Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 25 aug 2021, 09:14 Ta det som du vil du. Det jeg mente er at av lys på sykkel så trenger du: nærlys,fjernlys, blinklys og bremselys. Samt lys i display. Alt annet blir for dumt. Men det er din sykkel og du gjør som du vil. Og så håper jeg at du kommer deg ut og får kjørt litt fremfor å bare skrive om det.
På en eller annen måte høres du litt amper og sur ut? Ikke for at jeg tar meg nær av det, men da avslutter vi den diskusjonen her i tråden er min anbefaling :thumleft

Jeg tar meg en tur ut på to hjul igjen så fort jeg får ny sykkel og så fort jeg får lyst. Har du noe i mot at jeg skriver fremfor å kjøre sykkel, så vet du hva du må gjøre ;)

Jajo82
Innlegg: 335
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Jajo82 »

Ja det vet jeg. Anbefale deg et annet forum enn et mc forum. Lykke til med ny sykkel jeg er ikke amper eller sur, bare lettere oppgitt

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av kgjersda »

https://youtu.be/pzrvVW5mJnU
Litt inspirasjon 😀

Syntes det er bare å kjøre på. Du kombinerer dine to hobbyer på en gang. 👍
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av kgjersda »

Jajo82 skrev: 25 aug 2021, 09:29 Ja det vet jeg. Anbefale deg et annet forum enn et mc forum. Lykke til med ny sykkel jeg er ikke amper eller sur, bare lettere oppgitt
Hvorfor? Om han vil feste diskolys og PA-anlegg på sin egen sykkel må han vel få lov til det....?
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 25 aug 2021, 09:29 Ja det vet jeg. Anbefale deg et annet forum enn et mc forum. Lykke til med ny sykkel jeg er ikke amper eller sur, bare lettere oppgitt
Hvilket forum passer bedre enn et MC forum når man snakker om å montere LED effekt lys på motorsykler? Kanskje du som faktisk har en sykkel heller skal kjøre deg en liten tur i steden for å gulpe opp din frustrasjon her? ;)

Jajo82
Innlegg: 335
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Jajo82 »

Hva er det forumet her uten forskjellige meninger. Det ble sagt en gang. Gjelder visst ikke på siden din da...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 25 aug 2021, 09:38 Hva er det forumet her uten forskjellige meninger. Det ble sagt en gang. Gjelder visst ikke på siden din da...
Jajo82 skrev: 25 aug 2021, 09:29 Ja det vet jeg. Anbefale deg et annet forum enn et mc forum. Lykke til med ny sykkel jeg er ikke amper eller sur, bare lettere oppgitt
Forskjellige meninger kan vi gjerne ha. Men det er jo du som ber meg om å oppsøke andre forum siden du mener det jeg skriver om LED montering på MC ikke er relevant, samt ber meg kjøre sykkel i steden for å poste ting her inne.

Da er det jo ikke så rart at en annen kanskje ikke lenger ønsker dine meninger da du allerede har lagt listen.
Sist redigert av Bjerknez den 25 aug 2021, 09:54, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 25 aug 2021, 09:30 https://youtu.be/pzrvVW5mJnU
Litt inspirasjon 😀

Syntes det er bare å kjøre på. Du kombinerer dine to hobbyer på en gang. 👍
Hehe, dette blir aaaalt for mye for min del. Men artig video :)

Jeg har nok planer om en laaangt mer subtil tilnærming enn det der :D

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 25 aug 2021, 09:46
kgjersda skrev: 25 aug 2021, 09:30 https://youtu.be/pzrvVW5mJnU
Litt inspirasjon 😀

Syntes det er bare å kjøre på. Du kombinerer dine to hobbyer på en gang. 👍
Hehe, dette blir aaaalt for mye for min del. Men artig video :)

Jeg har nok planer om en laaangt mer subtil tilnærming enn det der :D
njaaaa... synes selv det er stilig når det blir "over the top"... :crazy:
litt virker litt sånn kjipt...
Litt sånn enten eller...alt eller ikkenoe... :twothumbs:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 25 aug 2021, 10:43
Bjerknez skrev: 25 aug 2021, 09:46
kgjersda skrev: 25 aug 2021, 09:30 https://youtu.be/pzrvVW5mJnU
Litt inspirasjon 😀

Syntes det er bare å kjøre på. Du kombinerer dine to hobbyer på en gang. 👍
Hehe, dette blir aaaalt for mye for min del. Men artig video :)

Jeg har nok planer om en laaangt mer subtil tilnærming enn det der :D
njaaaa... synes selv det er stilig når det blir "over the top"... :crazy:
litt virker litt sånn kjipt...
Litt sånn enten eller...alt eller ikkenoe... :twothumbs:
Hehe, jeg skal ikke ha noe lys som blinker i alskens farger. Jeg har planer om å montere lys som lyser opp bakken under sykkelen, samt kanskje litt av motoren etc. Men fortsatt bare planer. :)

ELO1973
Innlegg: 63
Registrert: 30 apr 2019, 09:14
Motorsykkelen din: Honda CB650R

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av ELO1973 »

Kjør på med det du har lyst til. Pimping av klassiske biler har vel vel gjort i en årrekke - hvorfor ikke for MC.
Mht sensoerer kjøpte jeg en gang noen arduino-vennlige sensorer fra ebay (selvfølgelig) til et sykkellys med bremselys-effekt-prosjekt....som kokte bort.
Vel, poenget er ihvertfall at disse har sensorer som gir utslag på helning og akselerasjon i tre akser (0-1024). Du kan evt bruke noe sånt om du ønsker å variere lyseffekt uten å tukle med elektronikken på sykkelen.
Ser frem til Speedmaster Østfold edition - tråden etterhvert :-)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av kgjersda »

Helt hvitt lys er ganske stilig for effektbelysning. Tror det vil passe med en klassisk sykkel. Bare å handle både lys og sykkel og sette i gang, så kanskje du rekker det før sesongen er ferdig.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

ELO1973 skrev: 25 aug 2021, 10:54 Kjør på med det du har lyst til. Pimping av klassiske biler har vel vel gjort i en årrekke - hvorfor ikke for MC.
Mht sensoerer kjøpte jeg en gang noen arduino-vennlige sensorer fra ebay (selvfølgelig) til et sykkellys med bremselys-effekt-prosjekt....som kokte bort.
Vel, poenget er ihvertfall at disse har sensorer som gir utslag på helning og akselerasjon i tre akser (0-1024). Du kan evt bruke noe sånt om du ønsker å variere lyseffekt uten å tukle med elektronikken på sykkelen.
Ser frem til Speedmaster Østfold edition - tråden etterhvert :-)
Ja, man har mange muligheter. med en mikrokontroller kan man legge til sensorer slik at lys reguleres ved at feks. G-krefter endres, helninger, vibrasjoner etc. Man kan også koble dem rett på bremselysene slik at led lyser når man feks. bremser etc. mange muligheter.

Men jeg tror altså ikke at jeg skal ta den HELT ut her altså. Kan fort bli for mye. Men LITT kan jo se bra ut :)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1054
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Domino »

Fordelen med å bruke sensorer er jo at du kan ha bremselys som kommer på ved motorbrems. Da skjønner de som ligger bak at du sakker selv om du ikke bremser. Og en motorsykkel med bra sylindervolum kan jo motorbremse mer enn en bilist er forberedt på.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 25 aug 2021, 17:09 Fordelen med å bruke sensorer er jo at du kan ha bremselys som kommer på ved motorbrems. Da skjønner de som ligger bak at du sakker selv om du ikke bremser. Og en motorsykkel med bra sylindervolum kan jo motorbremse mer enn en bilist er forberedt på.
Jada, mulighetene er mange. Problemet er plassen man her til rådighet til å hjemme bort sensorer, kabler, kontakter, led striper etc. er ikke akkurat flust med kåper og skjule ting bak på en Speedmaster :)

Men merk at dette bare er noen vage tanker jeg leker med. Er ennå lang tid til sykkelen står i garasjen. :thumleft

Svar