Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
kaiu
Innlegg: 164
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av kaiu »

Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 18:08 Hva koster service etc. på denne da? Hovedservice, vanlig service? Hva er intervallene?
Jeg har bare tatt ventilsjekk på denne hos verksted. Ellers gjort alt selv. Det kostet 4000 med bytte av luftfiler.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av Bjerknez »

4.000 for hovedservice hvor dem sjekket ventiler etc.? Det var mistenkelig rimelig. 30k som er hovedservice?

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av SilverSmurfer »

1290 er vel service på 1000, så 15000, så 30000. Og da er 15000 oljeskift osv mens 30 er ventilsjekk.

kaiu
Innlegg: 164
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av kaiu »

Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 18:22 4.000 for hovedservice hvor dem sjekket ventiler etc.? Det var mistenkelig rimelig. 30k som er hovedservice?
Nei, ikke hovedservice. KUN sjekk av ventiler + bytte av luftfilter. 30k ja, men her har jeg gått +10k mht ventilsjekk.
Hva prisen er på full hovedservice vet jeg ikke men AJ eller andre kan nok fortelle mer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 19 aug 2021, 18:30 1290 er vel service på 1000, så 15000, så 30000. Og da er 15000 oljeskift osv mens 30 er ventilsjekk.
Ahaa, så det er 15k intervall altså?

kaiu
Innlegg: 164
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av kaiu »

Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 18:31
SilverSmurfer skrev: 19 aug 2021, 18:30 1290 er vel service på 1000, så 15000, så 30000. Og da er 15000 oljeskift osv mens 30 er ventilsjekk.
Ahaa, så det er 15k intervall altså?
Enkelte ting er kun ved 30k. Se f.eks https://maintenanceschedule.net/ktm-129 ... re-s-2021/

Om 15k eller 30k defineres som hovedservice vet jeg ikke.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 18:31
SilverSmurfer skrev: 19 aug 2021, 18:30 1290 er vel service på 1000, så 15000, så 30000. Og da er 15000 oljeskift osv mens 30 er ventilsjekk.
Ahaa, så det er 15k intervall altså?
https://www.ktm.com/ktmgroup-storage/21 ... _en_OM.pdf

Ja.

kaiu
Innlegg: 164
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av kaiu »

SilverSmurfer skrev: 19 aug 2021, 18:45
Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 18:31
SilverSmurfer skrev: 19 aug 2021, 18:30 1290 er vel service på 1000, så 15000, så 30000. Og da er 15000 oljeskift osv mens 30 er ventilsjekk.
Ahaa, så det er 15k intervall altså?
https://www.ktm.com/ktmgroup-storage/21 ... _en_OM.pdf

Ja.
For Bjerknez bruk blir det vel for 12/24mnd intervaller ifg service hefte. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av Bjerknez »

kaiu skrev: 19 aug 2021, 22:03
SilverSmurfer skrev: 19 aug 2021, 18:45
Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 18:31
SilverSmurfer skrev: 19 aug 2021, 18:30 1290 er vel service på 1000, så 15000, så 30000. Og da er 15000 oljeskift osv mens 30 er ventilsjekk.
Ahaa, så det er 15k intervall altså?
https://www.ktm.com/ktmgroup-storage/21 ... _en_OM.pdf

Ja.
For Bjerknez bruk blir det vel for 12/24mnd intervaller ifg service hefte. :thumleft
Jada, sant nok. Du har et poeng. For min del spiller lange intervaller loten rolle. Jeg kommer neppe til å kjøre 10k km. I året. Jeg tenker 5.000km. Totalt i løpet av et år. Å det er nok maks. :thumleft

kaiu
Innlegg: 164
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av kaiu »

Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 22:07
kaiu skrev: 19 aug 2021, 22:03
SilverSmurfer skrev: 19 aug 2021, 18:45
Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 18:31
SilverSmurfer skrev: 19 aug 2021, 18:30 1290 er vel service på 1000, så 15000, så 30000. Og da er 15000 oljeskift osv mens 30 er ventilsjekk.
Ahaa, så det er 15k intervall altså?
https://www.ktm.com/ktmgroup-storage/21 ... _en_OM.pdf

Ja.
For Bjerknez bruk blir det vel for 12/24mnd intervaller ifg service hefte. :thumleft
Jada, sant nok. Du har et poeng. For min del spiller lange intervaller loten rolle. Jeg kommer neppe til å kjøre 10k km. I året. Jeg tenker 5.000km. Totalt i løpet av et år. Å det er nok maks. :thumleft
Da blir det 3 år mellom olje skift da (her kan det blir bråk). Du slipper unna med lite verdifall og lave service utgifter ihvertfall. Så en rimelig hobby :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av Bjerknez »

Det er vel 15k km. ELLER 1 år? Det som kommer først? Derfor blir det vel uansett oljeskift en gang i året?

kaiu
Innlegg: 164
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av kaiu »

Bjerknez skrev: 20 aug 2021, 01:08 Det er vel 15k km. ELLER 1 år? Det som kommer først? Derfor blir det vel uansett oljeskift en gang i året?
Ja, men blir oljen dårlig etter 5000 km og 12 mnd ...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av Bjerknez »

kaiu skrev: 20 aug 2021, 01:15
Bjerknez skrev: 20 aug 2021, 01:08 Det er vel 15k km. ELLER 1 år? Det som kommer først? Derfor blir det vel uansett oljeskift en gang i året?
Ja, men blir oljen dårlig etter 5000 km og 12 mnd ...
Det vet jeg ikke noe om, men tenker jeg koster på meg oljeskift en gang i året. Tror ikke jeg gidder å kjipe inn på vedlikeholdet :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av Bjerknez »

Når det er sagt... nå fikk jeg grusomt lyst på en Speedmaster. Et mesterverk av en sykkel med tanke på,utseende. En god blanding av klassisk og moderne.

Har sendt mail til Graarud og spurt om mulighet for prøvekjøring i morgen eller lørdag hvis dem har den. Jeg bare MÅ få denne sykkelen enten inn eller ut av hodet. Jeg må si den ser helt magisk flott ut.

På en måte en cruiser uten helt og være det. Jeg merker at jeg savner sittestillingen jeg hadde på cruiseren. Med en sekk på tvers over salen og dermed ryggstøtte kunne jeg kjøre uendelig.
EC182C3C-852B-48B5-B64D-0A9C05D8E182.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22954
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Driver å titter...

Legg inn av Bjerknez »

Sitter og "leker" litt med tanken, og klarer ikke finne noe god informasjon om hvilke eksossystemer som er tilgjengelig for en 2021 Triumph Speedmaster. Eller "slip on" som det heter. Er det noen her som har mer informasjon om hvor jeg kan finne noe slikt til den sykkelen?

Svar