Gjelder det også bremseklosser, sete, styre, motordele, hjullager, støtdempere og annet som byttes for å forbedre sykkelen ?E_S skrev: 16 aug 2021, 23:27 Det er lite trafikkstøy som er mer irriterende enn motorsykler (og mopeder) med bråkepotter. Uansett om det er moped-scootere, 125er, HD eller R-sykler med tilnærmet frieksos.
Ellers har jeg stor sans for det tyske regelverket for modifikasjon av MC. Alt uoriginalt skal ha dokumentasjon og godkjennes, det være seg fotpinner, bremsehendler, blinklys eller hva som helst annet, og å fjerne katalysator eller ha for høyt støynivå er helt utelukket, så bråkepotter er ikke godkjennbare, og det slås hardt ned på. Min egen sykkel er import fra Sveits, som har noenlunde samme regime, og setter pris på at den er helt original. :)
De som vil må gjerne hylle byråkratenes trang til nye lover og regler, som vel er på sin plass i noen tilfeller men gjør at i alle fall jeg mistenker at byråktatiet er mest interessert i å fore seg selv med enda mer byråkrati.
Og hvem kan kontrollere om man kjører med originale bremseklosser eller originale stempler i motoren ?