oivindgs BMW R1200R (2011)
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Jeg brukte Tec7 og Sikaflex da jeg hadde båt. Kan brukes til veldig mye rart!
Jeg spurte AGM om jeg skulle prøve å lime støvlene, men det anbefalte de ikke. Hvis det ikke var vellykket ville Dainese nekte å godta reklamasjon i neste runde.
En av de tingene jeg liker med sykkelen min er at det er et skikkelig klunk når jeg girer. Og at jeg må ta i litt. Så jeg håper det går greit med stivere støvler. Det går vel an å justere vinkelen på girpedalen litt også. I verste fall får jeg selge støvlene på Finn og kjøpe noe mykere igjen.
Jeg spurte AGM om jeg skulle prøve å lime støvlene, men det anbefalte de ikke. Hvis det ikke var vellykket ville Dainese nekte å godta reklamasjon i neste runde.
En av de tingene jeg liker med sykkelen min er at det er et skikkelig klunk når jeg girer. Og at jeg må ta i litt. Så jeg håper det går greit med stivere støvler. Det går vel an å justere vinkelen på girpedalen litt også. I verste fall får jeg selge støvlene på Finn og kjøpe noe mykere igjen.
Sist redigert av oivindg den 11 jan 2021, 20:46, redigert 3 ganger totalt.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Fikk beskjed fra xlmoto om at støvlene er pakket. En time etter bestilling. :)
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Skulle til å si at du må sjekke at ikke girpedalen tar borti kjede hvis du flytter den opp...til kom på at R1200R kanskje har kardangoivindg skrev: 11 jan 2021, 20:40Det går vel an å justere vinkelen på girpedalen litt også. I verste fall får jeg selge støvlene på Finn og kjøpe noe mykere igjen.

Har Sidi Adventure, de er stivere enn rene gatestøvler så sikkert litt uvant i begynnelsen, men er vant til å gire med crosstøvler så da er disse rene tøflene

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Jeg kikket på Toucan også, men de ser ut som de har litt mindre beskyttelse på innsida av ankelen. Leste at Sidiene blir litt mjukere med bruk også, så vi får satse på at det ordner seg.pingvin skrev: 11 jan 2021, 21:08Skulle til å si at du må sjekke at ikke girpedalen tar borti kjede hvis du flytter den opp...til kom på at R1200R kanskje har kardangoivindg skrev: 11 jan 2021, 20:40Det går vel an å justere vinkelen på girpedalen litt også. I verste fall får jeg selge støvlene på Finn og kjøpe noe mykere igjen.![]()
Har Sidi Adventure, de er stivere enn rene gatestøvler så sikkert litt uvant i begynnelsen, men er vant til å gire med crosstøvler så da er disse rene tøfleneHar også Alpinstars Toucan som er alternativ til Sidi Adventure men er litt mykere så jeg bruker de nå som mine gatestøvler, som du nevner, mer sikkerhet på denne type støvler enn normalt for rene gatestøvler.
Har kardang, ja. Boxer, kardang og telelever front var nesten et must for en nerd som meg. :)
Kjenner Sidi godt fra tråsykkel. Har aldri hatt problemer med dem. Spenner og såle har holdt til skoene har vært utslitt. Håper det er samme kvalitet på mc-støvlene.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Toucan er de jeg og har faktisk. Var et helvete å lære seg og gire med på K1200RS da den er trang å gire med som den er.
Etter noen ukers bruk har de myknet opp, og jeg har vendt meg til det antar jeg!
Digger komforten og alt med de. Jeg tror nok uansett fyren i butikken antok at jeg hadde R1200GS da jeg mumlet K1200RS
Etter noen ukers bruk har de myknet opp, og jeg har vendt meg til det antar jeg!
Digger komforten og alt med de. Jeg tror nok uansett fyren i butikken antok at jeg hadde R1200GS da jeg mumlet K1200RS

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Artig å lese at du liker og ha ei gearkasse som klunker, de fleste som skriver om klunkende gearkasser plages med nattesøvnen av det.
Min sykkel klunker mellom alle gearene, særlig når man starter med kald motor.
Som kåre dump en gang kommenterte høres det ut som når man slipper ei gammeldags verktøykiste full av verktøy ned på et betonggulv.
Jeg kan ikke si at jeg liker klunkinga, men har vent meg til at sånn skal det være på HD.
Min sykkel klunker mellom alle gearene, særlig når man starter med kald motor.
Som kåre dump en gang kommenterte høres det ut som når man slipper ei gammeldags verktøykiste full av verktøy ned på et betonggulv.
Jeg kan ikke si at jeg liker klunkinga, men har vent meg til at sånn skal det være på HD.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Ser logikken, med klunkete girkasse må man lære seg å gire bestemt. Første sykkelen hadde var Suzuki med smørmyk girkasse, trengte bare tenke tanken så smatt den i gir. Har kostet meg utallige bomgiringer på senere sykler da slurvete med giringenJompa skrev: 11 jan 2021, 22:27 Artig å lese at du liker og ha ei gearkasse som klunker, de fleste som skriver om klunkende gearkasser plages med nattesøvnen av det.
Min sykkel klunker mellom alle gearene, særlig når man starter med kald motor.
Som kåre dump en gang kommenterte høres det ut som når man slipper ei gammeldags verktøykiste full av verktøy ned på et betonggulv.
Jeg kan ikke si at jeg liker klunkinga, men har vent meg til at sånn skal det være på HD.

Så som kommentert i andre tråder, første sykkelen burde ha moderate effekt (der bommet du litt, Øivind) men også klunkete girkasse så lærer å gire

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
100 hester på 230 kilo sykkel og en velvoksen fører er moderat. :)pingvin skrev: 12 jan 2021, 07:04Ser logikken, med klunkete girkasse må man lære seg å gire bestemt. Første sykkelen hadde var Suzuki med smørmyk girkasse, trengte bare tenke tanken så smatt den i gir. Har kostet meg utallige bomgiringer på senere sykler da slurvete med giringenJompa skrev: 11 jan 2021, 22:27 Artig å lese at du liker og ha ei gearkasse som klunker, de fleste som skriver om klunkende gearkasser plages med nattesøvnen av det.
Min sykkel klunker mellom alle gearene, særlig når man starter med kald motor.
Som kåre dump en gang kommenterte høres det ut som når man slipper ei gammeldags verktøykiste full av verktøy ned på et betonggulv.
Jeg kan ikke si at jeg liker klunkinga, men har vent meg til at sånn skal det være på HD.![]()
Så som kommentert i andre tråder, første sykkelen burde ha moderate effekt (der bommet du litt, Øivind) men også klunkete girkasse så lærer å gire![]()
Nå får dere klunkinga til å høres verre ut enn den er. Det høres ikke på noen måte ut som det er noe feil eller løst i girkassa, det høres bare ut som det er en solid konstruksjon. Så det er ei god klunking, ikke ei dårlig ei. :) Vanskelig å beskrive, egentlig.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Har inntrykk av at det er veldig mange som tror at BMW 1200 er GS. Når jeg sier "R1200R" så er det flere som svarer "å, en sånn offroad BMW, ja".FredrikE24 skrev: 11 jan 2021, 21:50 Digger komforten og alt med de. Jeg tror nok uansett fyren i butikken antok at jeg hadde R1200GS da jeg mumlet K1200RS![]()
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Har kjørt BMW boxer og ikke effekten som gjør at slipper å gire, er jo bøtter av dreiemoment som gjøre at knapt trenger å gireoivindg skrev: 12 jan 2021, 08:15 100 hester på 230 kilo sykkel og en velvoksen fører er moderat. :)

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Er litt overdrevent det med dreiemoment og bånndrag på boxer. Den liker seg ikke under 50 på sjette gir.

- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Et av mine store problemer her i verden er å irritere meg over uttale/skriving av BMWs motorsykkelmodeller. Jeg burde ikke, men det er nå sånnoivindg skrev: 12 jan 2021, 08:18Har inntrykk av at det er veldig mange som tror at BMW 1200 er GS. Når jeg sier "R1200R" så er det flere som svarer "å, en sånn offroad BMW, ja".FredrikE24 skrev: 11 jan 2021, 21:50 Digger komforten og alt med de. Jeg tror nok uansett fyren i butikken antok at jeg hadde R1200GS da jeg mumlet K1200RS![]()


Når det gjelder klunk i girkasse på sykler med tørrclutch bør dette være ikke-eksisterende. Nå har jo R1200-motoren fått våtclutch på et tidspunkt, uvisst hvilket årstall. Da sitter clutchen i oljebad fremst på motoren der dynamoreima en gang satt.
Det man skal slite litt med er å få den i gir når man står stille. Med clutchen inne, separeres motor og gir helt og girkassa står helt stille. Står giret på feil sted så ramler den ikke i gir med det første. Må gjerne litt ut med clutchhendelen for at dreva i giret skal flytte litt på seg og låse. Er det ikke slik bør man undersøke hvorvidt clutchen frir ut helt. Dette gjelder da tørrclutch.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Ganske sikker på at jeg har tørrclutch. Må bruke clutchen for å få den i gir når jeg står stille, ja. Betyr klunkinga at det er noe feil med girkassa?FredrikE24 skrev: 12 jan 2021, 17:37 Et av mine store problemer her i verden er å irritere meg over uttale/skriving av BMWs motorsykkelmodeller. Jeg burde ikke, men det er nå sånnVerste er typisk GS1200 og 1200R og 1200RS, eller RT1200. Det knyter seg litt
Når det gjelder klunk i girkasse på sykler med tørrclutch bør dette være ikke-eksisterende. Nå har jo R1200-motoren fått våtclutch på et tidspunkt, uvisst hvilket årstall. Da sitter clutchen i oljebad fremst på motoren der dynamoreima en gang satt.
Det man skal slite litt med er å få den i gir når man står stille. Med clutchen inne, separeres motor og gir helt og girkassa står helt stille. Står giret på feil sted så ramler den ikke i gir med det første. Må gjerne litt ut med clutchhendelen for at dreva i giret skal flytte litt på seg og låse. Er det ikke slik bør man undersøke hvorvidt clutchen frir ut helt. Dette gjelder da tørrclutch.
På enkelte forum skriver de R12R i stedet for R1200R. Sikkert for å spare litt tid.

- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Genialt, da vet vi hvordan vi skal irritere BMW folket om vi får behov for det 
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Tror det skjedde noe da R1200-motoren ble såkalt precision cooled med 125 hestekrefter.oivindg skrev: 12 jan 2021, 17:44Ganske sikker på at jeg har tørrclutch. Må bruke clutchen for å få den i gir når jeg står stille, ja. Betyr klunkinga at det er noe feil med girkassa?FredrikE24 skrev: 12 jan 2021, 17:37 Et av mine store problemer her i verden er å irritere meg over uttale/skriving av BMWs motorsykkelmodeller. Jeg burde ikke, men det er nå sånnVerste er typisk GS1200 og 1200R og 1200RS, eller RT1200. Det knyter seg litt
Når det gjelder klunk i girkasse på sykler med tørrclutch bør dette være ikke-eksisterende. Nå har jo R1200-motoren fått våtclutch på et tidspunkt, uvisst hvilket årstall. Da sitter clutchen i oljebad fremst på motoren der dynamoreima en gang satt.
Det man skal slite litt med er å få den i gir når man står stille. Med clutchen inne, separeres motor og gir helt og girkassa står helt stille. Står giret på feil sted så ramler den ikke i gir med det første. Må gjerne litt ut med clutchhendelen for at dreva i giret skal flytte litt på seg og låse. Er det ikke slik bør man undersøke hvorvidt clutchen frir ut helt. Dette gjelder da tørrclutch.
På enkelte forum skriver de R12R i stedet for R1200R. Sikkert for å spare litt tid.![]()
BMW modellene er som nevnt i forumet før delt opp i tre. Første forbokstav beskriver motor/modellplatformen(F, G, S, K og R) etterfulgt av motorvolum, etterfulgt av type(R, RT, S, GT, GTL, RS, LT, GS osv.). Unntaket er vel R Nine T som er en moderne versjon av den klassiske R90(derav Nine T). Skulle hatt 900ccm, men har altså drøyt 1200ccm. Ingen tvil om at markedsavdelingen har tatt seg noen friheter.
- Snekker.edvin
- Innlegg: 496
- Registrert: 30 des 2017, 23:30
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Jeg bruker mye forskjellig produkter fra tec7. Transparent er den svakeste fra tec7. Anbefaler svart den er egentlig top over alt.AJ skrev: 11 jan 2021, 20:24Tec7 er gull!
Og gjorde at mine Held Nevada fikk forlenget levetiden ganske mye etter hjemkomsten fra Tysklandsturen.
Har alltid en tube transparent Tec7 fugelim liggende.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Har fått de nye støvlene nå. Synes de virker ganske passelig med tanke på stivhet. Det eneste jeg er usikker på er størrelsen. Ut fra størrelsestabeller på nettet og andre støvler jeg har ligger jeg og vipper mellom 46 og 47. Jeg bestilte 47. De er litt for store med tynne sokker og litt for trange med raggsokker, men jeg finner ingen mellomtjukke sokker jeg kan prøve med. Etter å ha sjekket med forumet virker det som at det er flere enn meg som liker å ha litt gode sokker i støvlene også på sommeren, så jeg får kjøpe noen nye, mellomtjukke sokker før jeg bestemmer meg for å bytte størrelse på støvlene eller ikke.
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Prøvde du å justere spennene, er jo en fordel med slike støvler, at kan justere mer enn ordinære gatestøvler? Måtte slippe opp ganske mye på mine Sidi Adventure sist uke når skulle ha tykke sokker.oivindg skrev: 17 jan 2021, 21:49 Har fått de nye støvlene nå. Synes de virker ganske passelig med tanke på stivhet. Det eneste jeg er usikker på er størrelsen. Ut fra størrelsestabeller på nettet og andre støvler jeg har ligger jeg og vipper mellom 46 og 47. Jeg bestilte 47. De er litt for store med tynne sokker og litt for trange med raggsokker, men jeg finner ingen mellomtjukke sokker jeg kan prøve med. Etter å ha sjekket med forumet virker det som at det er flere enn meg som liker å ha litt gode sokker i støvlene også på sommeren, så jeg får kjøpe noen nye, mellomtjukke sokker før jeg bestemmer meg for å bytte størrelse på støvlene eller ikke.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Ja, har sett at de kan justeres. Men de er fortsatt litt for store med tynne sokker. Og med raggsokker er de trange før jeg lukker spennene.pingvin skrev: 17 jan 2021, 21:53Prøvde du å justere spennene, er jo en fordel med slike støvler, at kan justere mer enn ordinære gatestøvler? Måtte slippe opp ganske mye på mine Sidi Adventure sist uke når skulle ha tykke sokker.oivindg skrev: 17 jan 2021, 21:49 Har fått de nye støvlene nå. Synes de virker ganske passelig med tanke på stivhet. Det eneste jeg er usikker på er størrelsen. Ut fra størrelsestabeller på nettet og andre støvler jeg har ligger jeg og vipper mellom 46 og 47. Jeg bestilte 47. De er litt for store med tynne sokker og litt for trange med raggsokker, men jeg finner ingen mellomtjukke sokker jeg kan prøve med. Etter å ha sjekket med forumet virker det som at det er flere enn meg som liker å ha litt gode sokker i støvlene også på sommeren, så jeg får kjøpe noen nye, mellomtjukke sokker før jeg bestemmer meg for å bytte størrelse på støvlene eller ikke.

Jeg får se når jeg får tak i litt tjukkere sokker. Tipper det blir bra da. Greit å ha litt plass i tuppen. Skal vel ikke gå lange turer med dem heller, så det viktigste er at de er komfortable og varme når jeg sitter på sykkelen.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Tenkte det var smart å lade opp batteriet nå som sykkelen har stått i tre måneder. Siden det ikke er noen kontakt i nærheten av der sykkelen står måtte jeg starte opp og kjøre til andre enden av fellesgarasjen. Sykkelen startet med en gang og det ble noen ekstra runder i fellesgarasjen før jeg parkerte ved kontakten der jeg kunne koble til laderen. Fikk såpass fart på sykkelen at dekktrykksensorene ble aktivert og begynte å sende data. Dekktrykket var akkurat som da jeg parkerte sykkelen i begynnelsen av november.
Da jeg koblet på laderen viste den fire av fem streker, så lading var nok ikke nødvendig. Men når jeg først var i gang lot jeg den stå og lade over natta før sykkelen ble satt på sin faste plass igjen.
Gleder meg fortsatt til sesongen. :-)
Da jeg koblet på laderen viste den fire av fem streker, så lading var nok ikke nødvendig. Men når jeg først var i gang lot jeg den stå og lade over natta før sykkelen ble satt på sin faste plass igjen.
Gleder meg fortsatt til sesongen. :-)
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Da må man vel kunne gratulere med vel et års blogg, og siden du anskaffet en BMW så er det jo også nesten blitt en BMW-blogg . Om man skal gratulere med det , er en annen sak. :)oivindg skrev: 16 jan 2020, 20:37 Starter på en logg, så får vi se hvor lenge jeg klarer å holde den i gang.
Jeg er sivilingeniør fra gode, gamle, NTH, har drevet med teknisk utvikling i tredve år og er selvsagt litt nerd. Derfor måtte jeg ha en sykkel med litt nerdete løsninger og corny design.
Ja jeg deltar ikke på så mange tekniske diskusjoner om MC - med unntak av den jeg selv er i besittelse av - så ikke ta det så tungt om jeg ikke bifaller BMW - om jeg skal tøye det litt så har jeg jo et godt blikk til både BMW og Moto Gussi - bare dem er av den gamle sorten. Uten for mye leamikk - og der skilles vi nok enda en gang

Ja felles har vi nok alle at nå er det den grufulle vente perioden - hvor så mye skulle vært gjort - for min del så er det enda litt kaldt å gå i garasjen - så nå blir det litt småflikking - blandt annet bygge egne sidevesker som skal passe i front.
Fortsett med tråden - har lest det meste selv om jeg ikke er utprega BMW fan - så plukkes det opp mye i de overveininger som der gjøres. Så da håper jeg at vi sees på tref/tour til høsten.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Takk!rolf-arne skrev: 31 jan 2021, 16:49 Da må man vel kunne gratulere med vel et års blogg, og siden du anskaffet en BMW så er det jo også nesten blitt en BMW-blogg . Om man skal gratulere med det , er en annen sak. :)
Fortsett med tråden - har lest det meste selv om jeg ikke er utprega BMW fan - så plukkes det opp mye i de overveininger som der gjøres. Så da håper jeg at vi sees på tref/tour til høsten.
Har fulgt med på dine bravader også. Synes du skriver godt og virker som en hyggelig kar. Jeg håper også at vi sees i løpet av året. Så får vi ta en ordentlig prat om hva som er akseptable sykkelmerker da. :-D
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Endelig ordentlig i gang med sesongen! Tre turer siden 21. mars, sist en seks timers kosetur på måfå i går. Det er så deilig å kjøre aleine. Bare starte opp sykkelen og kjøre etter innfallsmetoden. I går ble det en runde innom Drammen, Svelvik, Holmestrand, Borre, Åsgardstrand, Tønsberg, Larvik og Skien før jeg tok en favorittetappe hjem via Valebøveien, Notodden, Gransherad og Jondalen før jeg var hjemme igjen i Kongsberg. I skien var det 19.5 grader da jeg passerte.
Føret var stort sett veldig fint. Noe veistøv her og der, og noen våte partier. Litt telehiv var det også noen steder, men ikke i svinger, så det ga ingen overraskelser. Dog var det en ganske kraftig motvind i perioder. Møtte denne på E18 sørover fra Tønsberg, og så ble det motvind igjen nordover mot Skien. :-)
Sykkelen går som ei kule, og jeg er fortsatt kjempefornøyd med valget av førstesykkel. Akkurat nå tenker jeg at det blir minst et par sesonger til før det er aktuelt å tenke på å kjøpe noe annet.
Så langt i år har jeg kjørt 650 kilometer.
Trivelig i Holmestrand
Snart vårslepp for fritidsbåtene
Trivelig gjestehavn
Litt stillere i Åsgårdstrand
Bevis for at det var varmt i går. Det var 19.5 grader i Skien, men da passet det ikke å stoppe
Føret var stort sett veldig fint. Noe veistøv her og der, og noen våte partier. Litt telehiv var det også noen steder, men ikke i svinger, så det ga ingen overraskelser. Dog var det en ganske kraftig motvind i perioder. Møtte denne på E18 sørover fra Tønsberg, og så ble det motvind igjen nordover mot Skien. :-)
Sykkelen går som ei kule, og jeg er fortsatt kjempefornøyd med valget av førstesykkel. Akkurat nå tenker jeg at det blir minst et par sesonger til før det er aktuelt å tenke på å kjøpe noe annet.
Så langt i år har jeg kjørt 650 kilometer.
Trivelig i Holmestrand
Snart vårslepp for fritidsbåtene
Trivelig gjestehavn
Litt stillere i Åsgårdstrand
Bevis for at det var varmt i går. Det var 19.5 grader i Skien, men da passet det ikke å stoppe
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av oivindg den 30 mar 2021, 19:45, redigert 2 ganger totalt.
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Jøss, imponerende, du er nok hakket ivrigere enn meg men ikke så rart med tanke på at du tok lappen i fjor 

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: oivindgs BMW R1200R (2011)
Siste tur før kulda krøp på igjen ble en runde langs Eikeren og over Hanekleiva før jeg snudde og kjørte Hanekleiva tilbake igjen. Tok mot Hillestad og Høyjord før jeg svingte i retning Svarstad på artige småveier. Deretter over Siljan til Skien og videre til Seljord før jeg tok returen via Sauland og selvsagt Gransherad og Jondalen.
Da jeg kom hjem oppdaget jeg dette:
Litt flaut at jeg ikke skjønte at dekket var nedslitt før jeg startet på turen, men man lærer så lenge man lever.
Nye dekk ble diskutert her på forumet, og siden Metzeler Roadtec 01 ikke var tilgjengelig lokalt falt valget på Michelin Road 5. Nytt bakdekk er på plass, mens framdekket ikke blir fikset før i morgen. Det nye dekket både ser og føles mye bedre enn det gamle, så dette blir moro.
Ellers fungerer utstyret utmerket. Har hittil kjørt med en stillongs under buksa og tre tynne lag under jakka. Har fungert fra fem til 19 grader så langt. De nye Sidi-støvlene fungerer også veldig bra. Jeg liker at de er stivere og gir mer beskyttelse enn de gamle støvlene. De er litt verre å gire med på grunn av kraftigere tupp, men det virker som det går seg til. Jeg har foreløpig ikke justert girspaken. Jeg traff godt med størrelsen, det er litt plass til overs med litt tjukke sommersokker, men de er fortsatt gode å gå med. Puster godt gjør de også. Ikke noe svett på føttene, selv da det var 19 grader i Skien i påsken.
Da jeg kom hjem oppdaget jeg dette:
Litt flaut at jeg ikke skjønte at dekket var nedslitt før jeg startet på turen, men man lærer så lenge man lever.
Nye dekk ble diskutert her på forumet, og siden Metzeler Roadtec 01 ikke var tilgjengelig lokalt falt valget på Michelin Road 5. Nytt bakdekk er på plass, mens framdekket ikke blir fikset før i morgen. Det nye dekket både ser og føles mye bedre enn det gamle, så dette blir moro.
Ellers fungerer utstyret utmerket. Har hittil kjørt med en stillongs under buksa og tre tynne lag under jakka. Har fungert fra fem til 19 grader så langt. De nye Sidi-støvlene fungerer også veldig bra. Jeg liker at de er stivere og gir mer beskyttelse enn de gamle støvlene. De er litt verre å gire med på grunn av kraftigere tupp, men det virker som det går seg til. Jeg har foreløpig ikke justert girspaken. Jeg traff godt med størrelsen, det er litt plass til overs med litt tjukke sommersokker, men de er fortsatt gode å gå med. Puster godt gjør de også. Ikke noe svett på føttene, selv da det var 19 grader i Skien i påsken.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.