Akkurat det jeg sier, og dette er jo ikke et diskusjonstema her. De tilpasningene du nevner er jo positive, både for dekkprodusent og for MC-produsent.supersic skrev: 18 aug 2021, 07:34Det behøver ikke nødvendigvis være tynnere gummi og mindre mønster i mange tilfeller er det hardere gummi for å øke levetiden.cannon skrev: 18 aug 2021, 02:01Det du beskriver her er en avsporing ift diskusjonen om hvorvidt nye sykler leveres med såkalte "oem-dekk",som påstås å ha tynnere gummi og mindre mønsterdybde, og som har til hensikt å redusere kostnader. .supersic skrev: 17 aug 2021, 22:02Bare å Google difference between non oe and oe motorcycle Tire så har du lesestoff til i morgen , det er ikke akkurat noen hemmelighet at mcmerkene ber om egne spesifikasjoner , vekt gummiblanding etc
Det er velkjent at feks Pirelli lager modelktilpassede dekk i samarbeid med feks Duc. Her er hensikten å lage optimale dekk til en spesiell sykkel..
Spørsmålet som diskuteres er om mc-fabrikker leverer nye sykler med billige "lavkvalitet" dekk for å få ned kostnad/pris. Disse dekkene har i en årrekke vært omtalt som "OEM-dekk", og temaet er diskutert i alle MC-fora opp og ned vegger. Lazyboy etterspør link til pålitlig kilde som kan bekrefte at denne praksisen eksisterer.