Yes, da har det skjedd litt siden sist.
Fikk sykkelen hjem på fredag som var, solskinn osv osv, ble kun en kort tur, dvs 20 minutters tur.
Lørdagen var jeg opptatt med vedkløyving med etterpåfølgende pilsing.
Søndag regnet det og det fristet ikke til tur, så da fikk jeg begynne på å demontere biken for montering av varmeholker.
Her er utgangspunktet:
[album]204[/album]
Måtte av med koffertholderene på siden, og bagasjebrettet for å få av bak-kåpene, og for å få av bagasjebrettet, måtte jeg løsne begge kåpene, og løfte av bagasjebrettet med kåpene dinglende på, da festene til bagasjebrettet går igjennom kåpene. Man bør nesten være to på denne jobben når ting skal taes av og på, dersom man ikke er redd for at ting går i bakken. Når jeg endelig har fått av setet, koffertholderene på begge sider, begge bakkåper, bagasjebrett og batterideksel, da fikk jeg endelig tilgang til batteriet. Bør vel egentlig ta av tanken og, men det orker jeg ikke nå, når den er full.
[album]206[/album]
Jeg kjøper nok en slik ladekabel jeg kan legge under setet, i tilfelle jeg skulle få behov for å lade batteriet en vakker dag.
Så var det holkene. For å få de av, brukte jeg
arbeidsbeskrivelsen til AJ, istedenfor metall-kleshenger, som jeg ikke hadde, brukte jeg håndtaket til et malingsspann som jeg rettet litt ut.
Brukte det samme til å få på holkene igjen. Brukte ikke lim eller glidemiddel, men derimot lagde jeg en U av metall-strengen og brukte en hårføner til å varme opp gummien mens jeg jobbet. Hadde U'en igjennom holken og tredde den på, så kunne jeg evnt dra holken av om jeg måtte. Men det gikk helt greit, og når holken var på plass, dro eg ut metall-strengen.
[album]207[/album]
Så skulle vi ut......
Siden jeg ikke har noen garasje eller lagringsplass, satt jeg kåper og blinklys løst på.
Og idag SNØR det, men legger seg heldigvis ikke.
Orker ikke stå ute i carporten og jobbe idag, så får se i morgen om arbeidslysten er blitt større da.
Foreløpig har jeg tenkt å plassere bryteren på styret. Har ikke lyst å borre i original-detaljene på sykkelen, så må få skrudd på en slags boks som jeg kan samle ledninger og brytere i. Tenkte på en
vanntett elboks eller lignende.
Blir vel litt stort å ha der fremme, men har ikke bedre forslag i farten, skal jo montere flere brytere etterhvert, kanskje en sigarett-tenner også. Kanskje jeg kan dele boksen i to, så den ikke blir så firkantet.
Om noen har bedre forslag til bryterpanel, så kom gjerne med det!

Har søkt på nettet, og finner stort sett bare til båter med sikringer, og skal samtidig innfelles.