BMW K100RS, K1 og R75/5
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Det har fungert greit så langt. Men gå over boltene å sjekk at alt er bra før bruk.
Lakkerte motordeksel i går:
Lakkerte motordeksel i går:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Sted: Kongsberg
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Det så veldig bra ut, da!
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Hva bruker du til maskering, eller bruker du kloss og slipepapir ...
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- FredrikE24
- Innlegg: 4761
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Strøkent! Noen nye bolter, eller gnikker du på de du har?
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Jeg fant en tynn sort tape vi bruker på whiteboard tavler på jobb som passet akkurat! Ble veldig bra.
Skruene blir gnukket rene
Skruene blir gnukket rene
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
16.november var det 14 grader og sol. Tok meg en fridag og kjørte K1 en siste runde. Etterpå fikk den en skikkelig vask og ble satt bort. Så det ble sesongslutt for min del. Satser på en fin sesong neste år.
Litt rart at vinterprosjektet (K100) nesten er ferdig før sesongen blir avsluttet. Mulig litt ivrig
Fått montert sammen motoren og den siste kjøleslangen som går igjennom det ene motordekselet. Tanken ble også sveiset samt at jeg påførte Würth kjemisk metall over området der hullene var. Monterte inn bensinpumpa, fylte på kjøleveske og koblet på tanken.
Primet rikelig med bensin og fyrte opp. Måtte kjøre starteren i 10 sek så fyrte motoren opp. My bedre tomgang (ca. 1100 o/min) og nydelig gange. Høres skikkelig bra ut. Hjelper med ny gummi.
Fikk luftet kjølesystemet skikkelig ved å klemme på slangene under første varmkjøring. Termostaten åpnet også fint. Var mye luft i systemet.
La også opp en ledning til navigasjon med mini sigarettplugg til uttakene ved coilen.
Startet med montering av bremseslanger fram, med de er for korte. Må kontakte Tills å sjekke om det er riktig sett.
Litt rart at vinterprosjektet (K100) nesten er ferdig før sesongen blir avsluttet. Mulig litt ivrig
Fått montert sammen motoren og den siste kjøleslangen som går igjennom det ene motordekselet. Tanken ble også sveiset samt at jeg påførte Würth kjemisk metall over området der hullene var. Monterte inn bensinpumpa, fylte på kjøleveske og koblet på tanken.
Primet rikelig med bensin og fyrte opp. Måtte kjøre starteren i 10 sek så fyrte motoren opp. My bedre tomgang (ca. 1100 o/min) og nydelig gange. Høres skikkelig bra ut. Hjelper med ny gummi.
Fikk luftet kjølesystemet skikkelig ved å klemme på slangene under første varmkjøring. Termostaten åpnet også fint. Var mye luft i systemet.
La også opp en ledning til navigasjon med mini sigarettplugg til uttakene ved coilen.
Startet med montering av bremseslanger fram, med de er for korte. Må kontakte Tills å sjekke om det er riktig sett.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Det som mangler:
Fothvilere (venter på rustfrie låsepinner)
Olje på kardang og rustfrie fylle/tappeplugger
Bremseslanger fram (feil sett fra tills.de)
Nytt framdekk
Belger på framdempere
Ny bakdemper
Feilsøke på ABS
Lage en brakett til navigasjon.
Montere resten av kåpedelene
Fothvilere (venter på rustfrie låsepinner)
Olje på kardang og rustfrie fylle/tappeplugger
Bremseslanger fram (feil sett fra tills.de)
Nytt framdekk
Belger på framdempere
Ny bakdemper
Feilsøke på ABS
Lage en brakett til navigasjon.
Montere resten av kåpedelene
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- MortenL
- Innlegg: 139
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Sted: Jæren!
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Du må nesten roe deg litt ned her nå, det grundige og nydelige arbeidet ditt gjør skam på oss alle!
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Det må være godt, bare å glede seg til jul Ser du har demontert hjulene på løftebordet, anbefales det ...Litt rart at vinterprosjektet (K100) nesten er ferdig før sesongen blir avsluttet. Mulig litt ivrig
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Takk for det Morten. Må innrømme at det gjør livet enklere med rommet i garasjen med varme i samt løftebordet. Kan tussle ut med en kaffekopp å skru litt når det passer.
Dypen - tenkte det ble mer stabilt uten hjulene, vurderer også å plugge det fast til betongen, men må være helt sikker på plassering først.
Dypen - tenkte det ble mer stabilt uten hjulene, vurderer også å plugge det fast til betongen, men må være helt sikker på plassering først.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Takker, har montert mitt nå i kveld og ettertrekt alle bolter. Tenkte å få opp XL700’n så får jeg se hvor jeg plasserer forhjuls feste og stoppeklossen. Jula lasta opp løftebordet med truck, var en liten jobb å få trekassa av bilen og inn i garasjen alene :-)å Ellers så ser det bra ut, håper det funker bra også :)
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Ja, det var tungt å få ut av kassebila alene, trur det var over 130kg eller noe. Har ikke opplevd noen problemer enda med bordet. Måtte prøve meg litt fram med framhjulstøtta, endte med å fjerne den plata framhjulet støter mot for å klare å trekke sykkelen opp på midtstøtta uten å havne for langt bak. Framhjulet når veggen framom bordet istede.
Fikk laget en GPS holder i dag. K100 har ingen naturlig plass for GPS, så laget en brakett som skrus i skruene som holder plastikken over styre. Da havner gps'en litt over knappene med lignende plassering som på min forrige R1200rs.
Laget en pappmal og bukket plata i skrustikka. Litt redneckstyle. Men skal justere litt, slipe kanter, sandblåse og pulverlakkere.
Blir anonymt og helt greit.
Fikk laget en GPS holder i dag. K100 har ingen naturlig plass for GPS, så laget en brakett som skrus i skruene som holder plastikken over styre. Da havner gps'en litt over knappene med lignende plassering som på min forrige R1200rs.
Laget en pappmal og bukket plata i skrustikka. Litt redneckstyle. Men skal justere litt, slipe kanter, sandblåse og pulverlakkere.
Blir anonymt og helt greit.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Fin GPS holder
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Det ser da ut som den naturligste plass i verden for en GPS.
Er det noengang laget en tursykkel med smalere styre enn K100 ?
Er det noengang laget en tursykkel med smalere styre enn K100 ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- FredrikE24
- Innlegg: 4761
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
jeg bruker å trille sykkelen oppå, dra en stropp rundt midtstøtta og frem til forhjulet. Så dytter jeg hele sykkelen frem til det butter. Det er kjapt og enkelt.
Når det gjelder styret, så er det smalt, men det funker veldig fint å kjøre med, litt tungt å legge om når man står stille. Det har sin misjon, og det er for å samle kroppen bak vindskjermen.
Ellers så ser jo alt som har blitt gjort her fordømt bra ut spør du meg. Gleder meg til at du begynner å rote med ABS-systemet.
Når det gjelder styret, så er det smalt, men det funker veldig fint å kjøre med, litt tungt å legge om når man står stille. Det har sin misjon, og det er for å samle kroppen bak vindskjermen.
Ellers så ser jo alt som har blitt gjort her fordømt bra ut spør du meg. Gleder meg til at du begynner å rote med ABS-systemet.