Kjenner litt på kubikk syndromet

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av simpson »

FredrikE24 skrev: 08 apr 2021, 10:46 Godt vi er forskjellige. Jeg liker å kjøre motorsykkel på hytta feks. Da er det fulle kofferter og en diger bag bakpå med matvarer og et brett med øl stroppa over der. Drar gjerne ikke alene og det blir alltid slik at mens kompisen får med seg en underbukse, en t-skjorte ekstra og tannbørsten, så tar jeg alt det andre.

For min del er BMW-koffertene det som gjør at jeg kan bruke MCen til det jeg vil(jobb og tur). De kan tas av og på med ET eneste grep. Så slipper jeg å spise bark, mark og søppel og andre ting jeg finner på tur, samt klesskift for en uke.

Nå har du ikke sykkel lenger, kanskje litt enkle bagasjemuligheter hadde endret på det? Er av en oppfatning at du er ganske svart/hvitt. Har ikke sykkel lenger, finner ikke lyst, men fortsatt bestemt på hvordan du mener MC-livet ditt skal være.
Tror de fleste merker tilbyr originale koffertløsninger på mange modeller i dag.
På Multistrada tar det 5 sekunder å sette på/ta av kofferter.
Og uten kofferter kan du ikke se at det er fester for sånt, i gamledager var det ofte store og stygge løsninger for dette men fabrikantene har blitt veldig flinke til å komme med enkle og usynlige løsninger.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Jompa »

ErikW skrev: 07 apr 2021, 22:42
Bjerknez skrev: 07 apr 2021, 13:11 Blir det GS, så tror jeg man får kjøpt snøplog som ekstrautsyr :lol
Finnes psykologer som kan hjelpe deg med ALT det der GS syndromet ditt Bjerknez. Tror du hadde hatt gått av det rett og slett :lol :lol :lol

Nei, det tror jeg ikke noe på. :mrgreen :notlistening
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av ErikW »

Bjerknez skrev: 07 apr 2021, 23:10
ErikW skrev: 07 apr 2021, 22:42
Bjerknez skrev: 07 apr 2021, 13:11 Blir det GS, så tror jeg man får kjøpt snøplog som ekstrautsyr :lol
Finnes psykologer som kan hjelpe deg med ALT det der GS syndromet ditt Bjerknez. Tror du hadde hatt gått av det rett og slett :lol :lol :lol
Tror ikke jeg ser helt behovet der :lol

Jeg synes bare det er litt gøy når enkelte som har kjøpt seg en ny 1250GSA har som krav å ta med seg kokekjøkken, telt, ferdig suppe, ekstra kjøredress, bensinkanne, kaffetermos, klær for to uker, etc etc. men samtidig spør om råd til å pakke lettest mulig. :lol

I mitt hode kunne man like godt kjøpt seg en bil (cabriolet), eller en GoldWing med henger.

Man vil på en måte ha all den komforten man har med en bil plassert på to hjul og helst skal det gå fortest mulig så stor motor og godt drag er et must etc.

Jeg mener at halve gleden med å være på MC tur blir borte når man kjøper seg en diger sykkel for å kunne få med seg nærmest alt man ønsker. Jeg skjønner at behovet er der for enkelte og alt det der, men for min del faller hele MC opplevelsen bort når man på en måte ikke merker at man lever litt "spartansk" på tur.

Det er nettopp den litt spartanske opplevelsen når man er på tur som trigger meg mest med MC livet. Husker jeg prøvekjørte en Tiger 1200 (sykkelen Busatrond) oppi fjellheimen for noen år siden med full oppakning, sidevesker, toppbåks og det hele. Dæven for en doning. Ikke akkurat noe JEG hadde hatt lyst til å drasse med meg i den norske fjellheimen akkurat.

Det skal sies at jeg overhodet ikke har noe i mot GS av andre grunner enn selve utseendet og motoren. Jeg har også kjørt en Tiger 1200 som lånesykkel uten all bagasjen og bokser når min Triumph var på Service i Sverige. Fin sykkel og kjøre med langt mer behagelig sittestilling og uten all bagasjen følte jeg den hadde fungert greit, men uansett en veldig tung sykkel med myke dempere. Følte jeg satt på en svamp.

Det som derimot er litt artig blandt oss MC folk (synes jeg) er alle meningsforskjellene og en god del ørepirk frem og tilbake. Det er en del av livet og er litt gøy. Spesielt over en pils eller ti :knegg

Uansett valg av sykkel og hva man velger å ta med seg av oppakning så har jeg uansett inntrykk av at vi alle kommer velsig godt overens når vi først møtes. Det er liksom noe annet når man prater med noen øye for øye og kan se glimtet i øyet, enn å skrive på et forum. Jeg har inntrykk av at enkelte blir mer fornermet og irriterte i et forum enn dem hadde blitt i virkeligheten rundt et bord.

Det aller viktigste er at man er fornøyd med eget valg og ikke minst trives på tur, tross alt. :twothumbs:

Du trenger ikke skrive ordet fornærmet for in skyld, da det skal fryktelig mye til for å få meg dit, så ikke tenk så mye på det du :vs
Ser faktisk ikke for meg at du og jeg skulle klart 10 pils i en diskusjon om alle dine artige meninger om MC livet og hva vi andre skal ha med oss :lol
Du er morsom til tider, men kjenner at det blir litt mye meninger om hva du mener vi andre bør gjøre :O
Jeg er nok like sta som deg og har mine meninger, men klarer ikke å se at jeg skal kjøre bil istedenfor MC om jeg vil ha med meg: telt, sovepose, pute, teppe, turmat, bestikk, tallerkener, kjele, kokeutstyr, salt, pepper, tøyskift, ekstra dress, sko, tannbørste, tannpasta, klut, såpe, deodorant, kondomer, iPad, ladere, powerbank, tlf, hansker, regntøy, etc, så skal jeg i tillegg ha med meg Dama også. Det er godt å tenke på at det finnes sykler for slikt Bjerknez :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

ErikW skrev: 08 apr 2021, 23:08
Bjerknez skrev: 07 apr 2021, 23:10
ErikW skrev: 07 apr 2021, 22:42
Bjerknez skrev: 07 apr 2021, 13:11 Blir det GS, så tror jeg man får kjøpt snøplog som ekstrautsyr :lol
Finnes psykologer som kan hjelpe deg med ALT det der GS syndromet ditt Bjerknez. Tror du hadde hatt gått av det rett og slett :lol :lol :lol
Tror ikke jeg ser helt behovet der :lol

Jeg synes bare det er litt gøy når enkelte som har kjøpt seg en ny 1250GSA har som krav å ta med seg kokekjøkken, telt, ferdig suppe, ekstra kjøredress, bensinkanne, kaffetermos, klær for to uker, etc etc. men samtidig spør om råd til å pakke lettest mulig. :lol

I mitt hode kunne man like godt kjøpt seg en bil (cabriolet), eller en GoldWing med henger.

Man vil på en måte ha all den komforten man har med en bil plassert på to hjul og helst skal det gå fortest mulig så stor motor og godt drag er et must etc.

Jeg mener at halve gleden med å være på MC tur blir borte når man kjøper seg en diger sykkel for å kunne få med seg nærmest alt man ønsker. Jeg skjønner at behovet er der for enkelte og alt det der, men for min del faller hele MC opplevelsen bort når man på en måte ikke merker at man lever litt "spartansk" på tur.

Det er nettopp den litt spartanske opplevelsen når man er på tur som trigger meg mest med MC livet. Husker jeg prøvekjørte en Tiger 1200 (sykkelen Busatrond) oppi fjellheimen for noen år siden med full oppakning, sidevesker, toppbåks og det hele. Dæven for en doning. Ikke akkurat noe JEG hadde hatt lyst til å drasse med meg i den norske fjellheimen akkurat.

Det skal sies at jeg overhodet ikke har noe i mot GS av andre grunner enn selve utseendet og motoren. Jeg har også kjørt en Tiger 1200 som lånesykkel uten all bagasjen og bokser når min Triumph var på Service i Sverige. Fin sykkel og kjøre med langt mer behagelig sittestilling og uten all bagasjen følte jeg den hadde fungert greit, men uansett en veldig tung sykkel med myke dempere. Følte jeg satt på en svamp.

Det som derimot er litt artig blandt oss MC folk (synes jeg) er alle meningsforskjellene og en god del ørepirk frem og tilbake. Det er en del av livet og er litt gøy. Spesielt over en pils eller ti :knegg

Uansett valg av sykkel og hva man velger å ta med seg av oppakning så har jeg uansett inntrykk av at vi alle kommer velsig godt overens når vi først møtes. Det er liksom noe annet når man prater med noen øye for øye og kan se glimtet i øyet, enn å skrive på et forum. Jeg har inntrykk av at enkelte blir mer fornermet og irriterte i et forum enn dem hadde blitt i virkeligheten rundt et bord.

Det aller viktigste er at man er fornøyd med eget valg og ikke minst trives på tur, tross alt. :twothumbs:

Du trenger ikke skrive ordet fornærmet for in skyld, da det skal fryktelig mye til for å få meg dit, så ikke tenk så mye på det du :vs
Ser faktisk ikke for meg at du og jeg skulle klart 10 pils i en diskusjon om alle dine artige meninger om MC livet og hva vi andre skal ha med oss :lol
Du er morsom til tider, men kjenner at det blir litt mye meninger om hva du mener vi andre bør gjøre :O
Jeg er nok like sta som deg og har mine meninger, men klarer ikke å se at jeg skal kjøre bil istedenfor MC om jeg vil ha med meg: telt, sovepose, pute, teppe, turmat, bestikk, tallerkener, kjele, kokeutstyr, salt, pepper, tøyskift, ekstra dress, sko, tannbørste, tannpasta, klut, såpe, deodorant, kondomer, iPad, ladere, powerbank, tlf, hansker, regntøy, etc, så skal jeg i tillegg ha med meg Dama også. Det er godt å tenke på at det finnes sykler for slikt Bjerknez :twothumbs:
Jepp, jeg kan nok til tider bli litt mye fra min side. Men jeg skal la dere være i fred i denne tråden nå. Mine meninger rundt GS kan jeg sikkert fint få frem i andre annledninger her inne :knegg

Bare merk at alt jeg skriver er skrevet med glimt i øyet. Det er ment for å provosere litt og skape litt huskestue, på en "broderlig" måte. Ikke alltid det kan virke slik kanskje, men min erfaring at slikt funker bedre over en pils eller ti :knegg

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av pekle »

Husk at uansett hva Bent Høie sier så er det fortsatt lov å trimme sitatene sine 😷😉

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Domino »

På et av mine andre favorittforum er det "forbudt" å bruke sitat når du svarer på innlegget direkte over ditt eget. Det funker veldig greit.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

Sitat er jo fint å bruke av andre grunner også. Nemlig at den man siterer ikke kan redigere sitatet i etterkant. Fint for å på en måte "dokumentere" at den man diskuterer med faktisk har sagt det, selv om posten er endret i etterkant.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Domino »

Joda, men da kan man jo redigere sitatet til å kun inkludere den eller de setningene man reagerer på.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 09 apr 2021, 08:52 Joda, men da kan man jo redigere sitatet til å kun inkludere den eller de setningene man reagerer på.
Ja, det er riktig, men fortsatt er det et sitat :)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Domino »

Joda. Men det er forskjell på å sitere et avsnitt og å sitere 3 innlegg med sitat av sitat på kanskje 30 linjer tekst og 4 bilder.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Domino »

Men nå har vel dette lite med kubikk-syndromet å gjøre? Vi kan jo heller ta denne diskusjonen i en tråd om forumetikette og -regler?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 09 apr 2021, 09:11 Men nå har vel dette lite med kubikk-syndromet å gjøre? Vi kan jo heller ta denne diskusjonen i en tråd om forumetikette og -regler?
Er du som startet :)

Videre diskusjon rundt dette er uansett ikke nødvendig for min del vertfall.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av kjellv »

Nå siterer jeg ingen, men her i forumet ansees ikke bruk av sitat som noe problem :D

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Ketil »

Og hvordan ble en i utgangspunktet svært så spennende tråd om en som skal velge ny motorsykkel til noe så kjedelig som en diskusjon om sitater? :-k

Så hvordan går det med funderingene Audimannen?

Brukeravatar
beemer
Innlegg: 60
Registrert: 08 jan 2010, 01:53
Motorsykkelen din: KTM 1290 S + Honda Valkyrie

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av beemer »

KTM 1290 S/R .. Har hatt 2 x GS (1200 & 1250) og kan skrive under på at det er stor forskjell på KTM & GS. GS fantastisk allround sykkel med jevnt og god drag over hele registeret, det er en sykkel "alle" har og er sikkert relativt lettsolgt. KTM 1290 derimot har et fantastisk motor med ett bunndrag som jeg kun har oppleved i en blodtrimmet VMAX jeg hadde for mange år siden. Sørg for at du kjører i et progam med wheelie kontroll aktiviert. Min KTM er 2020 modell gått 6500 km så jeg vet lite om kvalitet og eventuelle feil, men jeg har mine erfaringer med begge GS'ene, og det er ikke bra.. BMW berger seg med et godt service nettverk og 5 års mobilitetsgaranti. Mulig BMW er et mer fornuftig kjøp (?), men KTM gir mye mer kjøreglede..for meg :-) Lykke til med valg av sykkel.
--------------------------------------------
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km

Svar