Noen som kan anbefale mellomtung type sport/touring/naked?
Tenker jeg vil unngå R sykkel pga kjørestilling.
Har sett på eldre ducati monster, ktm duke 620, 640, 690
er6-n, cb500f, cb650f, cb600fa, yam mt07
Håper på innspill/forslag, anbefalinger og evt hva man skal holde seg unna
Tips mellomklasse sykkel
-
- Innlegg: 19
- Registrert: 08 jul 2021, 23:18
- Motorsykkelen din: Classic honda
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tips mellomklasse sykkel
Hei og velkommen til MCside.no forumet !
Mange ting å vurdere når det gjelder valg av sykkel.
Spesielt en ting med de du har listet opp, nemlig motoren på syklene. Fra ensylindrede til firesylindrede motorer.
Mange foretrekker sykler med fire sylindre, som gjerne går jevnere enn en- og tosylindrede gjør.
En trippel er gjerne en god kombinasjon og har en spesiell motorlyd, som mange liker.
Størrelsesmessig er syklene du nevner mer eller mindre like store og med små variasjoner når det gjelder kjørestilling.
Mange ting å vurdere når det gjelder valg av sykkel.
Spesielt en ting med de du har listet opp, nemlig motoren på syklene. Fra ensylindrede til firesylindrede motorer.
Mange foretrekker sykler med fire sylindre, som gjerne går jevnere enn en- og tosylindrede gjør.
En trippel er gjerne en god kombinasjon og har en spesiell motorlyd, som mange liker.
Størrelsesmessig er syklene du nevner mer eller mindre like store og med små variasjoner når det gjelder kjørestilling.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Tips mellomklasse sykkel
Mener å huske en bekjent av meg kjøpte Ducati Monster og med høyde på drøye 1,80 ble kjørestillingen litt sammenknytt / slitsom ...
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- Trekkplaster
- Innlegg: 38
- Registrert: 04 jul 2017, 08:15
- Motorsykkelen din: 1290 SA S '21, Duke 390 '19
Re: Tips mellomklasse sykkel
Hvis du med "mellomklassesykkel" mener A2 så kan du få mye glede av en Duke 390. Kan være verdt å prøve :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tips mellomklasse sykkel
Helt enig!Trekkplaster skrev: ↑09 jul 2021, 09:48 Hvis du med "mellomklassesykkel" mener A2 så kan du få mye glede av en Duke 390. Kan være verdt å prøve :)
Antakelig en av de morsomste i A2 klassen. Overraskende behagelig og ikke minst sprek !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 19
- Registrert: 08 jul 2021, 23:18
- Motorsykkelen din: Classic honda
Re: Tips mellomklasse sykkel
Takker for innspill. Tenker a2 sykkel ja.
Vurdert mye frem og tilbake om en nedstrupet 600-800 kubikk er bedre enn en fulleffekt a2 sykkel med tanke på verditap osv men jeg vet ikke...
Er kvaliteten på duke 390 grei? Veldig lett sykkel da med sine ca 150kg. Blir en av de rimeligere brukt i så fall.
Har også tenkt på import fra Europa da jeg har mye erfaring med dette fra blandt annet bilbransjen
Vurdert mye frem og tilbake om en nedstrupet 600-800 kubikk er bedre enn en fulleffekt a2 sykkel med tanke på verditap osv men jeg vet ikke...
Er kvaliteten på duke 390 grei? Veldig lett sykkel da med sine ca 150kg. Blir en av de rimeligere brukt i så fall.
Har også tenkt på import fra Europa da jeg har mye erfaring med dette fra blandt annet bilbransjen
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tips mellomklasse sykkel
Litt tidlig å si etter ca. 1300 km fra den var ny.Classichonda skrev: ↑10 jul 2021, 12:47
Er kvaliteten på duke 390 grei? Veldig lett sykkel da med sine ca 150kg. Blir en av de rimeligere brukt i så fall.
Alt funker som det skal enda, som forventet, selvfølgelig.
Men et par deksler og forskjermen skal byttes (garantisak) på 1. gangsservice pga. lakkfeil og riper. Kombinasjon slurv i produksjon og transportskader.
Ellers virker sykkelen godt bygd og solid sammenskrudd, for å si det slik.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 19
- Registrert: 08 jul 2021, 23:18
- Motorsykkelen din: Classic honda
Re: Tips mellomklasse sykkel
Det ble en 2016 ktm 390. Takk for innspill.
Noen spørsmål:
Hvilken rimelige depotstøtte kan brukes på denne? Jeg må gjøre noen arbeider på bakbrems og bytte dekk.
Det er noen som har skåret hull i potta på den. Noen anbefalinger når det gjelder aftermarket eksos?
Noen spørsmål:
Hvilken rimelige depotstøtte kan brukes på denne? Jeg må gjøre noen arbeider på bakbrems og bytte dekk.
Det er noen som har skåret hull i potta på den. Noen anbefalinger når det gjelder aftermarket eksos?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tips mellomklasse sykkel
Jeg kjøpte depotstøtte nylig fra MX Moto (mener jeg å huske det var... ). Tilbudspris 299-.Classichonda skrev: ↑16 jul 2021, 08:19 Det ble en 2016 ktm 390. Takk for innspill.
Noen spørsmål:
Hvilken rimelige depotstøtte kan brukes på denne? Jeg må gjøre noen arbeider på bakbrems og bytte dekk.
Det er noen som har skåret hull i potta på den. Noen anbefalinger når det gjelder aftermarket eksos?
Passer perfekt til å løfte 390'en opp bak med støtte på undersiden av svingarmen. Men også med slike sneller man får kjøpt og skrudd på. Jeg har slike også og depotstøtta har støttepunkter (løftelabber) som passer begge deler, altså utskiftbare.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering