Speedmastern er vel ikke akkurat like egnet for heftige nedlegg og jeg mistenker at dekkene ikke blir like utfordret som på en nakensykkel, så jeg tror vel kanskje at det det ikke gjør så mye om man på sikt skifter til hakket mer cruiser orienterte dekk som kanskje holder noen mil ekstra?
-----
Når det er sagt, så kan jeg si at jeg har tilpasset de 45mm JBL høytalerene enda mer nå for å få dem nærmere ørene. Etter litt fikling, så er lyden nå så optimal som den kan bli. Jeg har selvsagt ikke testet dem på E6 i 120km/t enda, men i sofaen forran TV'en. Når jeg guffer opp på full guffe, så er det nesten for høyt. Ingenting vrenger seg og lyden er ren og fin med passe trøkk i bassen.
Hvis jeg erindrer riktig så spiller disse en del høyere enn det gamle Cardo settet jeg hadde i den andre hjelmen. Så jeg antar dem også låter bedre i fart. Det er også litt støykanselering i disse, men dette vil jeg tro kanskje ikke fungerer veldig bra. Mer en gimmick.
De gamle Sena høytalerene derimot er så elendige i forhold til disse at dem ikke engang kan sammenlignes. At Schuberth i det hele tatt putter slike elendige høytalere i en såpass dyr hjelm er bare merkelig. Dem er så dårlige at jeg kan si dem er totalt ubrukelig til å brukes til musikk. Å jeg er ikke engang noen lydfrik.
Settet kostet riktignok 3.700 kroner, men da har jeg alt jeg trenger. GPS via telefon med anvisninger på øret, integrasjon med Siri på iPhone hvor jeg kan ringe, sende SMS, endre rute, skippe sanger etc. kun via talekommando. Dette fungerer utmerket. Alt på ett sted, uten å måtte fikle med GPS enheter og andre ting. Så i mine øyne vel anvendte penger.
I morgen skal jeg installere mikrofonen i hjelmen.
Noe sier meg at jeg er godt i gang med planleggingen av neste prs sommertur på ny sykkel.