Kunsten å pakke lett og lurt! Tips om pakking av utstyr til MC-turen.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
erik m
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93

Re: Kunsten å pakke lett og lurt! Tips om pakking av utstyr til MC-turen.

Legg inn av erik m »

Greier ikke la være denne; bildet er fra en tur min onkel og hans kamerat tok i 1953. Kameraten hadde dimittert fra Tysklandsbrigaden og fått med den krigeren han var ordonnans på; en Matchless A3 350ccm. Den mangla innmat i potta og var umulig å få i fri, så han hadde fått den gratis med et Good riddance!
Med 26 hk og navbremser pakka de bomulls pyramideltet, to USArmy kapoksoveposer, primusen og alt de ellers trengte til campingturen - og kjørte til Lago Maggiore!!! Og så var i tillegg ruta over Luzern under bygging, tuneller og motorveier var ikke påtenkt den gangen, så de kjørte Sustenpasset med dette!
På bildet tar de farvel med kjærestene, og i bakgrunnen sykkelen lett og lurt pakka...
onkel Carstens Europatur (3).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
oivindg
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)

Legg inn av oivindg »

Artig bilde!

Tenkte først at det ikke var veldig lett pakking å ta med to damer, men så så jeg at de ble satt igjen hjemme. :-)
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
pingvin
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Legg inn av pingvin »

Kopi fra innlegg i annen tråd:

Muligens i grenseland for hva som regnes som turutstyr. Men 99% av tiden trenger jeg ikke briller så pleid å la brillene ligge hjemme når på mc-tur, men problem den 1% av tiden trenger det (typisk lese meny i dunkel belysning). Men disse fra Nooz tar null plass, ser litt dust ut med de på nesa men gjør jobben :D Og bestilte da samtidig solbriller som egentlig ser normale ut men er paddeplate så greie å ha i brystlomma på jakka når stopper for kaffekopp. 2 klumpete brille-etuier tar litt plass de også...

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Connie
Motorsykkelen din: 1978 XT500, 2017 Z1000SX

Legg inn av Connie »

Nå skal jeg ikke prøve å hevde meg i noen konkurranse der det er om å gjøre å pakke lettest. Jeg har med 40 kg uansett, og bare fotoapparatet mitt er tyngre enn mange telt. Men jeg føler at fiskestangen min ikke er blant de grøvste. Den veier 500 gram, og er 2,7m i full lengde. Jeg var skeptisk i byrjan, men den har visst seg å være ganske sterk og holdbar.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Connie den 29 mar 2021, 13:32, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Connie skrev: 29 mar 2021, 13:19
Bilde
Hm...
Kanskje man skulle begynne å fiske igjen?
Gjorde dette hver helg i barne- og ungdomstiden, sommer som vinter.

Hvor får man tak i dette fiskeredskapet, Connie?

Brukeravatar
Connie
Motorsykkelen din: 1978 XT500, 2017 Z1000SX

Legg inn av Connie »

Mener jeg kjøpte den på Amazon. Jeg har hatt den i to år nå. dersom du skal handle så må du huske å velge lengde på stanga.

https://www.amazon.co.uk/PLUSINNO-Spinn ... 932&sr=8-3

Tester på YouTube:
https://www.youtube.com/results?search_ ... sinno+test

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Connie skrev: 29 mar 2021, 13:45 Mener jeg kjøpte den på Amazon. Jeg har hatt den i to år nå. dersom du skal handle så må du huske å velge lengde på stanga.

https://www.amazon.co.uk/PLUSINNO-Spinn ... 932&sr=8-3

Tester på YouTube:
https://www.youtube.com/results?search_ ... sinno+test
Takker for linker :thumleft !

SilverSmurfer
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Legg inn av SilverSmurfer »

https://www.skittfiske.no/dam/200555/da ... portlengde

Amazon stanga er sikkert grei men jeg har en Dam stang. Utrolig enkel å pakke med, god kvalitet og kastelengde. Litt dyrere, snelle må kjøpes separat, men skikkelig god stang.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg hadde en PC-veske liggende som ikke var stor nok til mine 17" bærbare PC'er.
Så da prøvde jeg meg fram med å se om den egnet seg til MC-campingsutstyr.
Og det funket faktisk rett så bra!

Her er hva jeg har fått plass i denne PC-veska på ca. 41 x 28 cm. store veska:

BarbIQ grill m/tilbehør (pølseklype, kniv, grillstekespade, sprork, PRIMUS spisebestikk, tretallerken, kaffekopp i tre, foldbart vannglass i metall, flatpakket campingkomfyr, metall lommelerke, stekepanne, presskaffekanne med spork og propanbrenner og PRIMUS campingutstyr med ekstra spork bestikk.
Tar liten plass i toppboks, evt. siceveske og innholder alt man trenger bortsett fra propanboksen, som man letter finner plass til ellers i bagasjen:
camp1.JPG
camp2.JPG
camp3.JPG

Svar