Da var sesongen igang med +7 grader og ingen skummel is i veibanen
...tok en rekognosering først da... på tråsykkel ned til hovedveien... er det greit på det strekket så er det greit overalt
Sykkelen startet på første forsøk med nyoppladet batteri - den har ellers levet en kald tilværelse i uisolert garasje med -20C på det verste men ser ikke ut til å ha tatt noen skade av det. Pumpet litt luft i dekkene før jeg startet - vet ikke om det er tempen, men de var ihvertfall litt under det de skulle være iflg manualen.
Turen gikk først fra Røyken sentrum og korteste vei ned til Hyggen - dvs den bratte svingete bakken. Også den helt fin og isfri. Tok den veldig pent og pyntelig - i tilfelle om det kunne være noe sand der, men stort sett helt fin.
En liten foto-stopp litt syd for Hyggen som viser fortsatt mye is i fjorden og Drammen i bakgrunnen
[album]185[/album]
Veiene var blandet tørre og våte av smeltevann, men helt fint grep.
Litt lenger syd igjen ca på høyde med Grimsrudbakken
[album]190[/album]
- der var det isfiskere ute på isen enda

og som dere ser helt fine kjøreforhold.
Kjørte så videre til Klokkarstua og Tofte - litt sleip gjørme fra noe anleggstrafikk rett før Tofte, men greit i hjulsporene. Kort foto-stopp i marinaen før Tofte
[album]186[/album]
Videre til Filtvet - der var det blitt 40 og fartshumper ut av sentrum og nordover før det igjen ble 60. Fulgte deretter veien nordover og tok en kort stopp ved Freyborgstua, Storsand - her skuer vi altså over til litt syd for Drøbak
[album]187[/album]
Fortsatte på 281 til Sætre, deretter 165 Åros og deretter av Sundbyveien mot Båtstø. Ca her fikk jeg et par ungdommer i 7-serie BMW bak meg som lå og "trøkka" og den kjørte forbi så fort det ble rett strekning etter svingene ned til Båtstø. Jeg hadde ikke hastverk så lot den fare. Den ble forresten liggende bak en annen bil til Ramton camping, så fikk god tid til å studere den hippe snowboard-type lua til sjåføren...

Jaja, noen skal på død og liv demonstrere at de er sosse-ungdom...
Deretter gikk ferden videre til Nærsnes, Slemmestad, Holmen og Fornebu før retur via E18 til Asker og deretter tilbake til Røyken.
Finfin tur og sykkelen gikk som ei klokke. Det eneste aberet var at smeltevannet medførte at en vask var påkrevet ved retur
[album]188[/album][album]189[/album]
Vanskelig å tro men det var faktisk nypolert krom der under all møkka på eksospotta :)