Hel komplett registrert kjøreklar sykkel med unntak av ikke original fremre bremsemaster som kommer fra en to – tre år nyere sykkel. Må skaffe en original bremsemaster. Silencer air eller innsugningsrør / lyddemper på lufta inn i luftfilterboks mangler og den må kjøpes. Originalt verktøy sammen med Owners Warranty Handbook mangler og må skaffes. Finner sikkert mere. Det første jeg skal gjøre er å få på plass originale deler som mangler, en grundig vask rens polering. Full service på hele sykkelen med nye dekk. Bakskjerm under sete er litt stygg samme med bakfelg og lakkblære på tanken som blir en del av kosmetisk prosjekt. Veldig fornøyd og morro da jeg har hatt Z1000 og H1 for mange mange år siden Her kan "To do list" bli langIn 1975, Kawasaki began producing motorcycles in the USA. A new factory was built in Lincoln Nebraska to construct the KZ900. Engines and many of the parts were still made in Japan, but the bikes were assembled in the USA.
1974 Z1A kjøpt i juli måned 2021 Komplett sykkel med noen få unntak og «Matching Numbers» på ramme / motor i følge Kawasaki Z1 KZ900 Numbers Guide:
https://www.z1enterprises.com/blog/kawa ... ers-guide/
Spec kilde: kawasakiz1.comZ900/KZ900 Specifications
Colour Schemes:
Diamond Dark Green
Diamond Brown
Engine Type:
Air cooled in line four cylinder four stroke
Valve Operation:
Two valves per cylinder operated by chain driven double overhead camshafts
Cubic Capacity:
903cc
Bore x Stroke:
66mm x 66mm
Compression Ratio:
8.5:1
Lubrication System:
Wet sump with gear driven oil pump
Fuel System:
4 x 26mm Mikuni VM26 carburettors
Air Filtration:
Paper element filter with secondary noise reduction filter
Exhaust System:
Four into Four
Ignition System:
Battery, points and two coils
Spark Plugs:
NGK B8ES
Starting System:
Mitsuba electric starter motor and kick starter
Primary Drive:
Straight cut gears
Clutch:
Wet multi plate
Transmission:
5 speed constant mesh
Final Drive:
Enuma EK 630S-TG heavy duty endless chain with automatic oiler system
Claimed Power Output:
81 bhp @ 8,500rpm
Claimed Torque:
54.2 ft lbs @ 7,000rpm
Frame Type:
Tubular double cradle
Front Suspension:
Oil damped telescopic forks
Rear Suspension:
Swing arm with two coil over oil damped shock absorbers
Front Wheel:
19 inch Takasago chromed rim with 40 zinc spokes
Light alloy hub
Front Tyre:
3.25H x 19 4PR Dunlop Gold Seal
Rear Wheel:
18 inch Takasago chromed rim with 40 zinc spokes
Light alloy hub
Rear Tyre:
4.00H x 18 4PR Dunlop K87 MkII
Front Brake (Z900):
Hydraulically operated twin 296mm discs
Front Brake (KZ900):
Hydraulically operated single 296mm disc with twin disc option
Rear Brake:
Rod operated 200mm single leading shoe drum brake
Frame Numbers (Z900):
Z1F-085700 to Z1F-125000
Frame Numbers (KZ900):
Z1F-500001 – Z1F-520000
Engine Numbers (Z900 & KZ900):
Z1E-086001 to Z1E-145000