Moto Guzzi V7 førsteinntrykk
Nå har jeg snart kjørt 5 000 km på V7n. Hvor 2000 av de ble gjort på 4 dager. Med andre ord begynner jeg å bli litt mer kjent med sykkelen:
+ Overraskende romslig. Jeg er 189 cm, og plages ofte med for skarp vinkel på knær når jeg kjører mc. På turen til sørlandet hvor jeg kjørte ca 50 mil pr. dag var det ingen tegn til ubehag i hverken knær eller håndledd. Den mest behagelige tursykkelen jeg har hatt. Og siden det ikke er en tursykkel i utgangspunktet er det veldig overraskende.
+ Harmonisk motor. Nå som motoren begynner å bli innkjørt er det noe magisk som skjer rundt 4 000 rpm. Den virker å være helt i balanse. Nesten vibrasjonsfritt. Det er som balsam for sjelen.
+ Nøytral styring. Svingvillig og stabil. Ingen r-sykkel, men gjør som den blir fortalt. Jeg er nok litt tung for bakdemperne, så de blir nok byttet ut for å få optimal geometri.
- Knapper og brytere. Det ser ut som de har spart penger på håndkontrollerne, eller glemt å smøre de. Startknappen begynte å fuske ganske tidlig. Etter litt kontaktspray ble den bra igjen. For så å ikke virke etter det hadde regnet kraftig i 2 dager der den sto ute (var på tur). Ville ikke starte. Kjapp spray med WD-40 (det som var tilgjengelig), og startet med en gang. Så konklusjonen er at vann samler seg inne i startknappen. Skal rådføre meg med forhandler, men tipper en mer permanent løsning er dielektrisk fett.
- Fuel map. Litt av/på på gassen. Er nok pga. euro5 kravene. Ble mye bedre etter fin-tuning av gassvaier. Vurderer å se på løsninger for å få riktigere luft/bensin forhold gjennom registeret.
Oppsummert:
Dette er nok den treigeste motorsykkelen jeg har hatt, men samtidig den jeg gleder meg mest til å kjøre. Forstå det den som kan..
IMG_7263.jpg
B011A621-38B5-4427-B7E8-D1EE3877D772.jpeg
58969453-ECFE-4B98-A6BD-C738AD89D1A5.jpeg
81D2E5A9-3CE6-45BB-9F52-1CB3251DCE99.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.