Super Ténéré eller V-Strom
-
- Innlegg: 35
- Registrert: 03 aug 2019, 00:24
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V85TT 2021
- Sted: Fredrikstad
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Gratulerer med ny sykkel
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Ja her gikk det unna Gratulerer med flott mc, denne blir du nok veldig fornøyd med. Jeg har hatt første generasjon av lillebroren og det var en utrolig allsidig og fin motorsykkel. Tusen kubikkeren du har handlet er nok bedre på alle vis og er en bunnsolid maskin som neppe vil gi deg mange bekymringer. Jeg har også hatt en Super Tenere som jeg var svært fornøyd med, og det ville nok du også blitt om valget hadde falt på en slik. Men nå ble det en Vstrom på deg i dag og det blir nok en knallbra turkompis. Lykke til
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Mange takk dypen, BjørnO og Ketil :) Bilder får komme når sykkel har skiftet eier og handel i boks...
Værmeldinger borger for en vakker tur fra Oslo til Førde på fredag ettermiddag. Må bare komme på ei fin rute. Sandvika-Gol-Hemsedal er "go-to" ruta med bil, men litt kjedelig på sykkel. I alle fall til Gol. Derfra og videre er det jo fint. Kanskje Hønefoss-Aurdal/Fagernes-Filefjell. Eller Nittedal-Lunner-Dokka-Fagernes-Filefjell osv... ?
Værmeldinger borger for en vakker tur fra Oslo til Førde på fredag ettermiddag. Må bare komme på ei fin rute. Sandvika-Gol-Hemsedal er "go-to" ruta med bil, men litt kjedelig på sykkel. I alle fall til Gol. Derfra og videre er det jo fint. Kanskje Hønefoss-Aurdal/Fagernes-Filefjell. Eller Nittedal-Lunner-Dokka-Fagernes-Filefjell osv... ?
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Grattis! Lunner, Dokka, Leira, Golsfjellet?tormodiv skrev: ↑25 mai 2021, 23:52 Mange takk dypen, BjørnO og Ketil :) Bilder får komme når sykkel har skiftet eier og handel i boks...
Værmeldinger borger for en vakker tur fra Oslo til Førde på fredag ettermiddag. Må bare komme på ei fin rute. Sandvika-Gol-Hemsedal er "go-to" ruta med bil, men litt kjedelig på sykkel. I alle fall til Gol. Derfra og videre er det jo fint. Kanskje Hønefoss-Aurdal/Fagernes-Filefjell. Eller Nittedal-Lunner-Dokka-Fagernes-Filefjell osv... ?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Gratulerer med sykkelkjøp !
Forslag til kjørerute fra Gjelleråsen rett utenfor Oslo:
https://goo.gl/maps/zTP7Mkzz9ESmHEWJ6
Alternativt over Sollihøgda mot Hønefoss, gamleveien langs Tyrifjorden før Sundvollen, videre mot Jevnaker fra Hønefoss og vestsida av Randsfjorden til Dokka.
Kan "lure" deg inn på noen småveiavstikkere her også, som jeg ar gjort de første kilometerne etter Gjelleråsen på Google Map forslaget... , men det er neppe interessant siden du antakelig helst vil kjappest mulig hjem igjen MC-veieldoradoet der hjemme på Vestlandet .
Forslag til kjørerute fra Gjelleråsen rett utenfor Oslo:
https://goo.gl/maps/zTP7Mkzz9ESmHEWJ6
Alternativt over Sollihøgda mot Hønefoss, gamleveien langs Tyrifjorden før Sundvollen, videre mot Jevnaker fra Hønefoss og vestsida av Randsfjorden til Dokka.
Kan "lure" deg inn på noen småveiavstikkere her også, som jeg ar gjort de første kilometerne etter Gjelleråsen på Google Map forslaget... , men det er neppe interessant siden du antakelig helst vil kjappest mulig hjem igjen MC-veieldoradoet der hjemme på Vestlandet .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Takk :) Den ruta du plotta inn der ser ut til å være akkurat noe sånt jeg var på jakt etter. Med eneste opsjon på å kanskje bare fortsette rett frem på Tyin fremfor via Årdal. De veiene er bare 14-15 mil hjemmefra uansett og kan spares til en dagstur i sommerAJ skrev: ↑26 mai 2021, 10:49 Gratulerer med sykkelkjøp !
Forslag til kjørerute fra Gjelleråsen rett utenfor Oslo:
https://goo.gl/maps/zTP7Mkzz9ESmHEWJ6
..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Tror jeg glemte å legge ruta via gml. Hadelandsveien langs Harestuavannet. Så hvis du velger ruta jeg har foreslått og vil "bryte opp" opp rettstrekkkjøringa på rv4, svinger du av rett etter crossbanen på Stryken og følger gamleveien helt til rundkjøringa på Roa og fortsetter deretter på rv4 videre nordover.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Ja ser den.. RV4 Gjelleråsen-Roa er ikke det mest spennende (pluss har kjørt der mang en gang med bil) :)AJ skrev: ↑26 mai 2021, 13:32 Tror jeg glemte å legge ruta via gml. Hadelandsveien langs Harestuavannet. Så hvis du velger ruta jeg har foreslått og vil "bryte opp" opp rettstrekkkjøringa på rv4, svinger du av rett etter crossbanen på Stryken og følger gamleveien helt til rundkjøringa på Roa og fortsetter deretter på rv4 videre nordover.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Tar du denne ruta til Roa og videre nordover så må du gjerne stoppe for en prat (med forumsjefen ). Jeg bor på Lunner ikke langt fra riksveien.
Kanskje til og med slå følge med deg et lite stykke, som en ettermiddagstur for egen del :) .
Kanskje til og med slå følge med deg et lite stykke, som en ettermiddagstur for egen del :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Det var da voldsom trivelig AJ. Passer det tar jeg gjerne et stopp på Lunner (jeg har vel mer eller mindre siket meg inn på den ruta). Tidsskjema er jeg usikker på. Tipper jeg får møtt selger i Oslo i 11-12 tiden og at jeg kan være på veien til 13 og da oppe i ditt distrikt da anslagsvis i 14-tiden.
(Med forbehold om at om jeg av en eller annen grunn bli mye forsinket med å få komt meg fra Oslo, kan det være jeg må belage meg på en raskere rute - eller andre uforutsette ting)
Jeg kan jo sende deg en melding her på fredag dersom det går som jeg håper, så ser vi om vi får til en prat og evt et lite to-spann oppover litt
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Får oppdatere kjapt; V-Strom skiftet eier på fredag og den er i en, etter mine begrep, i en fantastisk tilstand. 5 år og knapt synlig brukt. Eier hadde nok intensjon om å kjøre litt men det ble bare i snitt 100 mil per år.
Erfaringer gjort så langt; Særdeles komfortabel, men setet kunne vært litt mer padding i. Vindskjermen er fantastisk etter at jeg fant innstillingen som passet. Turen mellom Oslo-Førde resulterte i null-0 mygg/fluer på visiret. Sånn at jeg kunne sitte med åpent visir i 80km/t og det var praktisk talt vindstille. Ikke erfaring med høy skjerm før. Måtte ha den lavt nede som mulig. Liker ikke å se gjennom plast i synspunktet..
Fantastisk motor, men må jobbe med med rulla enn på Yamahaen (MT-10) det er sikkert. Savner cruise controllen ja. Mye motorbrems i første og andre spesielt. Slipper-clutch hadde vært nice. Handguard og varmeholker var fantastisk når temperaturen sank ned i 13-14.
Etter at jeg kom hjem og utførte den obligatoriske vasken måtte jeg stramme kjedet litt, justere vinkel på clutch, stille klokka, få på en Optimate kobling på batteriet og ellers bare nyte en herlig sykkel. Særdeles happy med denne så langt.
Erfaringer gjort så langt; Særdeles komfortabel, men setet kunne vært litt mer padding i. Vindskjermen er fantastisk etter at jeg fant innstillingen som passet. Turen mellom Oslo-Førde resulterte i null-0 mygg/fluer på visiret. Sånn at jeg kunne sitte med åpent visir i 80km/t og det var praktisk talt vindstille. Ikke erfaring med høy skjerm før. Måtte ha den lavt nede som mulig. Liker ikke å se gjennom plast i synspunktet..
Fantastisk motor, men må jobbe med med rulla enn på Yamahaen (MT-10) det er sikkert. Savner cruise controllen ja. Mye motorbrems i første og andre spesielt. Slipper-clutch hadde vært nice. Handguard og varmeholker var fantastisk når temperaturen sank ned i 13-14.
Etter at jeg kom hjem og utførte den obligatoriske vasken måtte jeg stramme kjedet litt, justere vinkel på clutch, stille klokka, få på en Optimate kobling på batteriet og ellers bare nyte en herlig sykkel. Særdeles happy med denne så langt.
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Samme erfaring med vindskjerm, må finne din innstilling :) Paddingen i sete kan bli bedre på alle sykler tror jeg men det merkes ikke så godt før du virkelig legger unna noen mil på en dag. All grunn til å være fornøyd med tanke på sykkel, drift og økonomi her vil jeg tro. Mange fine tester / omtaler der ute
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Takk for det dypen :) Skjermen er Givi Airflow, for the record, i tilfelle jeg glemte å nevne eller det ikke var åpenbart. Vindskjermen original er vel noe av de fleste som tester denne klager mest på (jeg kan ikke uttale meg).dypen skrev: ↑03 jun 2021, 08:22 Samme erfaring med vindskjerm, må finne din innstilling :) Paddingen i sete kan bli bedre på alle sykler tror jeg men det merkes ikke så godt før du virkelig legger unna noen mil på en dag. All grunn til å være fornøyd med tanke på sykkel, drift og økonomi her vil jeg tro. Mange fine tester / omtaler der ute
For øvrig i grevens tid i forhold til handel av sykkel tror jeg :) Det er dødt på Finn nå for tiden i mine søk. Alle interessante objekt er solgt og ikke noe nytt kommer til..
Re: Super Ténéré eller V-Strom
Det eneste som ligger ute nå er de nye 1050’ene ...
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2