Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23053
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

Sikkert gode dekk dette, uten at jeg vet det...

Men jeg sverger nok kanskje helst til mer anerkjente merker som Pirelli, Dunlop, Bridgestone etc. hvor dekkene er laget er mindre viktig. Tror jeg...

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Relax »

Bjerknez skrev: 02 sep 2021, 22:41 Sikkert gode dekk dette, uten at jeg vet det...

Men jeg sverger nok kanskje helst til mer anerkjente merker som Pirelli, Dunlop, Bridgestone etc. hvor dekkene er laget er mindre viktig. Tror jeg...
Tok akkurat av slitne Bridgestone Exedra og satte på Avon Cobra Chrome.
Jeg likte de Exendra VELDIG godt! Myke, behagelige og sikre. Kanskje ikke de som ga flest mil ;)

Dekk har (hadde) lett for å bli slitt i midten og bli "kantete" mot slutten, slik var det ikke denne gangen med Exendra.
Det ser ut til at gummiblandingen er forandret, selve midstripen er vanlig , men siden litt mykere.
Dette gjør dekkene mer "klebrige" i svingene , særlig på vått.
Det var sidene som var mest utslitt.

Avon hadde jeg prøvd, men ikke Cobra. Når jeg leste meg opp fikk jeg inntrykk av at de var bygd opp på måte mht gummiblanding og tok sjansen. Angrer absolutt ikke! Oppfører seg absolutt minst like bra som Exendra.

:)
"Do the right thing"

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4732
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av FredrikE24 »

Avon er langt fra ukjent merke!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23053
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 03 sep 2021, 08:12 Avon er langt fra ukjent merke!
Du har trolig rett i det. Er nok bare jeg som ikke knytter det navnet til dekk... ;)

Falken er heller ikke et ukjent dekkmerke, men hadde det på en bil jeg hadde en gang. Totalt ubrukelige dekk.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av haakeik »

Jeg hadde Avon Storm 3D x-m på Triumphen min. Var veldig fornøyde med de. Ikke noe problem med inspirerende kjøring på både våt og tørr asfalt.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4732
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av FredrikE24 »

Bjerknez skrev: 03 sep 2021, 09:05
FredrikE24 skrev: 03 sep 2021, 08:12 Avon er langt fra ukjent merke!
Du har trolig rett i det. Er nok bare jeg som ikke knytter det navnet til dekk... ;)

Falken er heller ikke et ukjent dekkmerke, men hadde det på en bil jeg hadde en gang. Totalt ubrukelige dekk.
Hva legger du i ubrukelig? Jeg har kinesiske dekk på bilen for tiden. En dose skepsis, men etter noen hundre mils kjøring har jeg funnet ut at de holder mål til normal bruk.

Avon oppfant vel omtrent gummi. Så det burde holde mål.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23053
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 03 sep 2021, 11:27
Bjerknez skrev: 03 sep 2021, 09:05
FredrikE24 skrev: 03 sep 2021, 08:12 Avon er langt fra ukjent merke!
Du har trolig rett i det. Er nok bare jeg som ikke knytter det navnet til dekk... ;)

Falken er heller ikke et ukjent dekkmerke, men hadde det på en bil jeg hadde en gang. Totalt ubrukelige dekk.
Hva legger du i ubrukelig? Jeg har kinesiske dekk på bilen for tiden. En dose skepsis, men etter noen hundre mils kjøring har jeg funnet ut at de holder mål til normal bruk.

Avon oppfant vel omtrent gummi. Så det burde holde mål.
På vått føre mistet dem grepet nesten uansett fart. Det var så ille at han på dekksjappa fikk prøvekjøre bilen og han var enig at disse var elendige på våt vei. Byttet til Continental ett eller annet og det var som natt og dag.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23053
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

Har begynt å øve meg.
F777013D-7F1A-4BD8-80A8-BEDD0BE95F24.jpeg
13235C37-FAF1-4011-9A10-0514DF42827B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 139
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Sted: Jæren!

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av MortenL »

Flott doning dette og, blir speedmasteren kanskje litt kjedelig i forhold? 😅

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23053
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

MortenL skrev: 08 sep 2021, 06:51 Flott doning dette og, blir speedmasteren kanskje litt kjedelig i forhold? 😅
Ja, dette blir et lite dilemma nå… :knegg

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av WikingTnT »

Bjerknez skrev: 03 sep 2021, 11:29
FredrikE24 skrev: 03 sep 2021, 11:27
Bjerknez skrev: 03 sep 2021, 09:05
FredrikE24 skrev: 03 sep 2021, 08:12 Avon er langt fra ukjent merke!
Du har trolig rett i det. Er nok bare jeg som ikke knytter det navnet til dekk... ;)

Falken er heller ikke et ukjent dekkmerke, men hadde det på en bil jeg hadde en gang. Totalt ubrukelige dekk.
Hva legger du i ubrukelig? Jeg har kinesiske dekk på bilen for tiden. En dose skepsis, men etter noen hundre mils kjøring har jeg funnet ut at de holder mål til normal bruk.

Avon oppfant vel omtrent gummi. Så det burde holde mål.
På vått føre mistet dem grepet nesten uansett fart. Det var så ille at han på dekksjappa fikk prøvekjøre bilen og han var enig at disse var elendige på våt vei. Byttet til Continental ett eller annet og det var som natt og dag.
Hadde Falken runflat dekk på 2016 BMW 320xd, bra dekk.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4732
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg har heller ingenting å utsette på Falken. Prisgunstig for normal kjøring.

Har nå hatt to biler med Lansail-dekk fra selveste Kina. Jeg har ikke kjøpt de(jeg hadde aldri kjøpt Kina-dekk..), men må innrømme at jeg er ganske imponert til prisen.. Kan ikke kjøre i 100 i venstresvingen og under bygdøylokket på vått føre, men ellers så har de ikke skuffet..

Et dekk i dimensjonen 245/40-18 som jeg har på nåværende bil koster svimlende 800 spenn. Så kanskje det blir fire nye Lansail dekk neste gang..

E_S
Innlegg: 37
Registrert: 13 jun 2021, 22:24
Motorsykkelen din: 2010 Suzuki GSR 600

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av E_S »

FredrikE24 skrev: 08 sep 2021, 10:02 Jeg har heller ingenting å utsette på Falken. Prisgunstig for normal kjøring.

Har nå hatt to biler med Lansail-dekk fra selveste Kina. Jeg har ikke kjøpt de(jeg hadde aldri kjøpt Kina-dekk..), men må innrømme at jeg er ganske imponert til prisen.. Kan ikke kjøre i 100 i venstresvingen og under bygdøylokket på vått føre, men ellers så har de ikke skuffet..

Et dekk i dimensjonen 245/40-18 som jeg har på nåværende bil koster svimlende 800 spenn. Så kanskje det blir fire nye Lansail dekk neste gang..
Landsail har jeg også hatt på bil, og de har jeg egentlig nesten bare positivt å si om. De ble fort utslitt, er vel det eneste negative, men om man ikke kjører mye går det egentlig helt greit. Har også vært borti noen Kina-dekk som var helt hasardiøse. Verste var vel noen som het "Response Ultra", og egenskapene var vel like langt fra navnet som å påstå at Sahara er kaldt og vått. :P
"Arguing with an engineer is like wrestling with a pig in the mud; after a while you realize the pig is enjoying it."

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4732
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg kjørte 50 000km på et sett Landsail LS388 på gamle BMW E39en jeg hadde. Det var fortsatt greit med mønster igjen, tipper 10 000km til. De hadde sikkert gått rundt 10 000km da jeg kjøpte bilen.
Nå har jeg Landsail Sentury Qirin 990 på BMW E61en jeg har. Funker som bare juling disse også..

Opplever egentlig eksakt det samme som testene på nett sier. Særlig mtp. Våtegenskaper og styrefølelse. Men som sagt, til normal bruk til og fra butikken og en og annen landeveistur er det godt nok.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23053
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

Uansett så var dem dekkene jeg hadde helt forferdelige. Så ille at jeg var overbevist om at noe var alvorlig galt. Det eneste jeg husker var at det var Falken dekk av den sportslige typen og størrelsen var 255-45-19.

Hvorfor vet jeg ikke, men Continental dekkene jeg fikk på etter disse var helt supre.

Svar