Med det fleksible bilbehovet jeg har i den situasjonen jeg er i (pensjonist med sporadiske selvvalgte oppdrag) kunne jeg antakelig vært med på et bildelingsopplegg.
Fleksibelt bilbehov i den forstand at jeg kan benytte meg av en "delt" bil på de tidspunkter den er ledig, og som mest sannsynlig er ukurante tidspunkt for de fleste andre.
Hadde jeg bodd i et mer sentralt område enn her jeg faktisk bor kunne dette vært en løsning å vurdere. Men om jeg ville spare så mye penger på en slik løsning i forhold til valget av bil jeg gjorde i 2018 og som jeg har tenkt å beholde i hvert fall to år til, tviler jeg sterkt på.
Når det gjelder MC er situasjonen en ganske annen. Her har jeg en rimelig "løsluppen" økonomisk tankegang og ikke minst atferd.
Mye penger (men
ikke lånte penger

) går med til motorsykkeleierskapet og ikke minst bruken av sykkelen.
Og her handler det om for egen del det meste om subjektivt opplevd livskvalitet med å både eie og å ha "hesten" tilgjengelig "på stallen" til enhver tid når livskvalitetsbehovet melder seg, noe det veldig ofte gjør i løpet av de kjørebaree ukene i den korte hektiske sesongen vi motorsyklister har her i indre Østlandet

.
Hva skal man med penger om man ikke skal bruke en god del av disse på ting man selv verdsetter stort her i livet?
Alt verken kan eller skal deles med tanke på egen og andres økonomi, uavhengig av all verdens gode intensjoner være seg å spare penger, miljø eller av andre grunner...