JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

Baron von Waffel skrev:Velkommen i Honda-familien.
Takk. Nå blir jeg sikkert mobba av AJ i og med at denne sykkelen har 2-sylindret motor :-k
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av AJ »

Jalmar skrev:
Baron von Waffel skrev:Velkommen i Honda-familien.
Takk. Nå blir jeg sikkert mobba av AJ i og med at denne sykkelen har 2-sylindret motor :-k
:knegg
På tide at du så lyset, vil jeg heller si :thumleft
Grattis med flott sykkel!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

Misha skrev:Grattis med transalp! Har hørt mye bra om den baiken, uslitelig motor! :thumleft
Litt artig motor egentlig. Både teknisk og bruksmessig. Virker veldig seig og sterk. Og så har den 3 ventiler pr. sylinder. Blir litt artig å ta en titt på det mekaniske. Er mest vant til 4-sylindret rekke. Var jo en del mer vibrasjoner enn jeg er vant til.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

AJ skrev:
Jalmar skrev:
Baron von Waffel skrev:Velkommen i Honda-familien.
Takk. Nå blir jeg sikkert mobba av AJ i og med at denne sykkelen har 2-sylindret motor :-k
:knegg
På tide at du så lyset, vil jeg heller si :thumleft
Grattis med flott sykkel!
Takk AJ. Blir vel til at jeg holder meg til mine 4-sylindrede sykler når de lengste turene skal kjøres tenker jeg. Men Hondaen skal ha litt skryt for det fine bunndraget som var i den lille V2'ern. Fin lyd også.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av AJ »

Jalmar skrev:
Misha skrev:Grattis med transalp! Har hørt mye bra om den baiken, uslitelig motor! :thumleft
Litt artig motor egentlig. Både teknisk og bruksmessig. Virker veldig seig og sterk. Og så har den 3 ventiler pr. sylinder. Blir litt artig å ta en titt på det mekaniske. Er mest vant til 4-sylindret rekke. Var jo en del mer vibrasjoner enn jeg er vant til.
TDM'en har 5 ventiler pr. sylinder... :-J

Artig motor det også :knegg
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

Hvis jeg får 1 ventil pr. sylinder av deg, så får vi hver vår 4-ventilerte sykkel :thumleft
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av AJ »

Jalmar skrev:Hvis jeg får 1 ventil pr. sylinder av deg, så får vi hver vår 4-ventilerte sykkel :thumleft
Det blir jo bare kjedelig :eh Så... tru'kke det, gitt :[-(

Du får ha dine tre, som egentlig ikke er så veldig uvanlig og jeg beholder mine fem som helt klart er ganske uvanlig :knegg
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

Hovedsaken er jo at ventilene funker som de skal. Antallet får motorfabrikkene bekymre seg over :mk

I morra skal jeg bestille nye dekk og få tak i oljefilter. Så blir det en liten kosestund i garasjen til helga tenker jeg :thumleft
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Bosted: Oslo, Dal/Brenna

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Baron von Waffel »

Jalmar skrev:
Misha skrev:Grattis med transalp! Har hørt mye bra om den baiken, uslitelig motor! :thumleft
Litt artig motor egentlig. Både teknisk og bruksmessig. Virker veldig seig og sterk. Og så har den 3 ventiler pr. sylinder. Blir litt artig å ta en titt på det mekaniske. Er mest vant til 4-sylindret rekke. Var jo en del mer vibrasjoner enn jeg er vant til.
Nærmeste nabo har en Trans-Alp. Han er veldig lykkelig med den.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Desmo »

Jalmar på twin? Nei, det er nesten ikke til å tro. Og så Honda, da gitt. Det hadde jeg heller ikke trodd om en inngrodd Kawasakimann som Jalmar. Jeg var sikker på at vi hadde hatt de naturkatastrofene vi skulle ha i år allerede. Tenker på jordskjelvene på Haiti og i Chile. Men nå har vi fått forklaringen på alle disse snøskreda på Vestlandet. Det er ikke været som har utløst dem,men vibrasjonene fra en v-twin på Lørenskog. En skal ikke spøke med slik. :sk?
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av AJ »

Jalmar har Honda'en et års tid, tenker jeg. Så kvitter han seg med den og skaffer seg en Kawa antimultisylindret linjetoer som ER6 eller en Versys :knegg
Og etter det så snur han seg neppe tilbake ;e

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Ebb7yOeLBYU[/video] (Ops! litt dårlig lyd, men bra bildekvalitet)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=_Kl2LuYbkrU[/video]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

Nei, nei... Transalpens 2-sylindrede motor er unntaket som bekrefter regelen. Kun 4-sylindrede motorer utenom den. :mk

Transalpen skal forresten døpes Tea. Oppkallt etter fokortelsen for TransAlp, originalt nok. TA=Tea. :prop:

Og i morra får hun nye Heidenau K60 dekk foran og bak, ny olje og nytt oljefilter, og en generell service med ventiljustering og rens av luftfilter. Nensomt foretatt i garasjen sammen med min følgesvenn Braastad. :\m/:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av AJ »

Tea får det nok bra hos Jalmar, sku' je mene... :knegg
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Desmo »

Tea......... Jaja, du kunne ha funnet på verre navn på en Honda. :scratch
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av AJ »

Desmo skrev:Tea......... Jaja, du kunne ha funnet på verre navn på en Honda. :scratch
som f.eks. .... Rhonda ... :8-[ :-J :-({|=

[video]http://www.youtube.com/watch?v=81BjS3k_FZ8[/video]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

Da har jeg fått organisert meg litt her. Først noen bilder av Tea.

Bilde

Bilde

Bilde


I dag var jeg først oppe hos pushern og fikk lagt på nye dekk. Valget falt på Heidenau K60. De dekkene blei varmt anbefalt av flere som har mer kjennskap til sykkeltypen enn meg. De var dessuten rimelige, noe som jo ikke er noen ulempe. Slik ser de ut:

Bilde


Fikk også skifta olje og oljefilter, rensa og smurt kjedet, smurt opp speedometerdrevet og tatt en generell sjekk av sykkelen. Så nå går Tea som et skudd.

Etter denne lille servicen, tok jeg på meg kjøreutstyret og la i vei ut på tur. Kjørte til Rælingen og fulgte rv. 120 helt til Moss. Derfra blei det småveier til Vestby, en liten tur ut på motorveien, og så inn på gamleveien igjen ved Nesset. Så gikk ferden forbi Tusenfryd og Tyrigrava, før jeg fulgte E18 inn til Oslo og opp til Lørenskog.
Fin liten prøvetur. Det var mellom 4-6 plussgrader hele veien. Dekkene fungerte over all forventning. Fikk rik anledning til å teste dem på våt asfalt, tørr asfalt, i sakte fart, i stor fart, litt på våt grus, og litt på motorveien. Ingen antydning til slipp eller andre unoter. Tror jeg skal bli rimelig fornøyd med de dekkene. :D

Må jo ta med et bilde fra turen også. Litt mye snø rundt bordet på rasteplassen etter Kirkebygda ennå, så rastingen får vente noen uker til.

Bilde


Godt å være i gang med sesongen igjen. Og foreløpige kjøre-erfaringer med TransAlpen er veldig positive. En morsom liten sykkel. :thumleft
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av mekkern »

Har du fått på spezial demper? så litt snål ut, er det en stealth demper for offroad bruk? :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av AJ »

Bilde

Ser at Tea har en MRA spoiler på vindskjermen sin. Hører gjerne om hvordan din erfaring med denne er etter hvert som du blir mer kjent med henne ;-);)

Har nemlig et par slike skjermer selv - en kort og en høy - men ikke brukt noen av dem noe særlig siden jeg heller valgte å bruke standardskjermen med et mellomlegg i nedkant slik at den slipper inn litt luft under skjermen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

mekkern skrev:Har du fått på spezial demper? så litt snål ut, er det en stealth demper for offroad bruk? :scratch
Det er en litt snål demper. Originalt så er det en svær greie med to rør ut. Originalanlegget på Tea hadde fått seg en kilevink, så bakre del var bytta ut med den greia som sitter der nå. Anlegget er skifta fra bakerste skjøten, som er omtrent bak bakre fothviler. Selve den bakerste potta er faktisk skrudd på en rørstuss som stikker ut fra hovedpotta. Det står ikke navn på den, så jeg vet ikke hva den heter eller hvem som har produsert den. Men den gir ganske frisk lyd når turtallet øker. :prf Dessuten er den flere kilo lettere.

:prop:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

AJ skrev:Bilde

Ser at Tea har en MRA spoiler på vindskjermen sin. Hører gjerne om hvordan din erfaring med denne er etter hvert som du blir mer kjent med henne ;-);)

Har nemlig et par slike skjermer selv - en kort og en høy - men ikke brukt noen av dem noe særlig siden jeg heller valgte å bruke standardskjermen med et mellomlegg i nedkant slik at den slipper inn litt luft under skjermen.
Er det det den greia heter ja :redface Ja, den gjør vel en eller annen nytte for seg vil jeg tro. Jeg har bare ikke finni ut hvilken nytte ennå. Den skjermen som sitter på nå er litt for høy, så det buldrer i hjelmen. Jeg har tenkt å montere den lavere originale vindskjermen for å prøve om den er bedre. Forøvrig kan nevnes at den skjermen som sitter på nå, beskytter overkroppen veldig bra.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av AJ »

Jo høyere skjerm, jo mer turbulens blir det. Og gjerne av det virkelig skumle slaget! I det ene øyeblikket er det behagelig bak skjermen mens det i neste er vindslag fra alle kanter :eh
Det er kort oppsummert min erfaring med Yamahas touringskjerm som satt på sykker' da jeg kjøpte den.
Den skjermen ble fort lagt bort, ja...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

Nå har jeg fått noen flere km på Tea. Var en svipptur i Töcksfors og bunkra snus i efta. :D

Når det gjelder vindskjermen som sitter på nå, så er det MYE turbulens og "romling" i hjelmen når den er i bruk. Så den skal snarest demonteres. Jeg har en litt lavere vindskjerm som jeg skal forsøke. Når jeg reiste litt på meg forsvant "romlinga" i hjelmen, så det er tydelig at skjermen som sitter der nå skulle vært 10 cm lavere.

Ellers har jeg finni ut at jeg trenger nye styrelagre. Måtte snirkle meg fram i kø i dag, og da blei det veldig merkbart at styringa hadde et punkt der det hang litt. Merker ikke så mye til det når farten stiger, men krypkjøring er ikke særlig behagelig. Så nye styrelagre skal på plass i løpet av påska har jeg tenkt. Da kan jeg samtidig bytte olja i gaflene.

Det var jo skikkelig moro å kjøre over Rømskog til Töcksfors i dag. Telehiv, strøsand/grus og vann på asfalten i rikelig monn. Skikkelig test av sykkel og dekk. Foreløpig er jeg ganske imponert over Heidenau K60-dekkene. De klorer seg fast på alt fra vann til sørpe. :thumleft
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

PÅSKEGRUS 2010

Etter å ha hatt Tea en liten stund, og fikset det som var omgående nødvendig for sikker drift, var det på tide med en skikkelig test-tur. De nye Heidenau K60-dekkene måtte vise om de var noe tess, de nye styrelagrene måtte få litt innkjøring, og det måtte testes om det var noen merkbar forbedring på dempingen foran etter overgang til SAE20 gaffelolje.

Været var ikke det beste, med tungt skydekke og regnbyger. Men gradestokken viste plussgrader, så det var egentlig ingen vits i å utsette turen. Reiste hjemmefra og la ruta oppover mot Fetsund. Derfra gikk ferden videre på rv 170 opp til Finstadbru. Der tok jeg av til venstre og fulgte veien et lite stykke, før jeg tok til venstre igjen mot Mangen. Det har virkelig blitt fart på snøsmeltinga nå, så det var nok av vann på veien. Toppscore til Heidenau for godt og betryggende grep på våt og kald asfalt.

Fulgte veien helt inn til Mangen kirke. Der tok jeg en liten pause for å ta noen bilder. Det var fortsatt is på vannet og fortsatt snø rundt rastebordene.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Det hadde kun vært asfalterte veier å teste på foreløpig. Men veldig fine og inspirerende sådane.

Bilde


Men etter pausen ved Mangen Kirke, gikk ferden litt tilbake langs samme vei, før jeg tok til venstre mot Søndre Mangen. Der blei det mer morsom vei for Tea, og dekktesten kunne for alvor starte.

Bilde

Bilde

Bilde


Det er liksom noe eget med gjennomvåt grusvei i teleløsninga. Mye vann, søle og sprut. Tea viste seg å mestre disse forholdene med glans, og dekkene var suverene. Ingen antydninger til unoter fra noen side. Jeg fikk mye verdifull kjøretrening på denne turen.

Så etter en stund kom jeg til et veiskille ved Bolfos, der jeg svingte til venstre mot Kisvika. Mer våt grusvei. Eller rettere sagt grøt. Det var rett og slett som å kjøre i grøt. Dekka sank flere cm ned i søla og sykkelen levde skikkelig.

Bilde

Bilde


Våren har så vidt begynt å få litt tak, og det er mye vann i elvene nå.

Bilde


Noe av vannet blir liggende i veien også, så det gjelder å ikke være redd for å bli våt på beina, eller å være nøye på om sykkelen blir møkkete.

Bilde


Etter noen kilometer kommer man ut på rv 21 igjen. Der tok jeg til venstre mot Vestmarka, og fulgte riksveien til avkjøringen mot Knutbru/Steineien. Mer grus av samme standard som tidligere. Ordentlig moro var det.

Bilde


Hadde tenkt meg inn til fødestedet til Hans Børli. Han var en kjent norsk lyrikker som skreiv om livet i skogen. Det var hans som skreiv ”Der skulle vi ha vøri, Kal”. Det diktet blei gjerne sunget med en svensk melodi, og mye brukt i revyer og sånt. Det blei etter hvert ganske så vinterlig på veien, men jeg kom meg da helt fram til Børli.

Bilde

Bilde

Bilde


Så bar det tilbake samme veien et stykke, til krysset ved Mobekk. Der tok jeg nok en gang til venstre, og fortsatte mot Tobøl. Etter Tobøl kommer man ut på rv 21 igjen, og jeg tok til høyre hjemover. Først til Bjørkelangen, og så ned forbi Fetsund og hjem.

Bilde

Bilde

Bilde


Sykkelen er en drøm på grusen, uansett hvor våt og ekkel den viste seg å være noen steder. Dekkene fungerer helt ypperlig, være seg på foran nevnte grus, på sørpe eller på våt asfalt. Dempingen foran blei merkbart bedre med SAE20-olje istedenfor ATF-olja som anbefales av Honda.

Fikk selvfølgelig sprutregn fra Bjørkelangen og de siste 5 milene hjem, men holdt meg ganske så tørr og varm hele turen.

:prop:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Duville »

Fikk selvfølgelig sprutregn fra Bjørkelangen og de siste 5 milene hjem, men holdt meg ganske så tørr og varm hele turen.

:prop:[/quote]


Etter denne turen var vel sprutregn det eneste som kunne få sykkelen ren igjen... ellers høres det ut som om dette var den ordentlige vårløsningsturen :D

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen

Legg inn av Jalmar »

Duville skrev:Fikk selvfølgelig sprutregn fra Bjørkelangen og de siste 5 milene hjem, men holdt meg ganske så tørr og varm hele turen.

:prop:

Etter denne turen var vel sprutregn det eneste som kunne få sykkelen ren igjen... ellers høres det ut som om dette var den ordentlige vårløsningsturen :D[/quote]

Sykkelen blei kjedelig ren etter den siste økta i regn, ja. :sk? Nesten så jeg må ut igjen på grus-tur i morra for å bygge opp igjen søle-laget. :-J

Men det spørs om ikke morgendagen kommer til å bli brukt til å feste enkelte kåpedeler bedre enn det som Honda har gjort. Er endel sånne fester som bare er klemt fast ved hjelp av en pigg og en gummiforing. De løsner når man dundrer over vaskebrett. Men kanskje ikke mer enn man kan forvente av en sykkel som har rulla i 23 år og 85000 km? Er i grunnen ganske imponert over den lille "mopeden". Går veldig bra, og klarer seg med 0,4 liter på mila på ganske så røff kjøring. :thumleft
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Svar