Carbmate synkroniserngsapparat

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Carbmate synkroniserngsapparat

Legg inn av kuleberg »

Da var carbmate bestilt. Ser fram ti å se hvordan mine 20 år gamle forgassere ligger Ann på synkroniseringa. Noen med erfaring fra dette?

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Carbmate synkroniserngsapparat

Legg inn av pelsen »

kuleberg skrev:Da var carbmate bestilt. Ser fram ti å se hvordan mine 20 år gamle forgassere ligger Ann på synkroniseringa. Noen med erfaring fra dette?
jepp, synkroniseringsklokkene ligger i skuffen og blir aldri tatt fram. En motor med to gassere synkroniserer jeg like bra på gehør, og jeg gidder ikke å rigge opp verktøy jeg ikke trenger.
Det er et nyttig verktøy på en firer, men ikke fullt så nyttig på en twin.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Carbmate synkroniserngsapparat

Legg inn av kuleberg »

Jeg har ingen erfaring med slik enda så for meg er det veldig nyttig :)

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Carbmate synkroniserngsapparat

Legg inn av pelsen »

ja, læringen er kanskje det mest nyttige, man får jo raskt bekreftet om man justerer riktig eller galt.
Det er jo først når man kan jobben at apparatet blir overflødig.

Klokkene mine har vært nyttige til andre ting også, en gang skulle jeg sjekke vacumet på en V6 med Holleyforgasser, og så kom jeg på at jeg hadde noen klokker liggende i en skuff. De ble koblet til og virket helt greit til det formålet også.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Carbmate synkroniserngsapparat

Legg inn av kuleberg »

Hvordan kan jeg høre om jeg riktig eller feil da? Prøvde å stille litt på blanding i går, den ene skruen var nesten helt inne. Men når jeg står bak høres det ut som den ene eksosen er litt slappere i lyden enn den andre som er mer konstant i lyden

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Carbmate synkroniserngsapparat

Legg inn av pelsen »

sylinderen med den slappeste lyden er gjerne den som henger litt etter og har lavest tomgang.
Eller så har den også litt magrere blanding enn den andre.

Nå kjenner ikke jeg denne sykkelen, men to gassere på samme sykkel bør ikke ha stor forskjell på stillingen på blandeskruene. Når den ene er skrudd nesten helt inn er det en indikasjon på at den gasseren trenger en vask.
Mest sannsynlig møkk i tomgangsdysa og/eller kanalene til tomgangskretsen. Kureres ved å demontere og blåse rent med trykkluft.

Svar