Ung igjen på MC. Rolf-Arne 05.04.1960 - 26.01.2024: Hvil i fred.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av FredrikE24 »

Ketil skrev: 07 sep 2021, 08:48 Du er jo helt rå Rolf ArneBilde Og ingen må si at du ikke lever opp til navnet på motorsykkelen din; Pan-EuropeanBilde Tro hva du kan få til med en moderne milsluker som BMW RT 1250Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sorry! :crazy: R1250RT :redface

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Tore L »

Jeg sier som ketil - Du er helt rå Rolf Arne :twothumbs: og jeg håper du får en fin tur nordover med din nye R 1250 RT, hvis du velger å bruke den til Finnmark. :thumleft
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Tore L skrev:Jeg sier som ketil - Du er helt rå Rolf Arne :twothumbs: og jeg håper du får en fin tur nordover med din nye R 1250 RT, hvis du velger å bruke den til Finnmark. :thumleft
Ja valgene ble tatt i morges før vi klappa til kai i Oslo...etter at diverse muligheter var sjekka ut i går kveld..

Er ved Mjøsa på ny sykkel, og med ny hjelm Tore, holdt på å bli gul...men som du ser på bildet den blei hvit..

Holder på å venne meg til dette nye, og ser allerede må at dette kan jeg jo.... Æ som trodde æ bare kunne kjøre PAN...

Leita lenge etter hjelpeflippen min den æ har brukt som cruiskontroll ... og forbannet at æ ikke hadde kjøpt en til.

Joda det tok noen minutter, før æ huska på at æ no har en ekte cruisekontrol....

Det blei farlig enkelt...å så fint...

Har flytta tankveska over den klare æ mæ ikke uten lengre.

Blei litt ekstra handling hos MC-Oslo, må benytte anledningen for hode tilbud.

Så det har rndt opp med ;sykkel, hjelm,intet om,bukse , noe ekstra små stasj og støvla... ja støvlene hadde jeg tenkt å ha i tilfelle jeg skulle ned å hente sykkel nr 2.

Men nå nei, det var hull under støvlene mine, og de var nesten nedslitt i ytterkanten... nei dem ligg nå i søpla...BildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk


Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av FredrikE24 »

Hvordan synes du overgangen er?

BMWen har nok visse kvaliteter som Pan'en ikke har, men Pan er da virkelig litt av en potet.

Fornøyd med trøkket i motoren og hvordan den er å kjøre? Er det ESA og hele pakka?

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Hva skal man si , kommet til Trondheim med ny sykkel 480 km, mye å lære.. og en enorm forskjell.

Der Pan var tung og stødig .. er denne lett og skvetten...merket det over Hjerkinn en enorm forskjell RT er nok overlegen PAN på de fleste områder men foreløpig synes jeg det går å sitte lengre på PAN. RTen er mer urolig.

Jeg skvatt litt da jeg dro ut på E6 ved Alnabru og forhjulet løfta seg. Jojo det er en del mer kraft i denne i forhold til vekta.

Når jeg får litt mer kunnskap skal jeg beskrive forskjeller...men det mest synlige er vekt og størrelse

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Domino »

Tror du at du kan komme til å passere Nordkjosbotn mellom 0800 og 1530 en av dagene? I så fall hadde det vært gøy å hilse på deg og se nysykkelen.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av FredrikE24 »

rolf-arne skrev: 07 sep 2021, 23:49 Når jeg får litt mer kunnskap skal jeg beskrive forskjeller...men det mest synlige er vekt og størrelse
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Om du kan komme med de 7 siste siffer av chassinummer, så kunne jeg ha rota frem utstyrslista. Kunne vært interessant å se hva slags duppeditter som sitter på den :)

popeye
Innlegg: 45
Registrert: 03 mar 2017, 10:16
Motorsykkelen din: BMW K 1600 Grand America - 2021

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av popeye »

FredrikE24 skrev: 08 sep 2021, 11:01
rolf-arne skrev: 07 sep 2021, 23:49 Når jeg får litt mer kunnskap skal jeg beskrive forskjeller...men det mest synlige er vekt og størrelse
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Om du kan komme med de 7 siste siffer av chassinummer, så kunne jeg ha rota frem utstyrslista. Kunne vært interessant å se hva slags duppeditter som sitter på den :)
Ser en på utstyrslista i finn-annonsen ser det ut som om denne har det meste BMW leverer av utstyr på denne modellen. Det er jo også normalt på BMW'er som selges nye i Norge, importør/forhandler tar kun inn sykler med de fleste tilleggspakkene for salg her.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

FredrikE24 skrev:
rolf-arne skrev: 07 sep 2021, 23:49 Når jeg får litt mer kunnskap skal jeg beskrive forskjeller...men det mest synlige er vekt og størrelse
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Om du kan komme med de 7 siste siffer av chassinummer, så kunne jeg ha rota frem utstyrslista. Kunne vært interessant å se hva slags duppeditter som sitter på den :)
Det meste som finnes er på.


Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Domino skrev:Tror du at du kan komme til å passere Nordkjosbotn mellom 0800 og 1530 en av dagene? I så fall hadde det vært gøy å hilse på deg og se nysykkelen.
I Mosjøen nå...med det her været blir det lite stopp , men ikke så god fart...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Pause på fjellet, ca 100 mil hjemBildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av AJ »

Staselig sykkel :thumleft . Gratulerer så mye med nyervervelsen!
Og du, rolf-arne, er et råskinn når det gjelder langtur. Ferdig snakka :gk
:D
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Stopp ble det i dag også , 707 ble dagens tall antall kjørte km.

Kan vel innrømme at ikke all kjøring blir like artig. I dag var det en blandet fryd startet i regn og slutta i mer regn.

Nå er det med lettelse st jeg sitter på rommet på Kobbelv Vertshus , en times kjøring nord om Fauske..ca 90 mil hjem.

Hadde jeg kjørt Pan European så hadde jeg vært mye lengre. Og kanskje tøyd han helt hjem.

Men ny sykkelen er man ikke så dristig med, flere grunner til det.

Først er det at jeg fremdeles føler at jeg lærer, kunne slippe meg litt løs, de timene jeg hadde tørr vei.. men selv da finner jeg at denne er som en ikke helt innridd hest. ( er oppvokst blant hester) mens Pan er godt innridd.

Pan og jeg er - ett , men RTen og jeg fremdeles er to individer som mangler litt forståelse og samspill.

Mye jeg nå skjønner at jeg blir å savne når jeg senere skal kjøre PAN.
Men det er også rart at jeg hele tiden føler etter den flippen på gasshåndtaket .

Handa husker den og ønsker den støtta for å hvile..

Men starte ca 6...småregna opp til Stjørdal og så regna det litt mer. Værmelding sa fare varsel med tanke på regn, det så jeg ikke mye til..bortsett fra at elver og bekker gikk veldig store. En foss som ender i Namsen stod rett ut og falt rett i elva. Vanligvis kommer den ned alle avsatsene i berget , som en bratt bekk???

Namsskogan og Saltfjellet var flott, blei fin rast begge plasser, hvor sola varma godt.

Men i det store, så har det vært en kjølig tur og hadde putta in for i både jakke og bukse.

Tenkte litt på å hoppe på hurtigruten fra Bodø, men det er ikke båt på 2 daga.

Ikke hotell i Fauske så her hadde jeg flaks og kapra det siste rommet ...

En annet sak til at man tar det med to er jo at jeg ikke vil risikere noe med gliset. Jo det er en fin sykkel, og den må forbli slik.

Så da sitter jeg her å leser bruksanvisning.. før man skal køye. Å skal sjekke værmeldingen...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Olav K »

Imponerende kjørelengder, dag etter dag :prf
Og igjen gratulerer med rasende flott og god touringsykkel, det er en rå milsluker det der, når du og sykkelen får kjørt dere sammen.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av kjellv »

Du e en hardhaus rolf-arne. Jammen ikke mange dager sia du var på ei øy omtrent midt i Middelhavet. Nå har du på noen få dager kjørt nesten helt nord i Europa og du synes du tar det med ro.. :-k Hallo! 70 mil i dårlig vær gjennom Nordland i september er ikke noe å skjemmes over!

Låst