kjellv skrev: 10 mai 2021, 22:17
[quote=Dansekris post_id=398819 time=<a href="tel:1620675072">1620675072</a> user_id=4845]
[quote=AJ post_id=398807 time=<a href="tel:1620662720">1620662720</a> user_id=345]
[quote=Dansekris post_id=398805 time=<a href="tel:1620662338">1620662338</a> user_id=4845]
Gøy.
Møtte flere på samme sykkel for noen dager siden - på Harestua og Søndre Åls vei rett ved her jeg bor.
Du var ikke en av dem, eller?
[/quote]
Niks, det var ikke meg. Men det er mange sånne på veien nå. Helt utsolgt.
Jeg har dog et spørsmål.
Hva er prosedyre hos svv når man skal få godkjent en ny potte. Hva krever de av dokumentasjon utover at produsent har E/CE-merka den og reklamerer med "road legal"? Db-killer sitter jo montert med en liten sveis i skruen og lydnivået skal være innenfor lovverket.
[/quote]
En liten korreksjon angående T7. Det er fortsatt mulig å bestille på 2021 T7 (ikke Rally Edition). Yamaha tar fortsatt i mot bestilling på et lite antall, men kun bestilling vedlagt ferdig utfylt og signert kjøpekontrakt aksepteres.
De eksosanlegg som er "Road Legal" kommer med et sertifikat som viser hvilke modeller/serier de er godkjent for. Det er innslått et nummer på eksosanlegget som fremkommer på sertifikatet. Da er det bare å bestille time hos SVV, montere eksosanlegget og ta med seg sykkelen og sertifikatet og vise fram herligheten. Vær obs på at noen anlegg også krever en catalysator som som må bestilles og monteres.
[/quote]
Ja, sikkert mulig å bestille, men det er etter hva jeg skjønner lang ventetid.
Jeg klarte på mirakuløst vis å få den på en måned fra jeg bestilte.
Har kjøpt LeoVince. Hadde samme på forrige. Den var like road legal som den jeg har bestilt nå, men kan ikke huske det fulgte med et sertifikat.