AJ Arena...
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37876
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
390 Duke leveres ikke med passasjerhåndtak som standard.
Derfor ble slike bestilt i dag og blir montert i forb. med første service etter 1. gangsservicen. Pris: 700,- kr. ferdig montert.
390'en har nå tilbakelagt vel 700 km. og kjedet ble justert i dag siden det var en god smule for slakt. Dermed ble quickskiftgiringen enda mer smidig
Mange tanker og vurderinger fram og tilbake før jeg landet på kjøp av denne. Men nå ser jeg ingen grunn til å se meg tilbake. Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å få mye MC og kjøreglede med denne artige sykkelen.
Får stadig lange blikk fra folk når jeg er ute å kjøre med den .
Derfor ble slike bestilt i dag og blir montert i forb. med første service etter 1. gangsservicen. Pris: 700,- kr. ferdig montert.
390'en har nå tilbakelagt vel 700 km. og kjedet ble justert i dag siden det var en god smule for slakt. Dermed ble quickskiftgiringen enda mer smidig
Mange tanker og vurderinger fram og tilbake før jeg landet på kjøp av denne. Men nå ser jeg ingen grunn til å se meg tilbake. Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å få mye MC og kjøreglede med denne artige sykkelen.
Får stadig lange blikk fra folk når jeg er ute å kjøre med den .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6967
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
Det blir stadig flere "småkubikkere" å se her også, blant godt voksne folk som tidligere har sagt at alt under 1000cc er moped.
Gratulere med nysykkeln.
Gratulere med nysykkeln.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
Enig med deg, i Norge er vi litt sære i så henseende. Her skal alt være schwært, mens i resten av Europa så vrimler det av små bruks/pendlersykler.
Jadda, stein i glasshus, I know!
Min "moped" er på 1690cc og 360kg, men kunne godt tenkt meg en lettere pendlersykkel.
Kanskje ikke som erstatning for støypjernskomfyren, men i tillegg.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
Nei. Mopeden min er 1151m3, og kunne godt vert mer. Ikke det at jeg trenger det men..liker detKåreDump skrev: ↑09 jun 2021, 09:36Enig med deg, i Norge er vi litt sære i så henseende. Her skal alt være schwært, mens i resten av Europa så vrimler det av små bruks/pendlersykler.
Jadda, stein i glasshus, I know!
Min "moped" er på 1690cc og 360kg, men kunne godt tenkt meg en lettere pendlersykkel.
Kanskje ikke som erstatning for støypjernskomfyren, men i tillegg.
KTM 390 har jeg hatt disponibel i garasjen en tid, men selv en liten tur på butikken så tok jeg selvfølgelig Guzzien.
Hvorfor? Likte den best
- FredrikE24
- Innlegg: 4716
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
Har jo selv en Jawa 350 å kjøre rundt på. Den er selvsagt ikke sammenlignbar med noen 390 Duke prestandamessig, men kjekk sak å slenge seg rundt med, kjøre på stranda med osv. Alt er liksom litt mer hendig. Men liker helt klart bedre å kjøre storsykkelen..! Hadde kanskje endret seg med litt mer enn 23hk og totaktseim
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
Oii....haakeik skrev: ↑09 jun 2021, 13:59Det kan jo ordnes
https://gtmotocycles.com/collections/ot ... bigborekit
No fikk jeg en Idė som lett kan komme til å koste litt..
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37876
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
Dette kit'et kan fort føre til en interessant diskusjon. Men den får skje i en annen tråd enn denne... .L-NA skrev: ↑09 jun 2021, 14:21Oii....haakeik skrev: ↑09 jun 2021, 13:59Det kan jo ordnes
https://gtmotocycles.com/collections/ot ... bigborekit
No fikk jeg en Idė som lett kan komme til å koste litt..
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37876
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
Og der kom endelig beskjeden om at radiatortransplantasjonen på 1290'en er utført!
Så da blir det tur med 390'en til Lillehammer i løpet av dagen, kanskje via Dokka og Synnefjell .
Vi får se :) .
Og her hjemme ligger en radiatorbeskyttelse fra Evotech klar til montering før man endelig kan gjøre seg klar til årets første langtur om en ukes tid !
14 dagers bråstopp på MC-sesongen i fjor på grunn av innsektsstikk og delvis sengeliggende sykdom pga. av dette i fjor og 14 dagers bråstopp i år pga. radiatorpunktering...
Håper jeg har hatt hatt min del av uflaks på en stund nå, bank-i-bordet !
Så da blir det tur med 390'en til Lillehammer i løpet av dagen, kanskje via Dokka og Synnefjell .
Vi får se :) .
Og her hjemme ligger en radiatorbeskyttelse fra Evotech klar til montering før man endelig kan gjøre seg klar til årets første langtur om en ukes tid !
14 dagers bråstopp på MC-sesongen i fjor på grunn av innsektsstikk og delvis sengeliggende sykdom pga. av dette i fjor og 14 dagers bråstopp i år pga. radiatorpunktering...
Håper jeg har hatt hatt min del av uflaks på en stund nå, bank-i-bordet !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37876
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
Da ble det en flott til til Lillehammer i dag via Dokka og Synnfjell og bakveien om Saksumdal til Vingnes på Lillehammer.
En kjempetur med en sykkelen som framstår som bedre og bedre!
En ganske utrolig motorsykkel, dette !
Mye moro og faktisk overraskende behagelig. Og ikke minst rimelig i drift. 3 desiliter på mila med stedvis ganske aktiv kjøring .
En smekker småkubikker med et nesten utrolig drag og moment på femte og sjettegiret!
Fra lille Duke til beistet Super Adventure ble jeg nesten fremmegjort da jeg entret salen på denne. Altså det er stor forskjell på disse to.
Det er det ingen som helst tvil om.
Nå blir Duke'en stående på Lillehammer en stund før vi får hentet den igjen. Litt synd, men sånn er det siden det er en del andre ting som også skal følges opp. Kommer til å savne den lille rakkerern !
Men det skal sies at det også kjentes veldig, veldig godt å komme tilbake i salen på 1290'en!
Her noen bilder fra dagens til til Lillehammer:
En kjempetur med en sykkelen som framstår som bedre og bedre!
En ganske utrolig motorsykkel, dette !
Mye moro og faktisk overraskende behagelig. Og ikke minst rimelig i drift. 3 desiliter på mila med stedvis ganske aktiv kjøring .
En smekker småkubikker med et nesten utrolig drag og moment på femte og sjettegiret!
Fra lille Duke til beistet Super Adventure ble jeg nesten fremmegjort da jeg entret salen på denne. Altså det er stor forskjell på disse to.
Det er det ingen som helst tvil om.
Nå blir Duke'en stående på Lillehammer en stund før vi får hentet den igjen. Litt synd, men sånn er det siden det er en del andre ting som også skal følges opp. Kommer til å savne den lille rakkerern !
Men det skal sies at det også kjentes veldig, veldig godt å komme tilbake i salen på 1290'en!
Her noen bilder fra dagens til til Lillehammer:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Audi Mannen
- Innlegg: 765
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
Ser ut som en flott sykkel, uten tvil. Hvordan er den på høyden? Du er jo ikke av de korteste personene, sitter du godt med beina? Guttungen skal ha seg A2 sykkel og er ca 180cm høy og med prisene på disse nye er det vanskelig å se bort fra de. Det er vel kun Yamaha MT-07 eller XSR 700 nedplombert som kan friste litt ekstra slik at han har en mulighet for fjerning av plombering og ha en grei A klasse mc etterpå. Men er ikke ungdommen like tullete som oss voksne og vil gjerne bytte litt uten å ha den for mange år slik at langtidsplanlegging er litt "bortkasta" ?
Ducati Multistrada V4S - 2021
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37876
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
Salhøyden på denne passer meg som hånd i hanske. Samme med avstand til styre og styrebredden. Til og med speilene er perfekt posisjonert for meg på denne sykkelen.Audi Mannen skrev: ↑11 jun 2021, 11:30 Ser ut som en flott sykkel, uten tvil. Hvordan er den på høyden?
Veldig behagelig selv med ganske skarp knevinkel.
Jeg er (var... ) 184 cm med relativt sett lang overkropp i forhold til beinlengden.
I salen på denne har man veldig oversikt framover og ser nærmest rett i ned i asfalten og likevl emd en opplevelse av å sitte mer i enn på sykkelen. Ganske annerledes enn 1290'en.
Også er 390'en selvfølgelig langt lettere å "padle" rundt med. Vekten har naturligvis mye å si, men også sittehøyden og dermed godt fotfeste i bakken med begge føttene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Audi Mannen
- Innlegg: 765
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
Hmmm.... kanskje jeg må kjøpe meg en andel i sykkelen til jr..? da kan jeg bruke den når han ikke er hjemme på perm uten noen bruduljer. . Overhengende fare for at jeg kan bli uten sykkel noen uker, men mer om det i en annen post.
Ducati Multistrada V4S - 2021
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
AJ, vil tro det var godt å hoppe opp på 1290'n igjen :)
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37876
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Endelig! Klar for sesongstart -21 nr. 2 :)!!
Javisst var det !
Men også litt uvant etter snaue 14 dager og drøye 900 km på Duke'en....
Er jo to vidt forskjellige sykler, dette.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering