cannon skrev: 14 jan 2021, 03:06
Bjerknez skrev: 13 jan 2021, 23:29
Det må i såfall være det absolutt eneste disse to syklene har til felles :)
Disse skråstilte lyktene er jo en designmote som deles av mange sykler for tiden.
Det viktigste fellestrekket mellom disse syklene må vel være den 3-sylindrede x-plane (t-plane) motorkonstruksjonen, som gir en kjørbarhet, lyd og motorkarakteristikk som så mange setter pris på.
Ja, men Yamahaen og denne Speed Triplen befinner seg på to forskjellige planeter mener jeg. I mitt hode er Speed Triple en "seriøs" og "voksen" sykkel. MT09 er laget mer for en yngre gruppe mennesker som kanskje ikek har like mye å rutte med?
Uansett så var faktisk ikke den gamle (nåværende) Speed Triplen veldig dyr i forhold til hva man får synes jeg. 200 laken koster den og da har man varmeholker, quickshifter, cruisecontrol og hele faderullan. Hvis jeg har lest riktig.
Denne blir jo ofte testet sammen med BMW S1000R, Yamaha MT10 etc. Motoren blir i disse testene omtalt som noe "snillere", men allikevel scorer den veldig bra. I mitt hode er Speed Triple en sykkel jeg så absolutt ikke hadde blitt flau av å vise frem :)
Utseendemessig slår den de aller fleste syklene i den klassen synes jeg. S1000R er i mine øyne best på de fleste områder, men kanskje ikke på utseendet. Dessuten koster den nærmere 240k når utstyrslisten er ferdig avkrysset. De fraprisene den blir markedsført med stemmer jo ikke i det hele tatt. Velger man en S1000R uten sport og dynamic pakken så er jo hele poenget borte med en slik sykkel spør du meg. Jeg mener å huske at disse to pakkene kostet rundt 20k.
Men så blir jo selv Speed triplen som sparkesykkel å regne i forhold til Triumph Rocket. Sistnevnte må jeg vel inrømme er drømmesykkelen. Men jeg skal være rimelig sikker på at min MC entusiasme er vedvarende før jeg slenger 400 laken på bordet for en slik! :)