt spesiallakk og sprayet gearboks, svingarm og kardang. Ble straks mye bedre!
Monterte gearboksen i dag. Smørte på Staburags på splinsen og fikk kranglet den på etter endel banning. Måtte få en nabo til å hjelpe meg til slutt.
Monterte deretter midt/sidestøtte. Deilig med ny lakk
Monterte gearboksen i dag. Smørte på Staburags på splinsen og fikk kranglet den på etter endel banning. Måtte få en nabo til å hjelpe meg til slutt.
Monterte deretter midt/sidestøtte. Deilig med ny lakk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Oppsmøring av splines og montering av svingarm og kardang.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Montering av bremseskive og kalipper bak, ABS modulatorer, nye bremseslanger, batteri, hjerner, tenningsmodul (med ny kjølepasta), innerskjermer og nylakkerte fothvilerbraketter samt eksos. Bynner å ta form 
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Lekkert med garasjekos og fint blir det :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Dæven døtte, dette blir fint!
Mangler du ikke gummihetta som skal sitte på sidestøtta? Den du bruker beinet på for å legge den ut med?
Mangler du ikke gummihetta som skal sitte på sidestøtta? Den du bruker beinet på for å legge den ut med?

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Ja, ser sånn ut! Skal ta en runde å bestille opp rustne skruer å litt småting som mangler tilslutt. Neste på lista blir å lakkere motordekslene 
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Høres bra ut! Er litt sær på det der. Kjøpte den knotten der på K100en jeg hadde. Blir mye enklere å bruke sidestøtta. Ny eier skal hente sykkelen og tar ned støtta for første gang, sparket av knotten og den havner nedi et kumlokk 

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Hvis ikke bildene lyver ser delene du har lakkert veldig fine ut.
Selv brukte jeg grunning og 2-komponent lakk fra Ødegård lakk da jeg lakket støtter, handtak og div smådeler på Kawasakien for noen år siden.
Resultatet ble fint når jeg endelig til slutt lærte meg å ikke spraye på for mye.
Selv brukte jeg grunning og 2-komponent lakk fra Ødegård lakk da jeg lakket støtter, handtak og div smådeler på Kawasakien for noen år siden.
Resultatet ble fint når jeg endelig til slutt lærte meg å ikke spraye på for mye.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Mange av delene er pulverlakkert untatt kardangen, svingarmen og gearboksen. Den würth spesiallakken var lett å legge på. Jeg har litt omvendt problem, der jeg påfører litt for lite slik at det blir mange lag tilslutt. Livredd for at det skal renne.
Fått på bakdekket nå, så skal etterhvert snu sykkelen og ta av framhjul, bytte dekk og bytte bremseslanger fram. Fikk montert på hurtigkoblingene til tanken og forsket litt mer på hvorfor tanken lekker etter sveising. Fant faktisk enda ett hull på framsiden av skjøten. Tanken ligger nå på jobb i påvente av sveising. Blir en runde med kjemisk metall over hele dette området til slutt for å være sikker.
Fått på bakdekket nå, så skal etterhvert snu sykkelen og ta av framhjul, bytte dekk og bytte bremseslanger fram. Fikk montert på hurtigkoblingene til tanken og forsket litt mer på hvorfor tanken lekker etter sveising. Fant faktisk enda ett hull på framsiden av skjøten. Tanken ligger nå på jobb i påvente av sveising. Blir en runde med kjemisk metall over hele dette området til slutt for å være sikker.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Tok sjansen på å bestille Hamron løftebord fra Jula, regner med det funker bra ...Esveen skrev: 26 sep 2020, 08:43 Endelig har jeg løftebord på plass igjen. Det gjør livet litt enklere. Kjøpt på Jula for 4.000kr av merke Hamron. Førsteinntrykket er helt ok. Det gjenstår å se om det duger
20200926_083401_50.jpg
20200926_083413_50.jpg
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Det har fungert greit så langt. Men gå over boltene å sjekk at alt er bra før bruk. 
Lakkerte motordeksel i går:
Lakkerte motordeksel i går:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Det så veldig bra ut, da!
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Hva bruker du til maskering, eller bruker du kloss og slipepapir ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Strøkent! Noen nye bolter, eller gnikker du på de du har?
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Jeg fant en tynn sort tape vi bruker på whiteboard tavler på jobb som passet akkurat! Ble veldig bra.
Skruene blir gnukket rene
Skruene blir gnukket rene
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992